Ezért izmosabbak a budapesti anyukák: erre nem is gondolnál

Van egy komoly kihívás, ha a friss anyukák közlekedni szeretnének a városban.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A BKK mégsem tiltja be a babakocsis metrózást, de még egy jó ideig konditerem helyett is használhatják a kismamák a föld alatti közlekedést.

Aki pedig kerekesszékkel akar metrózni, jobb, ha a 4-es vonalán keres magának munkahelyet/lakást/boltot/parkot. 

Mégsem lesz tilos babakocsizni, de azért senki se örüljön

A Kettős Mérce blog talált rá egy tervezetre a BKK honlapján, amely egészen furcsa szabályváltozásokat tartalmazott. Az egyik legérdekesebb, és sokak felháborodását kiváltó pont az volt, hogy szülő egyedül nem tolhat le babakocsit a metróba. A munkaanyaggyanús iratot a BKK leszedte honlapjáról, és vizsgálatot indítottak annak kiderítésére, hogy kerülhetett ki.

Bármi is legyen végül az új szabályzatban - már ha lesz ilyen -, az biztos, hogy eddig sem volt könnyű azok élete a metrón, akik nem fiatalon, fitten, egészségesen, babakocsi és nagy csomagok nélkül utaztak.

Kerekesszékkel eleve lehetetlen közlekedni az 1-es, a 2-es és a 3-as vonalán, ugyanis itt sehol sem megoldott a liftes lejutás a peronokhoz. Illetve egy helyen igen, a hármas vonalán, Kőbánya-Kispest állomásnál, de innen kerekesszékkel legfeljebb egy kört tehet az, aki igénybe veszi a liftet, mert a többi állomáson nem fog tudni feljutni a felszínre.

Babakocsival egy kicsit egyszerűbb, hiszen a metrómegállók többségénél mozgólépcső segíti a lejutást, bár a kismamákat elnézve nem a legideálisabb megoldás babakocsi szállítására. Talán a fals tervezet készítője is látott már veszélyesen, a kocsi hátsó kerekén egyensúlyozgató anyukával, ezért akarhatta kötelezővé tenni, hogy minimum két ember hajtsa végre a műveletet.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ugyanakkor az anyukáknak sok megállóhelyen mozgólépcsős segítség sem jut, így kénytelenek utastársak segítségét kérni. Mozgólépcső nélküli lejárók vannak olyan forgalmas megállókban, mint az Árpád híd, a Népliget vagy éppen a Nagyvárad tér.

Mikor lesz mindenki által használható metró? Nem mostanában

A fent említett megállók a 3-as metró állomásai. Azé a közel 18 kilométeres vonalé, amin naponta csaknem félmillió ember utazik, többen veszik igénybe, mint a MÁV szolgáltatásait országszerte. A vonalat 1976-ban kezdték építeni - amikor nyilván nem voltak kerekesszékes emberek, és babakocsit sem használt senki -, azóta érdemi felújítás nem történt a vonalon. Illetve ez csak részben igaz, mert az elmúlt hónapokban kicserélték a síneket.

A BKK számításai szerint végül 100 milliárd forintba is kerülhet a vonal teljes rekonstrukciója - a nemrég lezárult kocsifelújítási tender ebbe az összegbe nem tartozik bele. A főváros a jelenlegi tervek szerint ezt a 2014-2020-as uniós finanszírozási ciklusban szeretné megvalósítani. Hogy mikorra? Nos, egyelőre az tűnik biztosnak, hogy 2016-ban fejeződik be a tervezési ciklus. Addig pedig a mozgáskorlátozottak számára marad a 4-es metró, a budapesti kismamák karja pedig tovább izmosodik.

Fotó: 4-es metró lépcsője: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba;3-as metró: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

Ezt is szeretjük