kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Diéta és fitnesz   /  

A leghatékonyabb zsírégető ételek 10-es listája

A leghatékonyabb zsírégető ételek 10-es listája
A dietetikusok szerint

Szeretnéd, hogy fogyókúrád sikeres legyen? Nem mindegy, mit eszel.

Forrás: Femina.hu
2009.08.20.

Bogyósgyümölcsök

Legyen az eper, ribizli, málna, áfonya vagy szeder, a bogyósgyümölcsöknél keresve sem találhatsz jobbat, ha egyszerre szeretnéd méregteleníteni szervezeted, feltölteni vitaminraktáraidat, illetve semlegesíteni a stressz káros hatásait.

A bogyósgyümölcsök nagyobb mennyiségű vitamint, antioxidánst tartalmaznak, melyek segítségével csökkentik a rákos megbetegedések, illetve a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát, emellett élelmi rostjaiknak és gyümölcssavtartalmuknak köszönhetően serkentik az emésztést és az anyagcserét is. Magas tápanyag- és víz-, valamint alacsony kalóriatartalmukkal pedig rendkívül táplálóak, anélkül, hogy súlynövekedést okoznának.

Citrusok

A narancs, a citrom - és rokonaik - magas C-vitamin-tartalma közismert, azonban ezen kívül is számos értékes tulajdonsággal rendelkeznek eme ízletes déligyümölcsök. Levük értékes antioxidánsokat, flavonoidokat tartalmaz, emellett csökkentik a koleszterinszintet, szabályozzák a vércukorszintet, rostjaiknak köszönhetően pedig serkentik az emésztést, eltelítenek, és hatékonyabbá teszik a salakanyagok kiürítését is. Mindezek hatására kiváló zsírégető gyümölcsnek számítanak. A hűvösebb napokon ellátnak vitaminokkal, és támogatják immunrendszered, nyáron és tavasszal pedig élénkítik és felfrissítik testedet.

Teljes kiőrlésű gabona

Manapság egyre többet hallani a teljes kiőrlésű gabonák jótékony tulajdonságairól. Nem véletlenül, hiszen rendkívül finomak, emellett értékes B-vitaminokat, ásványi anyagokat, rostokat és antioxidánsokat tartalmaznak. Segítségükkel megelőzheted a szív- és érrendszeri betegségeket, az elhízást, illetve a cukorbetegség kialakulását. Ha teljes kiőrlésű gabonákat fogyasztasz, már rövidtávon érezheted az olyan jótékony hatásaikat, mint a vércukorszint szabályozása, valamint az éhségérzet csökkentése.

Színes zöldségek

Ha fogyni szeretnél, és egészségedet is szeretnéd sokáig megőrizni, a zöldségek minden egyes fajtáját segítségül hívhatod. A narancssárga és sárga típusok nagyon gazdagok karotinoidokban, melyek A-vitaminná alakulva védik a bőr és a haj egészségét, illetve megelőzik a rákos betegségek kialakulását és a látásromlást.

20 extra hatékony zsírégető zöldség
20 extra hatékony zsírégető zöldség
A 6 legfinomabb zsírbontó italA legfinomabb zsírégető gyümölcsökFilléres zsírgyilkosok! Képeken a legerősebb fogyasztó fűszerekA legerősebb karcsúsító, méregtelenítő gyógynövényekBéltisztító táplálékok: képeken a 12 legerősebb15 ínycsiklandó, karcsúsító nassolnivalóFogyasztó turmixok recepttel: képeken a legjobbak!A 15 leghatékonyabb negatív kalóriás ételLaktató, fogyasztó, béltisztító gyümölcsökA legjobb nyári salaktalanítók

A vörös zöldségek legfontosabb antioxidánsa, a likopin a szív- és érrendszeri, illetve a daganatos betegségek ellen véd, csakúgy, mint a zöld leveles zöldségek, továbbá a fokhagyma értékes hatóanyagai. A zöldségek mindemellett rendkívül gazdag rostforrások, így az emésztés egészséges működéséhez is hozzájárulnak.

Növényi magvak

Magasabb kalóriatartalmuk ellenére a növényi magvak segítenek az ideális súly megtartásában, illetve elérésében, mivel - ha például elfogyasztasz egy kis marékkal az étkezések között, vagy salátához, péktermékekhez adod őket - képesek nagymértékben csökkenteni az étvágyat. Mindemellett bővelkednek omega-3 zsírsavakban, kalciumban és E-vitaminban is. Azonban bármilyen finomak és egészségesek is, fogyasztásukat semmiképp sem szabad túlzásba vinni.

Tengeri halak

A tengeri halak magas minőségű fehérjét tartalmaznak, emellett nagyon gazdagok omega-3 zsírsavakban, így egyrészt hozzájárulnak az egészséges és fokozatos fogyáshoz, másrészt csökkentik a szív- és érrendszeri, valamint a rákos betegségek kialakulásának kockázatát. Továbbá az emésztési rendellenességekkel és a depresszióval szemben is hatékonyan veszik fel a versenyt.

A halhús előnye mindemellett, hogy változatosan elkészíthető, legyen szó akár sütésről, párolásról, grillezésről. Ha azonban nem kedveled, az omega-3 zsírsavakat növényi magvakból is kinyerheted.

Sovány húsok

A minőségi fehérjéhez - ami minden egészséges diéta alapja - könnyen hozzájuthatsz, ha megfelelő mennyiségű halat, bőr nélküli csirkét, pulykát, valamint alacsony zsírtartalmú tejtermékeket fogyasztasz. A sovány húsok nélkülözhetetlenek az izomépítésben és az izomvesztés nélküli fogyásban, emellett értékes ásványi anyagokat, például kalciumot, cinket és szelént tartalmaznak, melyek nem csak a csontok felépítésében, de az idegrendszer optimális működésében, a rák elleni harcban, a vérsejtek képzésében és az immunrendszer megerősítésében is lényeges szerepet játszanak.

Hüvelyes növények

Az olcsón beszerezhető hüvelyes növények - mint például a bab, a lencse, a borsó - nagyon gazdagok fehérjében, folsavban, kalciumban, vasban, káliumban, cinkben és antioxidánsokban, emellett komplex szénhidrátokat tartalmaznak, melyek energiát adnak, és fogyasztásuk után hosszú ideig nem kell számolnod az éhséggel. Gazdagok élelmi rostokban, melyek csökkentik a vér koleszterinszintjét, így a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát is.

Mindemellett olyan hatóanyagokat tartalmaznak, melyek képesek lelassítani a tumorok növekedését.

Tea

A teát a víz után a világ második legnépszerűbb italaként tartják számon, azonban azontúl, hogy kellemes és ízletes élénkítőszer, számos más előnyös tulajdonsága is ismert. A tea - legyen akár fekete, zöld vagy fehér - értékes antioxidánsokat tartalmaz, emellett olyan hatóanyagokat, melyek hatásosak a rák, az agyvérzés és a szívroham megelőzésében. A teák számos típusa - többek között a zöld tea - kifejezetten zsírégető hatású, valamint szabályozza a vércukorszintet és az emésztést is.

Betöltés...

Olívaolaj

Lassan minden konyhában alapfelszereléssé válik egy üveg ízletes olívaolaj, melynek számtalan felhasználási módja létezik a salátaöntetektől egészen a grillezésig és sütésig. Az olívaolaj bővelkedik telítetlen zsírsavakban - omega-3 zsírsav - és antioxidánsokban, melyek segítségével csökkenti a rossz koleszterinek arányát, és segít megelőzni a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását. A fogyást is nagymértékben elősegíti, hiszen eltelít, így elég egy kicsit salátádhoz adni, és máris jóllakottabbnak érzed majd magad.

Még nincs hozzászólás
hirdetés
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.