kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Diéta és fitnesz   /  

Zsírfaló fehérje diéta

A leggyorsabb fogyókúra: zsírfaló fehérje-diéta - Részletes étrenddel

A fehérje-diéta a gyors fogyás legegyszerűbb módszere: azonnal beindítja a zsírégetést.

Forrás: Femina.hu

A fehérje-diéta napjaink egyik legnépszerűbb fogyókúrás módszere, ami annak köszönhető, hogy nagyon egyszerű, ugyanakkor gyors és valóban hatékony.

Ha egy fogyókúra során keveset eszel, előbb-utóbb kimerülnek tápanyagtartalékaid, kórosan fáradttá válhatsz, legyengülhet immunrendszered, és ami különösen bosszantó: szervezeted a zsírpárnák helyett az izomtömeget kezdi el lebontani. A megfelelő mennyiségű fehérjebevitellel azonban arra ösztönzöd szervezetedet, hogy onnan próbáljon meg energiát szerezni, ahonnan te is szeretnéd, vagyis maximalizálja a zsírégetést.

Ezért hatékony a fehérje diéta

A minőségi fehérjében gazdag táplálkozás emellett felgyorsítja a kalóriaégetést, segít regenerálódni szervezetednek, megerősíti immunrendszeredet, és nem utolsósorban sokkal hatékonyabb az éhség leküzdésében, mint például a szénhidrát vagy a cukrok. Persze a fokozott fehérjebevitel kapcsán nem kell rögtön az izmaik közül alig kilátszó body-builderekre gondolnod. A fehérje – mint ahogy a protein szó jelentése is bizonyítja – elsődleges fontosságú a szervezeted számára, azonban ezt sem kell túlzásba vinni.

A fehérje-diéta alapja a csökkentett szénhidrát- és zsírmennyiség, illetve a napi fehérjebevitel fokozása például tejtermékekkel, sajttal, illetve sovány húsok fogyasztásával. A diéta hatékonyságát segíti elő az is, hogy a legtöbb fehérjében gazdag ételnek nagyon alacsony a szénhidrát- és a telített zsírsav tartalma.

Mit érhetsz el a diétával?

  • Könnyű súlyvesztés – egy hét alatt körülbelül három kiló;
  • teljesítőképességed javul;
  • izomtömeged megőrzésével karcsúsodsz, pont onnan, ahonnan kell;
  • feltöltődsz energiával;
  • egészségi állapotod javul;
  • könnyebben szállsz szembe a stresszel.

Mintaétrend

1.nap

Reggeli: két darab lágy tojás sóval és borssal, 2 dl zsírszegény tej.
Tízórai: egy pohár zsírszegény gyümölcsjoghurt.
Ebéd: grillezett csirkehús brokkolival.
Uzsonna: három kanál mogyorókrém.
Vacsora: saláta főtt tojásból, zöldsalátából, paradicsomból és uborkából.

2. nap

Reggeli: két darab főtt tojás paradicsommal.
Tízórai: fél csésze mandula, egy sárgarépa.
Ebéd: grillezett pulykamell, egy csésze párolt brokkoli vagy kelbimbó.
Uzsonna: gyümölcs ízlés szerint, 2 dl zsírszegény tej.
Vacsora: zöldségsaláta zsírszegény sajttal.

3. nap

Reggeli: alacsony zsírtartalmú müzli, 2 dl zsírszegény tej.
Tízórai: egy pohár zsírszegény gyümölcsjoghurt.
Ebéd: spenótfőzelék két tojással.
Uzsonna: fél csésze mandula vagy mogyoró.
Vacsora: babsaláta.

4. nap

Reggeli: 2 dl zsírszegény tej, egy banán.
Tízórai: egy pohár zsírszegény gyümölcsjoghurt.
Ebéd: tonhalas szendvics sajttal, paradicsommal, tojással.
Uzsonna: egy alma, 2 dl zsírszegény tej.
Vacsora: egy pohár kefir, egy paradicsom.

5. nap

Reggeli: egy pohár alacsony zsírtartalmú joghurt.
Tízórai: egy banán, 2 dl zsírszegény tej.
Ebéd: párolt lazac pirospaprikával, zöldsalátával.
Uzsonna: egy alma, 2 dl zsírszegény tej.
Vacsora: zöldségleves.

Fontos!
A diéta egy hétig tartható. A kúrát várandós és szoptató kismamák, tinédzserek és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. A kúra során naponta minimum 2 liter szénsavmentes ásványvíz vagy gyógytea elfogyasztása ajánlott. Mielőtt elkezdenéd, kérd ki háziorvosod véleményét!

2 hozzászólás
vikrek3       2015-10-21 09:39
3.
Tojás- és laktóz érzékeny vagyok. A tejet ki tudom váltani, de a tojás helyett?????
bkormos       2012-01-20 23:01
2.
A dietat mar ketszer elkezdtem s abbahagytam amikor elertem a megfelelo sulyt. Mukodik! Annyit szeretnek hozzaszolni, hogy az allitas, mely azt mondja szoptatos kismamak nem alkalmazhatjak TEVES! Kulon konyvuk van hozza, hogy mibol s mennyivel tobbet... tovább »

4 intenzív, de könnyű villámdiéta - Így indítsd be a fogyást!

Ha nem vagy elég kitartó, néhány villámdiétával is elérhetsz látványos eredményt.
Diéta és fitnesz

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

Csak néhány kiló választ el ideális súlyodtól? Próbáld ki egyszerű diétánkat!
Diéta és fitnesz
4 hét 4 kiló fogyókúraprogram
    hirdetés
    hirdetés
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.