kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Diéta és fitnesz   /  

Fogyj gabonafélékkel!

Fogyj gabonafélékkel!

Ha szereted a rizst, a kölest, a babot és a teljes értékű gabonaféléket, akkor ez a te diétád! Nincs iparilag feldolgozott termék és adalékanyag, és minden állati eredetű táplálék tilos!

Szerző: Turi Niki
Forrás: Femina.hu
Ha nem csak fogyni akarsz, hanem egy egész életfilozófiát szeretnél magadévá tenni, akkor kezdj bele! Javasolt még abban az esetben is, ha nem riaszt el, hogy vegetáriánus légy, sőt kifejezetten készülsz rá.

Mit érhetsz el ezzel a diétával?

  • testsúlycsökkenést
  • szervezeted tehermentesítését
  • méregtelenítést, salaktalanítást
  • életmódváltozást

A módszer lényege

A vegetáriánus étrendhez hasonló, de nem azonos azzal. A módszer filozófiája szerint az ételfajták jin és jang típusokba sorolhatók, amelyek kiegészítik egymást. A sós ételek például a jang, az édesek a jin csoportba tartoznak.

Növekvő jin-erősségű ételek, anyagok

  • Fűszerek: mustár, vanília, ecet
  • Alkohol: sör, bor, égetett szesz és a kávé
  • Édességek: cukor, méz
  • Italok: gyógynövényteák, gabonakávé, ásványvíz, zöldség és gyümölcslé
  • Olajok: napraforgó, kukorica, olíva, stb. olajak
  • Gyümölcsök: mindenféle gyümölcs
  • Tejtermékek: tej, vaj, túró, tejföl, joghurt
  • Olajos magvak: mindenféle olajos mag
  • Zöldségek: mindenféle zöldség
  • Hüvelyesek: mindenféle hüvelyes
  • Vegyi anyagok: gyógyszerek, édesítőszerek, táplálék-kiegészítők

Növekvő jang-erősségű ételek

  • Gabonafélék: teljes őrlésű gabonaliszt
  • Tejtermékek
  • Halak
  • Hús
  • Tojás
  • Szója
A két energetikai minőségű csoport között állandó egyensúlynak kellene fennállni. Mindkét fajta szélsőséges alkalmazását kerülni kell. Filozófiája - amely nem csak egy étrend megvalósításából áll - ellenzi az iparilag feldolgozott, adalékanyagokkal dúsított, valamint az állati eredetű táplálékok fogyasztását.

Feltételek, követelmények

  • Ne fogyassz tejet, tejterméket, tojást, állati eredetű egyéb táplálékokat
  • Ne fogyassz cukrot, trópusi gyümölcsleveket
  • Az állati eredetű élelmiszerek megvonása következtében B12- és D-vitamin-, vas-, jód-, cinkhiány, valamint fehérjehiány léphet fel. Ezeket a tápanyagokat pótolnod kell!
  • Ne dohányozz, ne fogyassz alkoholt és kávét!
  • Gyerekek és várandós nők kerüljék ezt az étrendet!
  • Naponta mozogj a szabad levegőn!

A diéta

A napi táplálék 50-60%-át főtt, teljes értékű gabonafélékből állítsd össze.

Ezek lehetnek:

  • barna rizs
  • köles
  • zab
  • teljes kiőrlésű búza
  • rozs
  • hajdina
  • árpa
  • kukorica

A napi táplálék további 25-30%-a friss zöldségből álljon (például brokkoli, répa, karfiol, cukkíni, padlizsán stb.), amit főzve, párolva, grillezve fogyassz. A maradék 5-10% részt levesek alkossák, zöldségfélékből, gabonákból, hüvelyesekből elkészítve.

Fogyaszthatsz még 5-10%-ban főtt hüvelyeseket és tengeri növényeket. Kiegészítésként hetente 2-3 alkalommal egyél halat, nyers vagy aszalt gyümölcsöt, kevés édességet. Ritkábban pirított olajos magvakat, diót. Malátakávét és illatanyagoktól mentes, pácolatlan szűzteát igyál!

Még nincs hozzászólás

Banán kalóriaérték

A fogyókúra során bizonyos ételeket ki kell iktatni. A banán is közéjük tartozik?
Diéta és fitnesz
Tisztítókúra
hirdetés
hirdetés
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.