kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Egészség   /  

Fejfájás, székrekedés, karikás szemek

Fejfájás, székrekedés, karikás szemek
A dehidratáltság egyértelmű jelei

Fáradékony vagy, rossz a közérzeted, karikás a szemed? Iszol vajon eleget?

Szerző: Vörös Boglárka
Forrás: Femina.hu
2011.08.15.

Úton-útfélen azt hallod, hogy több folyadékot kellene fogyasztanod, hogy szép maradjon a bőröd, elkerüld a narancsbőrt, eltold a ráncok kialakulásának idejét, és a lehető legtovább fiatal maradj.

Valahogy mégis olyan nehéz betartani, hogy gyakran kortyolgass egy kis vizet a nap folyamán, és meglegyen estére a literekben mérhető, kitűzött cél. Pedig a külsőségeknél jóval fontosabb szerepe is van a megfelelő folyadékbevitelnek. Alapvetően határozza meg a szervezeted működését.

Mi is a dehidratáció?

Kiszáradás veszélye akkor lép fel, ha nem pótolod megfelelő mennyiségben az elvesztett folyadékot. Fokozott kockázatot jelent a nagy nyári meleg, a sportolás, az izzadás általi nagyobb mennyiségű folyadékvesztés, illetve a túlzott alkoholfogyasztás és hasmenéssel vagy hányással járó betegségek. Enyhébb dehidratációt egész egyszerűen folyadékbevitellel orvosolhatsz, súlyosabb esetben az orvos infúziót ír elő, amit kórházban kötnek be.

Fejfájás - vagy másnap

Főként nyáron kell figyelned arra, hogy ne várd meg minden alkalommal a szomjúságérzet kialakulását, mert olyankor már lecsökken a szükséges folyadék mennyisége a szervezetben. Van, akinél gyakran előfordul, hogy csak a fejfájás megjelenésekor tudatosítja, aznap még egyáltalán nem ivott.

Persze elsőre nem lehet egyértelműen megállapítani, hogy kiszáradás okozza-e a fejfájást vagy valami más, de mindenképp érdemes előbb egy pohár vízzel próbálkozni, majd csak azután gyógyszerrel. Ha esetleg másnapos vagy, akkor viszont egész biztosan dehidratáltságról van szó, így, amennyiben veszel is be gyógyszert, a bőséges folyadékpótlásról amellett is gondoskodnod kell.

Másnaposság ellen: a 10 legerősebb gyógymód
Másnaposság ellen: a 10 legerősebb gyógymód
A fejfájás legjobb természetes ellenszereiEzért van migréned! Képeken 8 gyakori kiváltó okA legjobb tippek székrekedés ellenHétköznapi mérgek: 10 veszélyes vegyület, mellyel naponta találkozolKépeken 13 durva rákkeltő!Képeken 8 házi gyógymód felfázás ellen15 tipp a pihentető alvásértEzek a leggyakoribb irodai ártalmakPuffadás, hasi görcsök? Ez a 7 hétköznapi bűnös állhat mögötte10 akupresszúrás pont, ami meggyógyít

Székrekedés - lassuló emésztés

A szervezetnek vízre van szüksége az emésztéshez. Ha minden rendben megy, akkor a széklet körülbelül 75-80% vizet tartalmaz. Amikor nem fogyasztasz elegendő folyadékot, az bizony a vizeleten és a székleten is megmutatkozik. Ilyenkor kevesebb és sötétebb színű vizeletet ürítesz, a széklet pedig sűrűbb, keményebb lesz a megszokottnál, és maga a székelés is nehezített.

A sűrűn előforduló székrekedés aztán egyéb problémákhoz vezethet, ezért sem szabad megfeledkezni a gyakori folyadékbevitelről. Ha a probléma huzamosabb ideig fennáll, ne habozz orvoshoz fordulni, mert számos más komoly ok is meghúzódhat a háttérben.

Helyes táplálkozás

A kiegyensúlyozott emésztéshez nélkülözhetetlen, hogy elegendő rostot is fogyassz. Hallgasd meg dietetikusunk véleményét a témában!

Egészséges táplálkozás a dietetikus szerint

Vajon mindent megteszel, hogy megóvd az egészséged? Hallgasd meg dietetikus szakértőnket, aki elmondja, minek érdemes még nagyobb figyelmet szentelned.

Dátum: 2010. április 30.
Készítette: Femina.hu

Karikás szemek - lassuló nyirokkeringés

A folyadékmegvonás az egészségedet és a szépséget sem kíméli. Könnyen kiszárad a bőröd, ami a védekezőképesség gyengülése mellett a ráncok kialakulásának is kedvez. A vízhiány miatt lelassult nyirokkeringés gyakori előidézője a szem alatti karikáknak, mivel ilyenkor felbomlik a pH egyensúly, túl savas lesz a bőrfelület. A felhalmozódott hemoglobin bomlása pedig sötét karikák kialakulását okozza, melyeket a szem alatti vékony bőr jól láthatóvá tesz. Az ehhez társuló beesett szem tovább erősíti a feltételezést, hogy vízhiányról van szó. Ha nem pótolod időben a hiányzó folyadékot, a szem beesettsége könnyen állandósulhat.

Mit és hogyan igyál?

A mai napig egybehangzik a szakemberek véleménye azzal kapcsolatban, hogy a sima víz a lehető legjobb választás. Hidratálás szempontjából kerülni kell a cukros, koffeines, alkoholos és szénsavas italokat.

Betöltés...

Célszerű a napi két-három liter folyadékot fokozatosan, kis adagonként elfogyasztani. Mindig legyen a kezed ügyében egy kis víz, és kortyolj bele néhányat, ahányszor csak eszedbe jut, ne négyszer igyál fél litert. Sportoláshoz válassz ásványi anyagokban és vitaminokban gazdag, szénsavmentes ásványvizet, hogy könnyen pótolhasd az elvesztett mennyiséget.

Még nincs hozzászólás
hirdetés
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.