Egy jó ötlettel százezreket kereshetsz

Csak szavazatot kell gyűjtened

Van egy jó ötleted? Dobd fel az internetre, szerezz támogatókat, és valósítsd meg az összegyűlt pénzből!

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Közismert a mondás, miszerint pénzt csak pénzből lehet csinálni, így ki tudja, hány zseniális gondolat vázlata lapul íróasztalok fiókjai mélyén, várva a későbbi megvalósulást, melynek anyagi hiányosságok szabnak gátat.

A legújabb üzleti megoldás révén azonban bárki ötlete kiteljesedhet, mely nemcsak sikert hozhat, de pénzbeli eredményekkel is járhat. Ráadásul az eljárás révén nem csak láthatod életre kelni a tervedet, hanem az ötlet tökéletesítése is adott. Ismerd meg a crowdsourcing folyamatát!

Tömeges ötletelés

A crowdsourcing kifejezést először 2006-ban Jeff Howe, az amerikai Wired magazin újságírója használta arra a tevékenységre, amikor egy alkalmazott által végzett folyamatot egy nyílt felhívás révén egy valójában kiszámíthatatlan összetételű csoportra bíznak.

Ez - a magyarul csoportos vagy tömeges ötletbörzének is nevezhető - tevékenység a közösségi média párbeszédteremtő képességére épít, így próbálja kiaknázni a tömeg kreativitását, innovatív képességét, legyen szó egy probléma megoldásáról, termékfejlesztésről vagy akár egy új produktum kifejlesztéséről. A folyamat nem csupán az innováció és problémamegoldás terén nyújt segítséget a vállalatoknak, de interaktívabbá teszi a fogyasztóikkal való kommunikációt is.

A vélemények révén pedig számukra hasznos információkhoz juthatnak arról, hogy a piac milyen igényekkel rendelkezik a cég profiljába tartozó termékeket illetően. A csoportos ötletbörzében rejlő lehetőségek a módszer robbanásszerű terjedéséhez vezetnek, ezért külföldön már egyre több vállalat saját crowdsourcing oldalt üzemeltet. Közéjük tartozik a BMW, a Kraft és a Starbucks is, melyek az elsők között hozták létre a saját oldalukat.

15 tipp, amivel tízezreket spórolhatsz

Nézegess képeket!

Elolvasom
Elismerés
A Time magazin minden évben összeállítja az 50 legjobb felfedezés, találmány listáját, melyek között 2010-ben a crowdsourcing módszer is megtalálható a legjobbnak ítélt technológiai megoldások sorában.

Díjazott ötletek

Ezeken az oldalakon nemcsak egyéni ötletek megvalósítására, pártolók gyűjtésére van lehetőséged, de különféle szakterületek ismerői is a segítségedre lehetnek, vagy akár velük összeállva dolgozhatsz az ötleted tökéletesítésén.

Mivel az ilyen fejlesztések szellemi terméknek minősülnek, ezért pénzjutalommal díjazzák a vállalatok a legjobbnak ítélt, működőképes ötleteket.

A crowdsourcingra épül, de újdonságnak számít a Kickstarter.com weboldala, ami egyfajta jótékonysági kezdeményezés. Az oldalra bárki szabadon feltöltheti az ötletét, megjelölve, hogy mennyi pénzre lenne szüksége a megvalósításhoz. Ha az oldalt üzemeltető szakemberek életképesnek tartják az ötletet, azt felteszik a weboldalra, a szükséges pénzadomány megjelölésével, valamint a pénz beérkezésének határidejével. A felhasználók ötleteket adhatnak a projekt megvalósítására vonatkozóan, szavazhatnak rá, és pénzadomány formájában támogathatják a kiválasztott projektet. Ha határidőn belül összegyűlik a megvalósításhoz szükséges összeg, azt a projekt tulajdonosa megkapja - ha nem, mindenki visszakapja a pénzét.

Hazai lehetőségek

Itthon nem olyan régen indult útjára a Creativeselector.hu weboldal, mely a crowsourcingnak megfelelően változatos témákban kínál pénz- és termékdíjas pályázatokat, amelyeken bárki kipróbálhatja az ötlete fogadtatását, de emellett támogatásban is részesül a megvalósításában.

Először a honlapon kell bemutatni az ötletedet, majd támogatókat kell szerezned - divatos kifejezéssel élve minél több lájkolást kell összeszedned -, hiszen a legnépszerűbbek közül kerülnek ki a győztesek. Ezután a Creavite Solution szakemberekből álló mentorgárdáját kell meggyőznöd, ha ez sikerült, pénzt kapsz a prototípus elkészítésére, melyhez természetesen a mentoroktól szakmai iránymutatást is kapsz.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezután történik a fejlesztésed piacra kerülése, melyben szintén az oldal működtetői lehetnek segítségedre, hiszen a legnagyobb hazai tőkebefektetőkkel állnak kapcsolatban, akik kifejezetten az ilyen, kezdeti szakaszban lévő innovációkat keresik.

Hazai nyertesek
2010 októberében ért véget az első, T-mobile támogatásával hirdetett pályázat, melyen innovatív webes és mobil alkalmazások ötleteit várták. A legjobb fejlesztés kitalálóit a prototípus megvalósításához szükséges 300 ezer forint támogatással és egy HTC Desire mobiltelefonnal díjazták.

OLVASD EL EZT IS!

  • pénz
  • munka törvénykönyve

Tízezreket tehetsz zsebre!

Ezt is szeretjük