Újabb veszélyforrás a 3-as metrón? Vasbeton hullik a sínekre

Vasbeton elemek estek a vágányokra. A BKK vizsgálódik, nem tudni, hogyan történhetett.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Aki tegnap a 3-as metrót választotta a széttúrt Budapesten a munkába jutáshoz, könnyen elkéshetett. Több technikai probléma is nehezítette ugyanis a vonalon a közlekedést, amik közül az egyik elég ijesztően hangzott.

A sínekre ugyanis betondarabok zuhantak. De kivolt a felelős, és veszélyben voltak-e az utasok?

Vasbeton esett a vágányokra: veszélyben voltak az utasok?

A Metróért Egyesület Facebook-oldalán jelent meg a következő a 3-as metró hétfői üzemzavarával kapcsolatban: "Nem közlekedik a hármas metró Kőbánya-Kispest - Határ út között, mert Kőbánya-Kispesten a felújítás alatt lévő Sibrik Miklós úti felüljáróról vasbeton darabok estek a pályára. A lehulló elemek eltalálták az egyik, fordító vágányokról kihaladó szerelvényt is, egy másik szerelvény vészfékkel meg tudott állni a lehulló építési törmelék elött."

Megkerestük a BKK-t, hogy igaz-e az egyesület értesülése. "A BKK néhány perccel fél tíz után az M3-as metró helyett 15 darab metrópótló buszt állított forgalomba a Kőbánya-Kispest és a Határ út között, mert a Sibrik Miklós úti felüljáróról építési törmelék esett a kőbánya-kispesti kihúzóvágányra, valamint egy forgalmon kívüli szerelvényre" - tudtuk meg a központtól.

Utasok azonban nem voltak a szerelvényen, ugyanis ezen a szakaszon már nem szállítanak utasokat a kocsik. A BKK szerint a metrót vezető személyzet sem volt veszélyben, személyi sérülés egyébként nem történt.

Hogy fordulhat elő ilyesmi?

A Sibrik Miklós úti felüljárót tavaly nyár óta újítják fel, emiatt többször is lezárásra került. Hogy mégis hogyan eshettek betondarabok a vágányokra, egyelőre nem tudni, a BKK közlése szerint az illetékes hatóságok bevonásával vizsgálják az esetet. "A vizsgálat lezárása után a BKK megteszi a szükséges lépéseket a hasonló incidensek megelőzésére, ha szükséges, személyi felelősségre vonással" - tette hozzá a közlekedési központ.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban az AI, vagyis a mesterséges intelligencia előretöréséről, jövőjéről és esetleges veszélyeiről dilemmázzunk. Valóban elveheti a munkánkat az AI? Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától? Hogyan hasznosítható az oktatásban? Teremthet munkahelyeket? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ Szertics Gergely AI szakértő, Kazár Zalán Kristóf, a Femina vezető szerkesztő-újságírója és Pintér Ada műsorvezető.

Promóció

Kérdésünkre, hogy tájékoztatja-e a kivitelező a felüljárón zajló munkálatokról a BKK-t, a következő választ kaptuk: "A felújítás kivitelezője, az azt felügyelő műszaki ellenőr, a BKK, valamint a többi érintett társaság (MÁV, BKV, Volán) között folyamatos a kapcsolattartás és az információáramlás. A kivitelező rendszeresen ismerteti a munkatervet, így minden résztvevő értesül azokról. A vasbeton-törmelék lehullásakor a metróvágányok felett semmilyen bontási tevékenység nem folyt, ezért az megelőzhető sem volt. Ez a baleset a leggondosabb előkészítés ellenére történt meg."

Ezt is szeretjük