35 év felett jó gyermeket vállalni a kutatók szerint - Előnyös az egészségre nézve is

Meglepő hatással van a mentális képességekre.

35 év felett jó gyermeket vállalni a kutatók szerint - Előnyös az egészségre nézve is
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Bár máig úgy tartja a közvélekedés, hogy a gyermekvállalás ideális időpontja a nők életében a 20-as évek eleje, de legalábbis 30 alatt, a legújabb kutatás szerint temérdek egészségügyi előnnyel bír a 35 éves kor feletti kismamaság, például a mentális képességekre nézve.

Dél-kaliforniai Egyetemen végzett kutatás keretében 830 változókor után álló nőt vizsgáltak meg. A teszt kitért többek között a tervezési képességekre, a vizuális észlelésre, a verbális memóriára, a koncentrációra és figyelemre is.

Végeredményben a kutatók azt derítették ki, hogy azok a nők, akik 24 éves koruk után vállalták az első gyermeküket, sokkal jobb mentális képességekkel, problémamegoldási és verbális készségekkel rendelkeztek, mint a 15 és 24 éves koruk között már anyává válók. Azok pedig, akik 35 éves koruk fölött vállalták az utolsó gyermeküket, jobb verbális memóriával és megismerési képességekkel bírtak.

A fokozott agyi teljesítményt a tanulmányban azzal magyarázták, hogy a terhesség ideje alatt az ösztrogén és a progeszteron nevű hormon ugrásszerűen megemelkedik a szervezetben, ami jelentősen befolyásolja az adott személy mentális és figyelmi képességeit is, és még erősebbé teszi, ha idősebb korában kapja meg.

Természetesen az amerikai kutatás eredményei még nem jelentik azt, hogy kizárólag ez az időpont lenne alkalmas a gyermekvállalásra, hiszen személyenként is változó tényezők befolyásolhatják, ki mikor érzi elérkezettnek a pillanatot. Ám az most már egészen biztos, hogy nem nevezhető későnek a 35 éves kor feletti anyává válás sem.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük