Nem kell adózni több százezer magyarnak: te is köztük vagy?

Az államnak idén 230 milliárd forintjába fog kerülni a kedvezmények körének bővítése.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Tavaly összesen 1,1 millió szülő élt a lehetőséggel, és csökkentette adóját gyermek után járó kedvezménnyel. Akadt 300 ezer olyan szülő is, akinek egyáltalán nem kellett adóznia.

A Magyar Nemzet hétfői száma az adóhivatal tájékoztatására hivatkozva azt írta, tavaly 300 ezer embernek egyáltalán nem kellett személyi jövedelemadót fizetni jövedelme után. Ez azt jelenti, hogy ennyi ember szinte maradéktalanul megkapta bruttó bérét.

Összesen 1,1 millióra tehető azon szülők száma, akik éltek a családi adókedvezmény adta lehetőségekkel. Ennek keretében 800 ezer szülő ugyan kénytelen volt szja-t fizetni, közterhük azonban alaposan csökkent.

A családi adókedvezményt év elejétől a járulékokra is kiterjesztették. Nyáron így már arról számolhattunk be, hogy egy év leforgása alatt 25 ezer forinttal emelkedett a nagycsaládosok havi átlagbére. Ez sokak számára a létminimum küszöbének átugrását jelentette.

A Nemzetgazdasági Minisztérium - NGM - nemrég közölte, a kétgyermekesek számára megdupláznák a családi adókedvezmény mértékét. Ez 300 ezer szülőt érintene, nagyjából 200 ezer forintos pluszpénzt hagyva a családi kasszákban éves szinten.

Idéntől tehát bővült a kedvezményezettek köre és a kedvezmények mértéke is, így biztosra vehető, hogy a következő évi adatok még több szülőről, illetve nagyobb kedvezményekről árulkodnak majd. Míg tavaly 180 milliárd forintos állami kiadást jelentett a családok adóterhének csökkentése, az idei tervezett összeg 230 milliárd forintra rúg.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük