Magyar bank ügyfeleitől lopnának el pénzt a csalók: a bank figyelmeztet

Átlátszó levéllel próbálják becsapni az ügyfeleket.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Megtévesztőnek szánt, ám elég átlátszó kamulevelet küldözgetnek az egyik magyarországi bank nevében. A probléma nem egyedi, időről időre felbukkan, és bár valószínűleg egyre többen figyelnek fel a gyanús jelekre, nem árt ilyenkor tisztázni, hogyan nem szabad bedőlni a csalóknak.

Ha valaki mégis megadja felhasználónevét és jelszavát, bankszámlája egész tartalmát a csalóknak szolgáltatja ki.

Átlátszó trükkel támadnak a csalók

Többen is kaphattak a napokban olyan e-mailt, ami az FHB Bank honlapjának látszó oldalra mutató linket tartalmaz. A levél már a kinyitáskor gyanús lehet, ugyanis az ékezetes karaktereket nem tudja megjeleníteni, amikor rossz magyarsággal azt írják: "Ön megkapta fizetését! Belépés FHB NetB@nk."

A linkre kattintva is több a gyanús körülmény, amire érdemes figyelni. Először is a címsorban megjelenő url nem stimmel, ott már látható, hogy a látszat ellenére nem a bank honlapján jár címzett.

A csalók ki is másolták az FHB netbankár paneljét, amin a felhasználónevet és a jelszót kérik. Gyanús, hogy az alatta elhelyezett linkekre azonban nem lehet rákattintani.

A csalók feltehetően így akarják megszerezni a figyelmetlen ügyfelek banki adatait, hiszen ha valaki megadja ezen a felületen felhasználónevét és jelszavát, a levelet küldő csalóknak is betekintést enged banki felületére.

A bank figyelmeztet

Megkerestük az ügyben a bankot is, ahonnan megtudtuk, hogy értesültek az adathalászok ténykedéséről, és megtették a szükséges lépéseket.

"Kérjük, amennyiben Ön is kapott hasonló tartalmú levelet, semmilyen esetben se kattintson a linkre, és ne adja meg FHB NetB@nk azonosítóit az Önnek küldött levélből elérhető oldalon! Felhívjuk figyelmét, hogy az FHB NetB@nkba biztonságosan kizárólag az FHB Bank weboldaláról lépjen be, ettől eltérő belépést az FHB Bank nem kér Ügyfeleitől" - áll a pénzintézet közleményében.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük