kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Diéta és fitnesz   /  

A felesleg kialakulásának okai

Hol van rajtad felesleg, és mennyi? Mutatjuk az okokat és a megoldást

Sok minden állhat a sikertelen fogyókúra hátterében. Segítünk kideríteni neked is!

Szerző: Bugya Brigi
Forrás: Femina.hu

Első lépésben vizsgáld meg a testedet, melyik területeken van valóban zavaró felesleg. Ez sokkal többet elárul rólad és életmódodról, mint gondolnád. Hat típusba sorolható a testzsír elhelyezkedése alapján - nőknél és férfiaknál egyaránt.

Alább ezt a hat típust vesszük sorra, és azt is eláruljuk, hogyan orvosolhatod a problémát, és hogyan érd el te is az álomalakodat.

1. Étkezés okozta túlsúly

A leggyakoribb oka az elhízásnak a nem megfelelő táplálkozás, vagyis amikor valaki túl sokat eszik, nagymértékben fogyaszt finomított lisztet, zsíros húsokat és cukrot tartalmazó ételeket, élelmiszereket. Azonban ha egészségesen táplálkozol, de a napi kalóriabeviteled jóval több, mint amit a napi munkád, tevékenységeid igényelnének, akkor is kialakulhat túlsúly.

Ha ebbe a csoportba tartozol, akkor a diétádon sürgősen változatnod kell, a cukor- és a bevitt napi kalóriamennyiségen csökkentened kell, míg a mozgás mennyiségét növelned kellene.

2. Kevesebb mozgás okozta túlsúly

Ha régebben sokat sportoltál, és ennek megfelelően étkeztél, azonban az utóbbi időben valamilyen oknál fogva csökkent a mozgásmennyiséged, miközben étkezési szokásaid változatlanok maradtak, akkor bizony lerakódik az el nem használt energia.

Ha az edzéseid számát nem tudod növelni, akkor a táplálkozásod mennyiségét kell csökkenteni. És egyúttal ajánlott a táplálékok minőségén javítani. Légy igényes magaddal szemben, az a kevesebb étel legyen jobb, organikus, ha lehet. Az egészségtelen nasikat pedig felejtsd el.

3. Idegi alapú elhízás

Sok ember öli a bánatát vagy a szorongásait evésbe. Az evés egy pótcselekvéssé válik számukra, ami ideiglenesen csökkenti az életükben jelentkező problémák súlyát. Ugyanakkor ez a jutalmazó, vigasztaló evés hamar meglátszik, ezért érdemes más levezetési formát találni. Ha a stressz jelent gondot, akkor pedig annak okának megtalálásán, illetve hatásának csökkentésén is érdemes dolgozni.

4. Rossz anyagcsere okozta elhízás

Ha szinte kizárólag a hasadra hízol, akkor gyanús, hogy az anyagcseréddel van baj. Ezen anyagcsere-javító élelmiszerek fogyasztásával tudsz változtatni, valamint ne feledkezz meg a napi 2 liter szénsavmentes víz megivásáról se.

5. Glutén okozta elhízás

Leggyakrabban az 50 fölötti nőket érinti, akik már elérték a menopauzát. Számukra sokkal nehezebb ledolgozni a szénhidráttartalmú élelmiszereket, mivel ezek makacsul elraktározódnak a szervezetükben. A súlyzós edzések sokat segítenek elégetni a lerakódott felesleget.

6. Rossz keringés okozta elhízás

Ez a fajta elhízási hajlam örökletes, és a vastag lábszárakon lehet a legjobban tetten érni. De az is előfordul, hogy nem a géneket örökölte valaki, ami miatt bekövetkezik ez a fajta elhízás, hanem magukat a táplálkozási szokásokat hozta a családból, ami miatt ide hízik.

Ahhoz, hogy le tudj dolgozni egy ilyen felesleget, sokkal többet kell mozognod, ráadásul olyan mozgásformát kell találnod, ami a lábakat dolgoztatja meg leginkább, mint például a hegymászás, futás, korcsolyázás. Azonban a drasztikus diétázás és az erőnléti edzések nem fognak segíteni ezen a fajta elhízáson.

A túlsúly lelki okai: ezért hízol napról napra - A pszichológus válaszol

A stressz az egyik legnagyobb ellenségünk. Ahhoz, hogy a hízást megállítsd, tisztában kell lenned azzal, nálad mi okozza a tünetet.

Még nincs hozzászólás

Testzsírszázalék mérése

Mennyi felesleg van rajtad tulajdonképpen? Most megmutatjuk, hogy derítsd ki.
Diéta és fitnesz

Köretek fogyókúrázóknak

Mutatunk egy sor köretet, ami sokkal egészségesebb, mint a krumpli vagy a tészta.
Diéta és fitnesz
Letölthető edzéstervek
hirdetés
hirdetés
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.