Egy dolog a lakásban, amin százezreket spórolhatnál, de nem is tudsz róla

Évente 143 milliárd eurót dobunk a kukába.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

EU-s szinten mintegy 88 millió tonna élelmiszert dobunk ki évente, amelynek az értéke 143 milliárd euró.

Ha az elpazarolt élelmiszer egy ország lenne, az USA és Kína után ez lenne a harmadik legnagyobb szén-dioxid-kibocsátó.

Nem mehet így tovább

Olyan élelmiszerek végzik a szeméttelepen, amelyek előállítására óriási erőforrásokat használnak fel világszerte: az emberiség édesvízfogyasztásának 70%-át a mezőgazdaság használja fel, az erdőirtással nyert területek 80%-át mezőgazdasági célokból hasznosítják, és a mezőgazdaság felel az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának 30-35%-áért.

A jelenlegi élelmiszerfogyasztás hosszú távon fenntarthatatlan. A globális problémákat nem oldhatjuk meg, de mindenki tehet azért, hogy fenntarthatóbban éljen.

Magyarország évente 2 millió tonna élelmiszert pazarol el, amely meghaladja az EU-s átlagot. A pazarlás csökkentése, a háztartási hulladék komposztálása, az élelmiszer helyi termelőktől történő beszerzése csak néhány egyszerű példa arra, hogy mi mindent tehetünk egy zöldebb jövőért.

Mennyi szemetet dobsz ki egy hét alatt? Ennyi jut egy átlagos családra

Nézegess képeket!

Elolvasom

Egyemmeg! családi nap

A Zöldövezet Társulás és a Felelős Gasztrohős egész napos programmal vár mindenkit, aki szeretne kisebb vagy nagyobb lépéseket tenni egy fenntarthatóbb jövő felé. Kattints ide az esemény Facebook-oldaláért!

Április 16-án az Egyemmeg! ingyenes családi napon több mint 20 helyszínen különböző programokkal várják a családokat. Lesz fenntartható uzsonnakészítés, komposztolás, lisztkészítés, egészséges ételkészítés, tippek, trükkök és finom falatok. Emellett pedig rengeteg gyerekprogrammal, koncertekkel, bábszínházzal várják a szervezők a családokat.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük