Lehetetlen lesz közlekedni Budapesten

Buszokkal pótolják majd a metrót

Jövő nyáron kezdődhet a 40 éves metrókocsik felújítása.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Füstölt, leállt, meghibásodott - hetente egyszer biztosan hallunk valami hasonló esetről a 3-as metróval kapcsolatban. Nem csoda: a kék vonalon zötyögő szerelvények átlagéletkora 35 év, de van olyan, ami már a negyedik ikszet is átlépte.

Hogy a vonalra ráfér egy alapos rekonstrukció, azt a főváros is elismeri. Ahogy azt is, hogy a vonatokkal is kezdeni kell valamit - mégpedig mielőbb.

Az a nyáron dőlt el, hogy a 3-as metró vonalán futó veterán kocsik helyett nem vesz újakat a főváros, hanem felújíttatják a régi szerelvényeket. A BKV egy orosz céget talált a legalkalmasabbnak a feladatra, kötöttek is velük rögtön egy 69 milliárd forintos üzletet.

Egy év alatt kell befejezni

A metrófelújítás a tervek szerint jövő nyáron - 2016 júliusában - indul majd, és szeretnék a munkákat a 2017-es úszó-világbajnokság kezdetéig be is fejezni.

Hogy a forgalomból kieső szerelvényeket pótolják, a főváros venne néhány új buszt, mert a meglévő állomány éppen csak arra elég, hogy lefedjék velük a közlekedési hálózatot. Első körben 150 - 75 kicsi és 75 csuklós - új buszt vennének, de ha nagy a szükség, ezt a számot a duplájára is megnövelnék.

A főváros úgy számol, hogy 13,7 milliárd forintból meg lehetne oldani a beszerzést, csakhogy erre nincs külön rubrika a költségvetésben, így hitelből fizetnék ki a buszokat. Hogy melyik bank adja majd ezt a kölcsönt a fővárosnak, az napokon belül eldőlhet, ha lezárul az erre kiírt versenytárgyalás.

A hitelfelvételhez azonban a Fővárosi Önkormányzatnak meg kell szereznie a kormány jóváhagyását is. A BKV pedig közben a buszgyártóktól várja az ajánlatokat, és még idén decemberben meg is kötnék az erről szóló szerződést a nyertessel.

Nagy dugókra lehet számítani

A 3-as metró szakaszos pótlása - közel egy éven át - várhatóan érdekes helyzeteket teremt majd Budapesten. A kijelölt utakon buszsávokat fognak kijelölni, ami két nagy forgalmú bevezető utat is érint: az Üllői és a Váci utat. Reggelente és délutánonként itt alapesetben rendszeresek a dugók, sávlezárás nélkül is - csakúgy, mint a belvárosi szakaszokon.

A déli metrószakasznál a helyzetet tovább súlyosbítja, hogy a Nagyvárad tér és a Kőbánya-Kispest végállomás között nincs más tömegközlekedési eszköz, amivel közvetlenül el lehet érni a belső kerületeket, itt biztosan lehet majd számolni a folyamatos zsúfoltsággal és a több átszállással.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük