kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Diéta és fitnesz   /  

Végleges fogyás ketogén diétával

Soha többé nem hízol vissza! Így szedi le rólad az összes testzsírt a ketogén étrend

Válj meg végérvényesen a teljes túlsúlyodtól!

Szerző: Jász Virág
Forrás: Femina.hu

A teljes túlsúly leadása igen nehéz, és gyakran hiába válik be egy diéta rövid távon, idővel megállhat a fogyás. Ekkor a motiváció is elfogy, a kezdeti sikerek pedig kudarcélménnyé változnak. A ketogén étrend, bár egy kicsit több odafigyelést és elszántságot igényel az elején, drasztikusan formálja át a testet, és hosszú távú sikerrel kecsegtet.

A ketogén diéta nemcsak a felszínen segíti a fogyást, mint sok fogyókúra, hanem a test működését formálja át, illetve kapcsolja zsírégető funkcióra.

A ketogén diéta lényege

Ez az étrend a magas zsír- és alacsony szénhidrátbevitelre épít, alapvetően epilepsziás betegek számára fejlesztették ki - szakértők azonban felfedezték a fogyásban játszott szerepét is. Lényege, hogy a szénhidrátbevitel drasztikus csökkentésével ráveszi a szervezetet, hogy az a szénhidrát helyett a zsírt használja fel energiahasznosítás céljából. Ez a ketózis folyamata.

A szervezet a szénhidrátból glükózt vesz fel alapesetben, ami energiahordozó szerepet játszik a testben. A cukor szerepét azonban - mivel annyira minimalizálódik a beérkező szénhidrát - a ketózis folyamán létrejövő ketonok veszik át, hiszen valamiből energiát kell létrehoznia a testnek. Ebből következően a test elkezdi aktívan égetni a zsírt, és felgyorsítja például a sportolás közbeni zsírégetést is.

Minden idők 15 legnépszerűbb diétája
Minden idők 15 legnépszerűbb diétája
Jojózó sztárok: 8 híresség kövéren és soványan8 extrém magas kalóriatartalmú ital2014 legjobb zsírapasztó mozgásformáiKépeken 8 egészséges köret, krumpli és rizs helyettBéltisztító táplálékok: képeken a 12 legerősebbNem bírod az aszfaltot? 8 budapesti zöld terep futáshozA 9 legerősebb zsírégető mag2013 legjobb zsírapasztó mozgásformái15 egészséges diéta a tartós fogyásért8 erős lúgosító étel a fogyásért

A diétával kapcsolatban fontos és nem elhanyagolható tény, hogy az első néhány, körülbelül három-hat hétben erős fáradtságérzet jelentkezhet, ez az idő szükséges a szervezet átállásához. Ez azonban elmúlik, és a korábbihoz képest is felerősödő életerő és fittség lesz jellemző.

Lazább irányzataiban öt nap minimalizált szénhidrátbevitelt követhet két nap, amikor normál mértékben fogyasztasz szénhidrátot - kerülve azonban a finomított cukros és lisztes ételeket.

Mit szabad és mit nem szabad enni, ha ketogén étrendet követsz?

A napi tápanyagbevitel eloszlása 75% zsír, 20% fehérje és 5% szénhidrát optimális esetben. A fehérje kapcsán felmerülhet a kérdés: miért csak ennyi? Ennek oka, hogy a növelt zsírfogyasztás és a fehérje együtt túlzott mértékű kalóriabevitelt jelentene. A ketogén étrend során 1200 kalóriánál nem indokolt többet fogyasztani, érdemes figyelni a napi bevitelt.

Melyik diétát folytatnád hosszabb távon?
vagy
vagy

Ezt szabad nagy mennyiségben fogyasztani a diéta alatt:

  • vaj, állati zsírok - sertés, kacsa például -, olívaolaj, tökmagolaj, tepertő, zsírosabb halfélék, szalonna, mascarpone, tejszín, olajbogyó,
  • leveles zöldségek, uborka, spenót, zöldpaprika.

Mérsékeltebb mennyiségben:

  • tarja, oldalas, kolbász, szalámi, fehér húsok zsíros részei, bőre,
  • olajos magvak, paradicsom, bogyós gyümölcsök, citrom, alma,
  • zsíros tej, tejföl, sajtok, tojássárgája,
  • abonett - alacsony szénhidráttartalmú.

Az alábbiak tiltólistásak:

  • csirkemell, pulykamell, más szárazabb húsok, sovány halak, sovány sonkák, felvágottak,
  • kukorica, burgonya, illetve más, magas keményítőtartalmú zöldségek, a hüvelyes növények általában, a magas cukortartalmú gyümölcsök, például a banán vagy a szőlő,
  • kenyérfélék, tésztafélék, pékáruk, kekszek, sütemények, sós ropogtatnivalók,
  • kefir, joghurt, túró - alacsony zsír- és magas fehérjetartalmuk miatt,
  • fehér cukor - és minden, ami cukrozott.
Fontos: a diéta nem arról szól, hogy csak húst hússal lehet fogyasztani. A hús, illetve főként az állati, másodlagosan a növényi zsiradékok jelentik a kiindulási pontot. De ezeket sok, lehetőleg magas víztartalmú, zöld zöldséggel egészítsd ki, magas rost- és vitamintartalmuk miatt.

Egy napi optimális étrend

Reggeli

Keverj ki mascarponét zúzott fokhagymával, kevés sóval, tetszőleges zöldfűszerekkel. Kend meg ezzel egy zöldsaláta nagy levelét, helyezz rá két-három karika szalámit, pár karika zöldpaprikát, és tekerd fel. Két ilyen tekercset egyél.

Ebéd

Sült oldalas fokhagymásan, zöldsalátával.

Vacsora

Sült kápia paprika baconnel: egy nagyobb paprikát felezz el, szedd ki a belsejét, kend meg olívaolajjal, fűszerezd, és süsd meg sütőben. Ha félpuha, helyezz rá baconcsíkokat, pirítsd meg. Helyezd egy-egy szelet abonettre.

Érdekesség: az Atkins-diéta is a ketogén étrendre alapozva született meg. Emellett van a paleolit táplálkozásnak is ketogén irányzata, itt a tejtermékek, illetve a különféle gabonák is tiltólistára kerültek, viszont a szárnyas húsok elfogadottabbak a táplálkozás során.
Súlycsökkentés gyomorgyűrűvel: milyen veszélyei vannak?

Mint minden műtéti beavatkozásnál, a gyomorgyűrű beültetésénél is kialakulhatnak súlyos szövődmények. Ezért ezt a drasztikus fogyási módszert csak a legvégső esetben válaszd!

3 hozzászólás
B.Nati       2016-02-05 18:47
4.
Tavaly nyáron S.O.S megoldást kellett találnom a bikiniszezonra. Nekem akkor a kavitációs zsírbontás segített. Látványosabb és gyorsabb eredményt tudtok elérni így, mint diétával ;) itt minden infót megtaláltok róla: http://estheticline.hu/kavitacios... tovább »
solymikata       2016-01-12 10:17
3.
Egyrészt van a cikkben indoklás a működési mechanizmusból, másrészt jól mutatja  ez is, és a te hozzászólásod is, amit régóta hangoztatok: a diéta, és az egészséges táplálkozás mára már egyszerű iparággá silányult. Ugyanúgy, mint a sima élelmiszeripa... tovább »
válasz a 2. kommentre (foltos - 01-11)
foltos       2016-01-11 12:55
2.
Ha valakinek van egy csöpp esze, nehogy ezt a diétát válassza. Tele van egészségtelen kajával, az egészségesek zömét meg száműzi. Tilos a joghurt, a csirkemell, sovány hal, túró? Szabad a vaj és a töpörtyű? Mégis honnan szerezzük be a szükséges fehér... tovább »

Lapos has 3 hét alatt

21 nap nem túl sok, azonban éppen elegendő ahhoz, hogy szemmel látható legyen az eredmény. Számolj le a hasi hízással!
Diéta és fitnesz

Paleo reggelik

Mindjárt a nap első étkezésénél felmerül a kérdés: mit is ehetsz, ha paleo diétán vagy?
Diéta és fitnesz
Főzőiskola
    hirdetés
    hirdetés
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.