kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Egészség   /  

3 valóban hatásos házi gyógymód kínzó másnaposságra

3 valóban hatásos házi gyógymód kínzó másnaposságra

Nem muszáj január elsejének fájdalmas emlékként megmaradnia. Szüntesd meg a kínzó tüneteket!

Szerző: H.E.
Forrás: Femina.hu
2011.01.01.

Soha többé nem iszom! Talán ez a leggyakoribb fogadalom január elsején - megelőzve a fogyókúrás terveket és az egészséges életmódról tett ígéreteket. Ezt mondja mindenki, aki kínzó fejfájással és háborgó gyomorral ébred egy átmulatott szilveszter éjszaka után.

Kétségtelen, hogy az év utolsó napját illik méltó módon elbúcsúztatni, a január elsejei következményekkel azonban már senki nem számol szívesen. A kellemetlen tünetek enyhítésére próbálj ki néhány házi gyógymódot, legközelebb pedig légy óvatosabb!

Mi okozza a tüneteket?

A másnaposság jellemzően hasogató fejfájással, verejtékezéssel, hányingerrel, esetleg remegéssel vagy szorongással jár. Mindez annak köszönhető, hogy a nagyobb mennyiségű alkohol kiszárítja a szervezetet, és kimeríti a test ásványianyag-készletét. A fejfájást az agyban lévő véredények kitágulása, az izzadást és az émelygést pedig a vér rendellenesen savassá válása okozza.

Nélkülözhetetlen folyadékpótlás

Amint felkeltél, igyál meg két nagy pohár vizet - vagy amennyit csak kívánsz - a kiszáradás ellensúlyozására. Az alkohol dehidratálttá teszi szervezetedet, ezen az állapoton pedig csak rengeteg folyadékbevitellel tudsz segíteni. Ihatsz grépfrút- vagy gyümölcslevet is. A gyümölcslében lévő cukor - fruktóz - ugyanis felgyorsítja az alkohol lebontását. Ha pedig a 100%-os változatot választod, még szervezeted vitaminraktárait is feltöltheted.

Amennyiben szoktál kávézni, kezdd egy-két csészével a másnapot is. Mindegy, hogy sima vagy instant kávét fogyasztasz. A koffein érösszehúzó hatású, azaz szűkíti az agyi vérereket, így csökkenti a fejfájást. Emellett azonban vizelethajtó is, ezért ne vidd túlzásba a fogyasztását - mert dehidratáltabbá teheti az amúgy is kiszáradt szervezeted.

Másnaposság ellen: a 10 legerősebb gyógymód
Másnaposság ellen: a 10 legerősebb gyógymód
A fejfájás legjobb természetes ellenszereiKépeken 8 házi gyógymód felfázás ellen15 tipp a pihentető alvásért10 akupresszúrás pont, ami meggyógyít8 hétköznapi táplálék mellrák ellenA 7 leghatékonyabb természetes fogfehérítő7 gyilkos házi csodaszer herpesz ellen15 természetes gombaölőA 10 legjobb házi fortély izzadás ellen10 létfontosságú ásványi anyag és nyomelem

Másnapos falatok

Előfordulhat, hogy ébredés után rá sem tudsz nézni semmilyen ételre: ilyenkor ne erőltesd a dolgot, majd eszel, amikor kívánod. Ha tudsz enni, mindenképpen a könnyű ételeket részesítsd előnyben, például a sok fruktózt tartalmazó friss gyümölcsöt és mézet.

A szalonnás tojást hagyd inkább a következő napra, mert a nehéz ételek csak még jobban megterhelik a gyomrodat.

Amint úrrá lettél az émelygésen, egyél egy tányér forró erő-, zöldség- vagy csirkehúslevest. Ez segít pótolni a káliumot és a sót, melyet szervezeted az éjszakai mulatozás során elveszített. Ráadásul kellemes hőmérsékletének köszönhetően is nyugtató hatással lesz a háborgó gyomrodra.

A banánturmix remekül pótolja a káliumot és a többi elvesztett tápanyagot. Jól teszed, ha mézet is raksz a turmixba, mivel az aranyló csemege fruktózban gazdag - ez pedig segíti az alkohol szervezetből való eltávolítását.

Tulajdonképpen bármilyen gyümölcs - amit megkívánsz, és valóban jólesik - segít abban, hogy a másnap tünetei enyhüljenek.

Mozdulj meg!

Bár nyilván legszívesebben fel sem kelnél egész nap, jobban jársz, ha megpróbálsz tenni egy rövid sétát a szabadban. A mozgás fokozza az endorfin nevű hormon termelését, ami a sok alkohol fogyasztása miatt visszaesett. Hatására vidámabbnak és frissebbnek érzed majd magad. A hormont alkotó fehérjék fájdalomcsillapító hatással is bírnak, aminek köszönhetően ugyancsak javul majd a közérzeted.

Cikkünk a Reader’s Digest 1001 otthoni gyógyír című könyve alapján készült.

Még nincs hozzászólás
hirdetés
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.