kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Kalkulátorok   /   Személyre szabott edzéstervek   /  

50 felett

50 felett
Szerző: Lám Luca
Forrás: Femina.hu
2008.01.15.

Miért fontos a sport idősebb korban?

Mint tudjuk az emberi test 50 felett ereszkedni kezd. A bőr veszít feszességéből, az ízületek rugalmasságukból, a csontok már nem olyan szilárdak. És ez nem csak esztétikai kérdés. Ötven felett, középkorban, öregkorban pedig aztán pláne, a cél elsősorban nem a szexi megjelenés, hanem a test és a szellem ébren, fitten, egészségesen tartása. Ha van már valami bajod akkor azért, ha pedig még nincs, akkor azért, hogy ez így is maradjon.

A sport segít a vérnyomás problémákban, lassítja az öregedést, és formában tarja az agyat. Egyszóval: biztosítja a tartós és tartalmas önálló életre való képességet!

Milyen hatással van az időskori testedzés a már meglévő betegségekre?

  • 50 év felett gyakori a magas vérnyomás előfordulása. A rendszeres fizikai aktivitás nem csupán a hipertónia kialakulásának kockázatát mérsékli, de a már meglévő betegség esetén is hatásos lehet.
  • A 2. típusú cukorbetegség nagyjából 10 százalékban fordul elő ebben a korcsoportban. A heti többszöri edzés itt is megelőzheti a betegség kialakulását, illetve segít annak kezelésében, mivel fokozza a sejtek inzulin iránti érzékenységét.
  • Az időskori mozgásszegény életmód elhízáshoz vezethet, annak számos szövődményével. A rendszeres sportolás megelőzi a testtömeg emelkedését, illetve segít a testzsír-százalék csökkentésében.
  • A mérsékelt intenzitású aktivitás minden életkorban, így idősebb korban is serkenti az immunrendszer működését, ezáltal véd a fertőzésekkel szemben.

Mit sportolj, ha elmúltál ötven?

Nyilvánvalóan nem lehet ugyanazokat a sportokat űzni, mint 20 évesen, tehát kerüld a 100 méteres sprintet és a kick-box-ot is. Viszont ettől még remek sportokban vehetsz részt, és korodat meghazudtoló szintre is fejlesztheted képességeidet! Ajánlatosak például az intenzív aerob mozgások, mint a kocogás, gyaloglás, biciklizés, vagy az úszás. A lényeg mindig az, hogy ne terheld le tested, és figyelj az ideális pulzusszámra.

A maximális pulzus pedig 50-60%-a legyen. A maximális pulzusszám kiszámolható oly módon, hogy 220-ból kivonod az életkort - például 50 éves esetében a maximális pulzusszám 220-50=170/perc.

Gyaloglási edzésterv ötven felettieknek

Az alábbi 24 hetes gyaloglási terv az alapoktól, egészen a verseny gyaloglásig „bejárandó” utat magában foglalja.

Jelmagyarázat:

J – kényelmes tempójú járás
GY- gyaloglás
P – Perc
(GY+J) kétszer – a zárójelen belüli rész ismétlése a megadott számban
K – kirándulás


Még nincs hozzászólás
Romantikus, látványos, vérforraló - Ez Budapest éjszaka

A főváros éjszakai fényei minden világutazót elvarázsolnak, sőt, a régóta itt élők is képesek újra és újra rácsodálkozni. Nézd meg videónkat, mely ízelítőt ad abból, milyen is Budapest alkonyat után.

Dátum: 2010. október 5.
Készítette: Femina.hu
hirdetés
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.