Katalógusból rendelt feleségek: modern kori prostitúció

250 ezer forintot ér egy feleség

A postai úton való feleségkeresés napjainkban virágkorát éli.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A gazdag országok tehetős férfiúi gyakran élnek a lehetőséggel, hogy egy másik országból vagy éppen földrészről válasszanak feleséget katalógusból. Így megspórolhatják maguknak a randik és a tökéletes feleségjelölt hosszas keresésének idejét, és egyidejűleg olyan típusú asszonyt választhatnak, aki éppen megfelel igényeiknek.

Hozzávetőlegesen évente négy-hatezer nő választja a nemzetközi feleségkeresők szolgáltatásait, ami viszonylag kevés, hiszen évente 100-150 ezer nő hirdeti magát a különböző internetes társkereső oldalakon.

Nemzetközi ügynökség

A nemzetközi feleségkereső cég első hallásra igencsak furcsának tűnik. Melyik nő szeretné, ha csak úgy megrendelnék postán, mint valami sürgősségi matricával ellátott, barna papírba csomagolt, zsinórral átkötött csomagot? A válasz egyszerű: egyik sem. Ha viszont úgy írjuk körül, hogy mindez nem más, mint egy új ország felfedezése, a nyelvtanulás és az új emberek megismerésének lehetősége, valamint egy külföldi idegen szerelmének elnyerése, úgy már mindjárt jobban hangzik a dolog.

Pontosan ez lenne a célja az ilyen típusú ügynökségeknek. Embereket kísérel meg bemutatni egymásnak a világ minden tájáról, és arra biztatja a őket, hogy kössenek házasságot. Az azonban már széles körben változik, hogy melyik ügynökség milyen módszereket alkalmaz. Az egyik legjellemzőbb a postai úton rendelhető arajelölt idézőjeles beszerzése, ahol pár levélváltás után a jövendőbeli férj megrendelheti a nőt.

Bizonyos ügynökségek azonban feketelistán vannak, mivel ebben az iparágban gyakoriak az átverések, sokszor csak kicsalják az emberektől a pénzt. Ráadásul a tisztesség és becsületesség sem fő erénye ezeknek a vállalkozásoknak, ezért sok országban jogszabályok korlátozzák a cégek törvényes működését.

8 ország, ahol még ma is sárba tiporják a nők jogait

Nézegess képeket!

Elolvasom

Alfa és omega

Bár eléggé 21. századinak tűnik, a menyasszonyok postán rendelése nem új keletű dolog. Már az 1800-as évek Amerikájában is ismert volt az asszonyszerzésnek ez a formája. Az északi emberek abban a reményben vándoroltak délre, hogy letelepedve aranyat keresnek, melyből üzleteket nyitnak, és így pénzügyi sikereket érnek el.

Délen ekkoriban igencsak kevés nő élt, ezért a férfiaknak nem volt más választásuk, mint északon hitvest keresni. Magazinokban és újságokban adtak fel hirdetést - talán ezeket nevezhetjük a mai társkereső hirdetések elődjeinek -, ahol írtak magukról néhány mondatot. Amely hölgyeknek felkeltették a figyelmét, azok a válaszban egy fényképet küldtek magukról. Innen pedig már minden jó úton haladt a családalapításig.

Hálátlan mátkaszerep?

Bármilyen jól is hangzik, hogy egy idegen országban az ara új életet kezd, azért a rizikófaktor nagyon magas a postán rendelt menyasszonyok esetében.

Sosem lehet tudni, a párkeresők milyen férjet fognak ki. Szerencsés esetben csodálatos férjre és apára tehetnek szert, akivel boldogan élnek, míg meg nem halnak, azonban előfordulhat, hogy a családi erőszaktól vissza nem riadó egyén vagy a lehető legrosszabb esetben egy gyilkos kezei közé kerülnek. Az Egyesült Államokban különösen sokan halnak meg azon nők közül, akiket postán rendeltek. A statisztikák szerint sajnos minden tizedik hölgy erőszakos férj áldozatául esik.

Nyereség a köbön

Az új asszony feladatköre bizony kockázatos, így jogos a kérdés, hogy vajon miért vállalkoznak rá nők ezrei. Bármilyen hihetetlen, nagyon jövedelmező egy ilyen házasság. Például Tajvanban rendkívül népszerűek ezek a frigyek, elsősorban Kínából, Délkelet-Ázsiából és Vietnamból rendelnek a férfiak feleséget. A hölgyek kora átlagosan 20 és 28 év között van.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

A tajvani férfiak tízezer dollárt költenek a mátka megszerzésére, melyből csak ezer dollárt kap az ara családja, a többi pénz mind az ügynökség bankszámlájára vándorol. Nem kell hozzá pénzügyi zseninek lenni, hogy az ember lássa, mekkora profitot termel ezáltal a házasságközvetítő cég.

Ezt is szeretjük