Eltűnt egy kisvárosnyi ember Magyarországról

Mi lett velük?

Közel 21 ezer fővel lettünk kevesebben egy év leforgása alatt. Mi történik a magyarokkal?

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A Központi Statisztikai Hivatal - KSH - legújabb adatai szerint tavaly óta közel 21 ezer emberrel lett kevesebb Magyarországon. Hiába született több gyerek, és halt meg kevesebb ember, ez csak mérsékelni tudja, megállítani nem a népességfogyást.

Többen születtek, de nem elegen

Az idei év első hét hónapjában 51 605 gyerek született, ami közel 3%-kal jobb a tavalyi adatnál. A halálozások száma 3,3%-kal csökkent, de még így is 72 512 ember halt meg, tehát többen, mint ahány gyerek született.

Az év eddigi hónapjaiban a február kivételével mindig nőtt a születések száma. Az első hét hónapban a házasságkötések száma is emelkedett, ebben az időszakban 20 ezernél is több pár kelt egybe.

Hiába azonban a több házasság, a több gyerek és a kevesebb haláleset, így is csak mérséklődött a népességfogyás, megállítani egyelőre nem sikerült. Míg tavaly az első félévben csaknem 25 ezer fővel lettünk kevesebben, idén a csökkenés valamivel enyhébb, közel 21 ezer főt veszítettünk.

A bevándorlás is csak enyhíti a fogyást

Magyarország népessége régóta csökken, ami megfelel a nyugati országokban is tapasztalható trendeknek. Magyarország népessége az év eleji hivatalos adatok alapján 9,9 millió alá csökkent. Csak 2001 óta közel 300 ezerrel lett kevesebb a magyarországi lakosok száma.

A csökkenő tendencián csak a bevándorlás tud némiképp enyhíteni. A bevándorlás azonban kétélű fegyver, nemcsak hoz embereket, de visz is. Bár számszerűsíteni nehéz, a lakosságszám csökkenéséhez az is hozzájárul, hogy sokan külföldön telepednek le, megszüntetve magyarországi lakcímüket.

A mai családok több mint felében egyetlen gyerek sincs, negyedében egy gyermek található, és a párok kevesebb mint 25%-a vállal három vagy annál is több utódot.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük