Magyar bank nevében próbálkoznak a csalók: ez legyen gyanús

Újabb banki csalás terjed, ezúttal e-mailen. Nem árt megfogadni néhány tanácsot.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

E-mailben próbálnak meg banki adatokhoz jutni csalók az MBK Bank nevében. Bár a levél több eleme is gyanúra adhat okot, a bank közleményben figyelmezteti ügyfeleit, hogy ne dőljenek be a csalóknak. Némi odafigyeléssel könnyen kivédhetők az adathalászok trükkjei.

Az MKB ügyfeleire vadásznak a csalók

Jelenleg még ismeretlen csalók elektronikus levelet küldtek az MKB Bank nevében, amelynek segítségével egy hamis, az MKB NetBANKár oldalára hasonlító weblapra irányítják a hivatkozást megnyitókat. A szándékuk ezzel a NetBANKár - internet banking - azonosítók megszerzése, hogy hozzáférést biztosítsanak maguknak az ügyfelek pénzéhez – írja közleményében a pénzintézet.

A levél feladójánál az MKB Bank Business-t tüntették fel a csalók, de a levél tárgya már ennél gyanúsabb lehet. A "Fizetési kapott" kifejezést ugyanis valószínűleg automatikus fordítóval írták ki a csalók.

A levélben található linkre jobb, ha nem is kattintasz, arról nem is szólva, hogy a levélből nyíló oldalon tilos megadni bármilyen adatot. Nem lehet elégszer elismételni, de a bankok sosem kérnek PIN-kódot sem telefonon, sem levélben.

Senki sem kérheti a PIN-kódodat

A bankok hivatalos oldalain végezhető tranzakciók egy biztonságos oldalról történnek, az MKB-nál pedig sms-ben kapott megerősítés után lehet csak belépni, és tranzakciókat végezni.

Amennyiben mégis hozzájuthattak számlád adataihoz a csalók, a bank Contact Centerénél azonnal be kell jelenteni. Ennek belföldről hívható lakossági ügyfélszolgálatunk telefonszáma: 06-40-333-666, külföldről hívható ügyfélszolgálatunk telefonszáma pedig 00-36-1-373-3333.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A közösségi média ilyen-olyan formában, de mindenki életének része. Mégis sokszor úgy tűnik, nem tudjuk megfelelően használni. De vajon hol rontjuk el? Miért mindig a legbántóbb kommenteken van a legtöbb like? Kell-e reagálni egy utálkozó hozzászólásra, vagy az ignorálás az egyetlen út? A legújabb epizódban többek között ezekre a kérdésekre Tóth Dani pszichológus, Verebélyi-Kovács Csilla, a Femina social media managere, valamint Pintér Ada műsorvezető kereste a választ.

Promóció

A számlád tartalmára utazó csalók mindig újabb trükköket vetnek be, de alapvető biztonsági intézkedésekkel és némi odafigyeléssel kivédhetőek a kellemetlen meglepetések. Ebben a cikkünkben írtunk arról, hogyan védekezz a bankkártyás csalások ellen. Egy újfajta csalási módszerről pedig itt olvashatsz.

Ezt is szeretjük