Életveszély: így dolgozik egy tűzoltó havi 130 ezerért

A kormány is érezhette, mennyire nonszensz a helyzet, ezért fizetést emelnek.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Csőtörés, autóbaleset, tűz - ha mindez a 39 fokos hőség kellős közepén történik, a tűzoltók akkor is felveszik a védőruhát, sisakot húznak, és a helyszínen teremnek. De nem csak emiatt veszélyes munka a tűzoltóké.

Július 22-én, szerda délután Budapesten, a Soroksári út és az Illatos út csomópontjánál lévő autókereskedés területén kigyulladt egy 80 négyzetméteres autószerelő műhely, és elképesztő képek készültek a helyszínen. A tűzoltók egy felhevül gázpalackot igyekeztek a tűztől távolabb vonszolni, illetve lehűteni, hogy ne robbanjon fel. El lehet képzelni, mi történt volna, ha mégis felrobban a palack, miközben a tűzoltók a közvetlen közelében tartózkodnak.

Teljesen hihetetlen, hogy ilyen munkát lelkesedéssel lehet végezni, amikor az állam elképesztően kevés pénzből kényszeríti megélhetésre a tűzoltókat. Nem ritka, hogy egy tűzoltó csak éjszakai pótlékokkal tudja összeszedni a havi nettó 130 ezer forintot, persze akkor, ha már megvan a hároméves tapasztalata.

Nem véletlen, hogy a rendvédelmi dolgozók 30%-os béremeléséről szóló törvényt áprilisban el is fogadta a parlament. Ugyanakkor a korábbiaknál kevesebb pótlék járhat az ágazatban dolgozóknak. Ma a szakmunkás-minimálbér 122 ezer forint, ezt pótlékok nélkül nagyon sok tűzoltó nem tudta eddig elérni, de több megszűnő pótlék is beépül a bérekbe.

Az emelés dicséretes, főleg, hogy jövőre és utána is újabb 5-5%-os emelés jön, így 2019-re 50%-os emelés valósul meg. Ugyanakkor nem biztos, hogy ez a mértékű emelés kompenzálja a napi szintű életveszélyt, aminek a vállalásához továbbra is valódi elhivatottság kell.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Fotók: MTI/Mihádák Zoltán

Ezt is szeretjük