Megvan a megcsalás igazi oka: erre nem gondoltál volna

A félrelépés valódi okait sokan keresték, de ez a magyarázat minden eddiginél hihetőbb.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Milliomosok lennénk, ha annyi pénzünk lenne, ahányszor a világban elhangozhatott egy-egy megcsalás után, hogy szeretlek, és az a másik nem jelentett semmit. Óhatatlanul felmerül a kérdés, akkor mégis miért történt meg a megcsalás?

Immáron a válasz is megvan a kérdésre, legalábbis Helen Fisher biológiai antropológus szerint. Úgy gondolja, a helyzet egyáltalán nem annyira egyértelmű, mint azt az emberek gondolják. Szerinte ugyanis háromféle szerelem is létezik, mely egyértelmű okozója lehet a szerelmesek félrelépésének. Elképzelését kutatási eredményével támasztotta alá.

Így derült fény a valódi okra

Vizsgálatot végzett, melynek során kutatók egy csoportja fMRI segítségével figyelte meg a magukat szerelmesnek vallók agyműködését. Először olyan dolog képét mutatták nekik, amelyik számukra semleges, majd egy olyan fotót, amelyen szerelmük volt látható. A második fényképnél az agy jutalmazásért felelős területe lépett működésbe, ugyanaz, amelyik az orgazmus vagy éppen a kokainfogyasztás hatására is aktivitást mutat.

Helen Fisher szerint eme agyterület működésbe lépéséből az következik, hogy a szerelem nem egy érzelem, hanem egyfajta ösztön. Ösztönből azonban többféle is létezik, ilyen a szexé is és a kötődésé, a biztonság kereséséé. A következtetés tehát, amire jutott, az, hogy mivel egy időben többféle ösztön is működésbe léphet, több személy iránt is érezhet az ember vonzalmat, csupán más természetűt. A megcsalás okának rejtélye tehát megoldásra talált. Mindezt azért azzal is kiegészítette a kutatónő, hogy a vizsgálati eredmény korántsem jelenti azt, hogy a félrelépés bocsánatos lenne.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük