Louis Vuitton árkörkép Magyarországon

Képgalériával

Mennyibe kerül, és kik viselik? A világszerte ismert luxusmárka nálunk is egyre nagyobb népszerűségre tesz szert.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Egy kis történelem

Louis Vuitton 1821-ben született a kelet-franciaországi Anchay-ban. A szegény, vidéki fiú 16 évesen felköltözött Párizsba, és inasként helyezkedett el egy utazóládák készítésével foglalkozó vállalkozónál.

1854-ben saját üzletet nyitott a francia fővárosban. Az évek során egyre népszerűbbé váltak a vászonborítású, strapabíró, lapos utazóládái, főleg a vasutat használó utazók körében.

1860-ban megépítette saját műhelyét, ahol egyre jobb és praktikusabb modelleket fejlesztett ki. 1885-ben megnyitotta első külföldi üzletét Londonban. A századfordulón Louis Vuitton fia, Georges vette át a vállalat irányítását, és folytatta apja munkásságát. A Vuitton vállalkozás 1914-ben a párizsi Champs Elysées-n megnyitotta a világ akkori legnagyobb utazási kellékeket forgalmazó áruházát. A II. világháború után, 1959-ben Gaston Vuitton vezetésével megkezdték az újfajta, puha oldalfalú, vízálló utazótáskák gyártását. Ekkor Európában, Amerikában és a Távol-Keleten is már több mint ötven Vuitton üzlet működött.

Már itthon is

2006. július 12-én a Louis Vuitton üzletlánc megnyitotta első budapesti boltját az Operaház tövében. Érdekes, hogy a világ első Vuitton üzlete egykor a párizsi Operaház szomszédságában nyílt. Jelenleg Magyarországon kívül még 52 ország 354 üzletében találhatjuk meg a legendává vált márkát.

A csillogó budapesti üzlethelyiség 155 négyzetméteres alapterületű. A bejárattal szemben találhatóak a női kézitáskák és poggyászok, a férfi kiegészítőket pedig a bejárattól jobbra helyezték el. A vásárló kedvére válogathat utazóládák, kézipoggyászok, retikülök, pénztárcák, határidőnaplók és egyéb kisebb kiegészítők közül.

Sztár-kiegészítő

Naomi Campbell, Victoria Beckham, Sarah Jessica Parker, Renée Zellweger, Elizabeth Hurley, Jennifer Lopez, Paris Hilton és sok más neves híresség gardróbjában találni a híres francia gyártó táskáiból. Manapság egyre nagyobb sikknek számít, ha valaki a jellegzetes barna Vuitton táskával a vállán jelenik meg egy nyilvános eseményen.

És az árak?

Louis Vuitton gurulós uniszex bőröndje 1300 dollárt, azaz 250 ezer forintot kóstál.

A Tribute Patchwork nevet viselő Louis Vuitton modell 47 ezer dollárba, vagyis 8,7 millió forintba kerül. Ezzel kiérdemelte a világ legdrágább táskája címet.

A táskák világában a második legdrágább helyet a Fendi névre keresztelt antilopbőrből és csincsillából készült kreáció érdemelte ki, melynek ára 40 ezer dollár, ami cirka 7,5 millió forint.

A Marc Jacobs által tervezett, Carolyn fantázianevet viselő krokodilbőrből készült táskáért 24 ezer dollárt, azaz 4,5 millió forintot kérnek.

Az új Vuitton kreáció egy tükör-hatású, fémes, ezüstszínű különleges táska, melyet 265 ezer forint, azaz 1500 dollár megfizetése ellenében tudhatsz a magadénak. Az előzőekben ismertetett árakhoz képest ez talán nem is annyira vészes.

Nem csak a termék minőségi

A Louis Vuitton nagyon fontosnak tartja a - manapság egyébként egyre gyatrább - kiszolgálás minőségének megtartását. A budapesti luxusüzletben jelenleg hatan váltják egymást. A személyzet kiválasztását a cég például ilyen feltételekhez kötötte: angol nyelv felsőfokú ismerete, második nyelvtudás birtoklása, emberközpontú gondolkodás, segítőkészség, türelmesség, naprakészség a divat világában. Ezen tulajdonságok azért fontosak, mert a cég szemében az eladók nem csupán értékesítők. Ők a kapcsolódási pont a táska és a vevő között, ők valójában tanácsadók, akik segítenek megtalálni az egyén stílusához leginkább illő kreációt - ahogy ez az árak láttán el is várható.

A képek a Louis Vuitton oldaláról származnak.
Ezt is szeretjük