A menekültekre szánt pénz csaknem felét papírra költi a kormány

Nemzeti konzultálnak, de ezzel elmegy a kérdésre szánt pénz egy tekintélyes része.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Mint ismert, ismét nemzeti konzultációt hirdetett a kormány, ezúttal pedig a bevándorlás és a menekültek a téma. A hírek szerint 1 milliárd forintba fog kerülni az adófizetőknek, hogy levelet kapnak a kormányfőtől. A kabinet látható szándéka, hogy a lakosságot is meggyőzze arról, a bevándorlás Magyarországon súlyos problémát jelent.

De vajon mennyibe kerül a magyar államnak a menekült- és bevándorlókérdés, és ehhez képest sok vagy kevés az az 1 milliárd forint, amit ennek kapcsán ellevelezgetnek?

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a megélhetési bevándorlók, amíg Magyarországon tartózkodnak, saját maguk biztosítsák az ellátási költségeiket? Egyetért-e Ön a magyar kormánnyal abban, hogy a bevándorlás helyett inkább a magyar családok és a születendő gyermekek támogatására van szükség?"

A fenti két kérdés is szerepel a hamarosan kiküldésre kerülő levelekben, ezek pedig arra utalnak, hogy a kormány szerint nagyon megterhelik a költségvetést, magyarul sokba kerülnek az államnak a menekültek, bevándorlók.

Nos, a kormány úgy költ el a konzultációra 1 milliárd forintot, hogy tavaly az Állampolgársági és Bevándorlásügyi Hivatal 2,6 milliárd forintot költött menekültügyi feladatok végrehajtására - 2013-ban ez az összeg 1,8 milliárd forint volt. Ez utóbbi adat Végh Zsuzsannától, a hivatal vezetőjétől tudható, és az MTI számolt be róla.

Az idei költségvetésben egyébként a hivatal a működésére összesen 8,9 milliárd forintot kapott, de ebből fedezik a működési költségeket - például a dolgozók fizetését - is. Látszik, hogy a konzultálásra fordított 1 milliárd forinttal nagyobb mértékben lehetne növelni a lényegi kiadásokat idén, mint 2013 és 2014 között. De ez a pénz elmegy papírra és postaköltségre.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Fotó: Facebook.com/Orbán Viktor

Ezt is szeretjük