Jelentős változások lesznek a vonatokon: ez várható idén december 14-től!

Új járatok, gyorsabb utazás: ezt ígéri a MÁV új menetrendje.

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Rövidebb menetidő, új, közvetlen összeköttetések és sűrűbb vonatközlekedés jellemzi a 2014. december 14-től életbe lépő vasúti menetrendet - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a MÁV-Start az MTI-vel.

A közlemény szerint a könnyebb tájékozódást az elővárosi vonalakon tavaly bevezetett viszonylatszámozás kiterjesztése segíti, jövőre pedig még több korszerű elővárosi motorvonat áll forgalomba. A jövő év végéig mind a 42 új beszerzésű FLIRT-motorvonat forgalomba áll a fővárosi agglomerációs vonalakon, megszépül több vasútállomás, és folytatódnak a vonalátépítések is.

Bővül az elővárosi kínálat

A menetrendi kínálat is bővül Budapest elővárosában: a tavaly bevezetett Kőbánya-Kispest-Kelenföld-Székesfehérvár között közlekedő G43-as gyorsított személyvonat mellett S36-os jelzéssel Kőbánya-Kispest és Tárnok között is átlós viszonylatot alakítottak ki. Kőbánya-Kispest és Kelenföld között az eddigi egy óra helyett így már félóránként járnak majd a motorvonatok. Kőbánya-Kispestről vonattal vagy autóbusszal a ferihegyi repülőtér is elérhető.

Gyorsabb utazás a diákoknak

Elsősorban a fővárosban tanulók számára nyújt gyorsabb utazást a Sátoraljaújhely és Budapest között pénteken, visszafelé pedig vasárnap, 25 perccel rövidebb menetidővel közlekedő Hosszú lépés diákvonat, amely Mezőkövesd és a főváros között nem áll meg. A vasárnapi Hétmérföldes vonat Debrecentől megállás nélkül halad, így 20 perccel rövidebb menetidővel jut el Zajtáról Budapestre.

7 utazási kedvezmény, amit lehet, hogy nem ismersz: pedig neked is járhat!

Nézegess képeket!

Elolvasom

Csökkenő menetidő

A pálya korszerűsítése és a menetrend változása révén Budapest és Baja között fél órával csökken a menetidő, a légkondicionált, alacsonypadlós Desiro motorvonatokból álló expressz vonatok két és fél óra alatt teszik meg a Kelenföld-Baja utat. Szeged és Budapest között december 14-től már naponta  16 InterCity vonatpár közlekedik.

A Budapest-Pécs vonalon az első Dombóvárról induló és az utolsó Dombóvárra érkező vonat kivételével, amelyek az elővárosban csak Érd felsőn és Kelenföldön állnak meg, változatlanul ütemes rendben, de Budapest-Pusztaszabolcs-Dombóvár, valamint Dombóvár-Pécs viszonylatban közlekednek a személyvonatok.

Új járatok külföldre

A közlemény szerint átszállás nélkül kínálnak közvetlen eljutási lehetőséget a vasúttársaság új járatai a keleti országrész és az osztrák főváros között. A Hortobágy EuroCity Debrecenből, az Avala EC pedig Belgrádból indulva, Kőbánya-Kispesten és Kelenföld állomáson át teremt új eljutási lehetőséget Bécsbe. Az új vonatokkal napi 12 vonatpárra bővül a Budapest és Bécs közötti közvetlen eljutási lehetőség.

Új vasúti összeköttetést biztosít Pozsony, Prága és Berlin érintésével Budapest és Hamburg között a MÁV-Start, egyúttal 50 perccel csökken a Zürich és Budapest közti kapcsolatot jelentő Wiener Walzer EuroNight éjszakai vonat menetideje. Budapest és Szófia között a Serdika vonatpár teremt összeköttetést, a Citadella EuroCity vonatpár pedig ismét Budapest és Ljubljana között közlekedik.

A magyar és a szerb főváros között biztosít új kapcsolatot az Ivo Andric nemzetközi gyorsvonatpár, amely a nyári szezonban hetente egyszer közvetlen eljutási lehetőséget nyújt Budapest és Tesszaloniki között. Nyáron hetente háromszor indulnak vonatok az Adriai-tengerhez, kétszer pedig a Fekete-tengerhez. Split mellett már Rijekát és Várnát is közvetlen vonat köti össze Budapesttel. Kijev és Budapest között a Latorca IC közlekedik, hetente háromszor lvovi kocsival, a korábbi Tisza expressz pótlásaként. További információért kattints ide!

Ezt is szeretjük