kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Szépség és divat   /  

Az örök fiatalság titka

Az örök fiatalság titka
Melatonin!

Vajon teljesül az emberiség vágya? Tudósok szerint, ha nem is örökké, de egy hormon segítségével sokáig megőrizhető a fiatalság.

Szerző: Fehér Ági
Forrás: Femina.hu
2007.06.02.

A régmúlt időkben az emberek századokon át remélték, hogy az alkímia tudománya rátalál a bölcsek kövére, ami minden fémet arannyá változtat és nem mellesleg az örök élet és fiatalság záloga. Az alkímia még a XX. század elején is fel-felütötte fejét.

Ma már nem a visszafiatalítás lehetőségét keresik, hanem a szervezet öregedését próbálják meggátolni. Nem „fiatalító csodaszert” keresnek, hanem az öregedés biológiai, kórtani és fizikai okait kutatják.

Melatonin a megoldás?

A melatonin javítja a szív és keringési rendszer munkáját, szabályozza az élettani alvásfolyamatokat, növeli a szexuális cselekvõképességet, mennyiség és minőség tekintetében is, lassítja az Alzheimer-kór lefolyását, véd a szabadgyökök sejtkárosító hatása ellen.
Néhény kutató arra a megállapításra jutott, hogy a melatonin nevű hormon segítségével a fiatalság a valós életkortól függetlenül fenntartható.

A melatonin éjjel termelődik, a sötétség hatására. A fiziológiás alvás élettani szabályozója. A melatonin befolyásolja az alvás-ébrenlét ritmusát, a hangulatot, a hőszabályozást, a zsíranyagcserét, a nemi funkciókat, illetve más hormonok működését.

Az öregedést kutatók az öregedés folyamatában nagy szerepet tulajdonítanak annak, hogy az örgedő szervezet mind kevésbé képes a szabadgyökök sejtkárosító hatását kivédeni.
Bizonyos vitaminoknak is van ilyen hatásuk (C, E vitamin), de ezek csak bizonyos sejtek bizonyos részein működnek. A melatonin ezzel szemben a test valamennyi részének valamennyi sejtjére hat – beleértve az agyat is.

A melatonin és az alvás

Az élettani alvásnak 3 stádiumát különböztetjük meg:
  • felületes
  • könnyű
  • mély alvás

A szervezet teljes regenerálódása a mélyalvási szakaszok alatt megy végbe, és inkább függ az alvás mélységétől, mint időtartamától. Az emberi szervezetnek napi 5 órai alvásra feltétlenül szüksége van.

Bőröd alvás közben szépül igazán. Ez a regenerálódás, méregtelenítés ideje. Ha nem hagysz időt rá, az hamar meglátszik!
A fiatalság hormonjának is nevezett melatonin csak sötétben, alvás közben termelődik. A bőr regenerálódása éjfél előtt kb. egy órával a legintenzívebb, nem jó, ha ez az időpont még ébren talál.

Betöltés...

Egy felnőtt ember számára az ideális alvásmennyiség 7-8 óra. Se a több, se a kevesebb nem tesz jót. Hogy bioritmusod is egyensúlyban legyen minden nap ugyanabban az időben indulj a tollas bálba! Természetesen ha egyszer-egyszer kimaradsz még nem baj, de ne csinálj rendszert az éjszakázásból!

Még nincs hozzászólás

Így lassítsd le a biológiai öregedést - Egyetlen egyszerű módszer

Az öregedés természetes, azonban nem mindegy, hogy milyen gyors ütemben történik.
Szépség és divat

Minden idők 3 legjobb fiatalító trükkje

Csodaszer híján az öregedés nem állítható meg egy csapásra, de némi odafigyeléssel lassítható a folyamat, kivédhető az idő látványos pusztítása.
Szépség és divat
hirdetés
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.