Miért járnak a férfiak párosával csajozni?

Lerántjuk a leplet a titokról

Tényleg sikeresebbek a páros akciók, mint a magányos hódítások? Ezt mondja a tudomány.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Természetesen előfordulnak magányos vadászok is, de a jelek szerint kevésbé sikeresek, mint társasággal járó társaik. Ezért a férfiak általában többen indulnak zsákmányszerző körútra, amit a kutatások szerint nemcsak az indokol, hogy ne unatkozzanak az üres órákban.

A páros csajozásnak, úgy tűnik, bevett koreográfiája van. Az egyik férfi a szóvivő, vagyis a csábító, aki igyekszik meghódítani a kiszemelt nőt. A másik férfi pedig mintegy fedezi őt, és önzetlenül asszisztál neki, hogy vállalkozását sikerre vihesse. De, hogy is van ez?

Evolúció

Miért célozza meg egyszerre két férfi ugyanazt a nőt, amikor végül úgyis csak az egyik nyerheti el a kegyeit? A magyarázat nem annyira racionális, sokkal inkább genetikai, és az állatvilágban is megfigyelhető.

A férfiak ugyanis bizalomgerjesztőbbnek hatnak, ha nincsenek egyedül, míg a bárban kószáló magányos ember gyanakvást kelthet - elég csak néhány thriller alaphelyzetére gondolni.

Ennek az lehet az eredete, hogy őseink, tekintettel a zord körülmények között rájuk leselkedő veszélyekre, nem igazán jártak egyedül, mert nem volt biztonságos, így a többes szám vált a normává.

Pozitív üzenet

Ha egy férfival ott van a barátja is, azzal azt üzeni, hogy megbízható és kedvelt ember. Így aztán mindkettő jobban jár, mint akkor, ha egyedül indultak volna el, és több esélyük nyílik az ismerkedésre.

15 árulkodó jel, hogy bejössz a pasinak

Nézegess képeket!

Elolvasom

Több tényező is közrejátszik ugyanis abban, hogy egy nő mennyire talál vonzónak egy férfit. Nemcsak a külső és a testbeszéd, de a többiekhez való viszonyulás és a társasági szerep is döntő jelentőségű lehet. Így tehát az alfahím profitálhat abból, ha egy kedves, ám kevésbé vonzó barátja kíséri el a kocsmába.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

De mi a haszna ebből a kísérőnek? Neki azért éri meg ez, mert így ő is könnyebben megtetszhet egy vonzó nőnek - vagy barátnőinek. Ezen kívül a szerepcsere is lehetséges, hiszen adódhat olyan helyzet, amikor épp fordított a felállás, és ő lesz a prímás - kölcsönkenyér visszajár.

Ezt is szeretjük