kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Egészség   /  

Magnéziumhiány tünetei

Rákot, hajhullást, elhízást és migrént okozhat a hiánya
És a legtöbb magyar nem eszik eleget belőle

A magnézium fontos ásványi anyag.

Szerző: Jász Virág
Forrás: Femina.hu

Szinte mindenki riadt már arra az éjszaka közepén, hogy görcsbe rándult a vádlija, vagy erősen sóvárog a csokoládé után, ahogy az alvászavar sem ritka a magyarok körében. Ezek a tünetek mind magnéziumhiányra utalnak.

A magnézium az egyik legfontosabb ásványi anyag, hiánya a szervezetben súlyos károkat okozhat. A legtöbb magyar mégsem fogyaszt eleget belőle.

Miért kell a magnézium, és mit okoz a hiánya?

  • A szív- és érrendszer egészséges működését támogatja, hiányával nő a szív- és érrendszeri betegségek, illetve a szívroham kockázata.
  • Nyugtató hatással rendelkezik, segíti az idegrendszer működését, hiánya növeli a depresszió kialakulásának rizikóját, felerősíti a stressz káros hatásait.
  • Hiánya fejfájást, szédülést, koncentrációs problémákat is okozhat, hosszú távon pedig akár stroke-hoz is vezethet.
  • Ha a szervezetbe túl kevés magnézium jut, az negatív hatást gyakorol a csontok növekedésére és fejlődésére, csontritkuláshoz is vezethet.
  • Vesekövet okozhat a túl kevés magnézium, és a bélrendszerben is generálhat problémákat - például görcsöket és túlzott savasodást.
  • Magnéziumpótlással csökkenthető a bélrendszeri rákbetegségek - a vastagbél- és végbélrák - kialakulásának kockázata.
  • A magnézium a zsírégetésben is fontos szerepet játszik, így segíti a túlsúly kialakulásának megelőzését, és a már meglévő többletsúly leadását.

Ezek a magnéziumhiány legárulkodóbb tünetei

Az elégtelen magnéziumbevitel gyakran okoz sóvárgást a csokoládé iránt, ennek az az oka, hogy a kakaó szárazanyagban nagy mennyiségben található magnézium. Sokszor az éjjeli lábizomgörcsök is az ásványi anyag hiányát jelzik, illetve a különféle alvásszavarok is utalhatnak erre. Emellett, mivel az idegrendszert jótékonyan támogatja a magnézium, aggodalomra adhat okot a fokozott ingerlékenység, valamint a depressziós tünetek, hangulatingadozások is. Súlyosabb esetben a zavaros szívverés és magas vérnyomás is utalhat magnéziumhiányra, de a hajhullás hátterében is gyakran a magnézium hiánya áll.

Mennyi magnéziumot szedj?

A napi ajánlott bevitel felnőttek számára 300-400 milligramm, terhesség esetén 450-500 milligramm is lehet. Szedheted pezsgőtabletta vagy kapszula formájában is, de a természetben is előfordul több ételben: ilyenek például a csonthéjasok és a hüvelyesek, de több ásványvízben is található magnézium - innen veszi fel legkönnyebben a szervezet e fontos ásványi anyagot.

Még nincs hozzászólás

Vastabletta és tej

A vasat legjobb reggel éhgyomorra bevenni, és utána legalább fél órát várni a reggelivel.
Egészség

Kalciumban gazdag ételek a fogakért

A kalcium védi a fogakat, ha nem rajongsz a fogorvosért, akkor fogyaszd ezeket.
Egészség
6 hét 6 kiló fogyókúraprogram
    hirdetés
    hirdetés
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.