Figyelem! Erre utaznak a rendőrök a héten

Holnaptól országos akció keretében tartanak ellenőrzést a rendőrök. Az ORFK szerint nem a büntetés a cél, hanem a megelőzés.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Csütörtökön indul az Országos Rendőr-főkapitányság - ORFK - országos közlekedésbiztonsági kampánya.

A Látni és látszani akció keretében december 12-ig ingyenes járműátvizsgálást és látásellenőrzést biztosítanak a sofőröknek, a rendőrség pedig fokozott közúti ellenőrzést tart. Mire utaznak az ellenőrzést végző rendőrök?

Minden típusú járművet ellenőrizhetnek

A tájékoztatás szerint a csütörtökön kezdődő országos fokozott közúti ellenőrzés alatt a rendőrség teljes körűen és kiemelten vizsgálja a személy- és haszongépjárművek, a motorkerékpárok és kerékpárok világítását, láthatóságát, továbbá a vezetői engedélyben szereplő szemüveg viselését, illetve a kiegészítő szemüveg meglétét.

Az ORFK a rendőrség honlapjára hétfőn feltett közleményében azt írta, hogy az Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal közös akcióhoz csatlakozott szervizekben október 2. óta ingyen vizsgálják át a személy- és tehergépkocsikat, a motorokat és kerékpárokat. A kampányban optikusok is részt vesznek, akik szintén térítésmentes látásellenőrzéssel, továbbá hasznos tanácsokkal várják a járművezetőket.

A kampányban részt vevő szervizekről és optikusokról a latnieslatszani.hu weboldalon lehet tájékozódni.

Mint írták, tavaly kétszáznál is több autós szakszerviz és csaknem száz látszerészüzlet csatlakozott a kampányhoz, és csaknem ezer ingyenes látásvizsgálatot végeztek el.

A balesetek számának további csökkenése a cél

Az ORFK szerint nem a büntetések kiosztása a cél, hanem az, hogy felhívják a figyelmet a hiányosságokra és azokat az érintettek pótolják. Azért is figyelmeztet előre a rendőrség, hogy az autósok felkészülhessenek. A főkapitányság a közlekedésbiztonság javulását várja az akciótól.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Az elmúlt években fokozatosan csökken a halálos közúti balesetek és a személyi sérüléssel járó esetek száma is. A KSH adatai szerint tavaly 591 ember vesztette életét közlekedési balesetben, míg a kétezres évek elején ez a szám bőven ezer fölött volt. A hasonló akciókkal ezt a számot szeretnék még lejjebb szorítani.

Ezt is szeretjük