Szexi, erőteljes és plus size: a világhírű tervező reklámjában végre nem piszkafa modell látható

Nem túlsúlyos, hanem nőiesen formás: nézd meg te is!

Húsvéti tojásvadászat
Retikül
Ez is érdekelhet
Sóbors
Top olvasott cikkek

Clementine Desseaux divattörténelmet írt, amikor Christian Louboutin őt választotta egy kampányához. A híres divattervező korábban még nem dolgozott plus size modellel, az ilyen nagy márkák ugyanis az egymáshoz hasonló, magas, vékony, klasszikus modellalkatú lányokat részesítik előnyben.

A modell azt mondta, egy ekkora francia márka részéről az, hogy őt alkalmazzák, hatalmas lépés.

Lassú léptekben változó trendek

Bár még mindig ritka és megosztó egy gömbölydedebb - vagy legalábbis az átlagoshoz hasonló alkatú - modellt választani egy divatkampányhoz, a vélemények lassacskán formálódnak a divattervezőkben is a szépséget illetően.

A plus size modellek még mindig hátrányból indulnak a divatszakmában, de az, ami pár évvel ezelőtt még elképzelhetetlen volt, mostanra nem az. Sőt, ami eddig hiányosságnak számított a klasszikus modellekkel szemben, ma már előnnyé kovácsolható, és sokkal nyitottabb hozzáállást eredményez. A klasszikus, európai, világos hajú, vékony, fehér bőrű típus mellett ma már sokkal több színt enged meg magának a divatszakma.

Louboutin mellett Marc Jacobs divattervező is szavazott már a plus size-ra korábban: ő a rebellis Beth Dittót küldte kifutóra.

Már megint egy átlagos nő, akit dundi modellnek tituláltak

Nézegess képeket!

Elolvasom

Plus size modell a nők képviseletében

Clementine azt nyilatkozta, a pozitív változást például az ilyen események indítják el. Egy kampány felhívja a figyelmet arra, hogy a normál vagy teltebb alkatú nők számára is helyet kell biztosítani, hogy a nőket minden méretben képviselni kell.

Az, amire a modell rámutatott, nem kizárólag a plus size modellek esetében fontos, hanem mindenki esetében is, aki eltér az átlagostól, attól, amit a trendek diktálnak. Minden nőnek és minden formának helye van a divatban - ahogy az élet más területén is láthatjuk őket.

Fontos hangsúlyozni azonban, hogy azok, akik a trendet diktálják, olyasmit szeretnének eladni és megmutatni a világnak, ami közel sem valóságos. Nem az elérhetőségről szól, hanem arról, hogy a tervezőknek van egy elképzelése a saját márkájukról, és arról, milyen típusú nő tudná ezt a legjobban közvetíteni. Az igazi előrelépés ebben a helyzetben, hogy Louboutin megmutatta: az ő márkáját egy normál testalkatú nő is hitelesen képviselheti.

A cikkben szereplő és a leadképek forrása: look.co.uk

Ezt is szeretjük