Új program indult a nők elhelyezkedéséért
Száz kismama kaphat legalább fél évre munkát. Az Új Széchenyi Terven keresztül szereztek pénzt.
Az Új Széchenyi Tervből nyert 187 millió forintos támogatással májusban indult és két évig tart a kisgyermekes szülők munkába állítására eszközöket kidolgozó Munka kisgyermekkel program - jelentette be Bárdos Krisztina, az Iparfejlesztési Közalapítvány ügyvezető igazgatója.
A programot megvalósító konzorcium gesztora az Iparfejlesztési Közalapítvány, tagjai a Victum Képzési Központ és az Artima Kft.
Száz kisgyerekes anyuka kaphat fél évre munkát
A Közép-Magyarország területére korlátozódó projekt keretében legalább száz kisgyermekes szülő - a többségük anya - kaphat legalább féléves munkát. A programhoz eddig nagy multi cégek - energetikai és távközlési szolgáltatók, elektronikai cégek, illetve bankok - csatlakoztak.
A kisgyermekes nők munkából való távolmaradására három okot sorolt fel Kálmán Edina, az Iparfejlesztési Közalapítvány projektmenedzsere. Ezek a foglalkoztatásukra alkalmas rugalmas eszköztár hiánya, a hagyományos egykeresős családmodell és a családtámogatási rendszer.
A hagyományos családmodell alapján még mindig általában a férfi dolgozik, és a nő van otthon a gyerekekkel, a családtámogatási rendszer pedig az egyre későbbi munkahelyi visszatérésre ösztönöz.
Atipikus munkavállalási formákra lenne szükség
A rugalmas eszköztár fő tételét az atipikus - részmunkaidős, illetve távmunkában végzett - foglalkoztatási formák jelentik. Ezek elterjedtsége Magyarországon elhanyagolható, miközben Hollandiában a teljes munkaadói kínálat kétharmadát, uniós átlagban egyharmadát adják ezek a formák - mondta a szakember.
Nagy Andrea, a Magyar Telekom HR kompetencia központjának vezetője ezzel kapcsolatban elmondta: a kisgyermekes anyák 20%-át veszik vissza munkaadóik országos átlagban, míg náluk ez az aránynál 74%, ami annak tudható be, hogy a munkakörök 22%-a atipikus.
Dilemma podcast
A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.
Promóció
OLVASD EL EZT IS!