kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Diéta és fitnesz   /  

Testzsírszázalék mérése

Csípd össze a bőröd, és figyelj
Ha ennél vastagabb, akkor baj van

Mennyi felesleg van rajtad tulajdonképpen? Most megmutatjuk, hogy derítsd ki.

Szerző: Bugya Brigi
Forrás: Femina.hu

Este zuhanyzásnál csípd össze a bőrödet a hasadon, a csípődön és a combodon. Ebből ki fog derülni, hogy mennyi rajtad a felesleg. Sokkal pontosabb adatot kapsz, mint akkor, ha a mérlegre állnál.

A testsúly egy olyan adat, mely önmagában nem elegendő ahhoz, hogy megállapítsd, túlsúlyos vagy-e. Hiszen a csontok vastagsága, a testmagasság mellett a zsírszövetek és az izomszövetek arányára is szükséged van ahhoz, hogy pontos képet kaphass a saját testedről. Azt bizonyára te is jól tudod, hogy az izom nehezebb, mint a zsír, viszont kisebb a térfogata ugyanannyi súlyú izomnak.

Nézd meg, és számold ki!

De, mielőtt nagyon bonyolulttá válna, maradj annál a módszernél, hogy összecsíped a fentebb említett, a legtöbb nő esetében a problémás részeket jelentő területeken a bőrt. Ha hat-nyolc centinél vastagabb, akkor már az egészséges zsírszázalék felső határánál jársz. Van egy képlet, mellyel megközelítőleg jó eredményt fogsz kapni - a legpontosabb adatot azonban csak egy szakember által végzett mérés után kaphatod meg.

  • A súlyodat kilogrammban kell megadnod.
  • A magasságodat méterben kell megadnod, vagyis, ha 168 centi vagy, akkor 1,68-nak kell a négyzetét venned.
  • A korodat az évek számával kell megadnod.
  • Azt vedd figyelembe, hogy ez a képlet felnőtt nők esetében használható.

Túlsúlyos vagy? Itt vannak a kategóriák!

Az orvosok által megállapított soványság, túlsúlyosság a következőképp alakul nők esetében:

  • 20-40 éves kor között: 21%-ig túl vékony, 22-33%-ig egészséges, 34-39%-ig túlsúlyos, 39% fölött elhízott;
  • 40-60 éves kor között: 23%-ig túl vékony, 24-34%-ig egészséges, 35-40%-ig túlsúlyos, 40% fölött elhízott;
  • 60 éves kor fölött: 24%-ig túl vékony, 25-35%-ig egészséges, 36-42%-ig túlsúlyos, 42% fölött elhízott.

Hogyan szabadulhatsz meg a zsírszövettől?

Teljesen nem jó megszabadulni tőle, a 10%-os testzsírarány nők esetében már létfontosságú. De a feleslegtől természetesen, ami 33% fölötti aránytól indul, az egészséged érdekében is érdemes megszabadulni. Ehhez válassz magadnak egy olyan diétát, melyet ízlésedhez, életmódodhoz tudsz igazítani, és végezz hetente öt alkalommal legalább 30 perces aerob edzést.

Diéta választásában itt találsz segítséget, míg az aerob mozgást illetően törekedj a folyamatos, alacsony pulzusszámú mozgásra. Ez lehet intenzív séta, lassú kocogás, lassú biciklizés és lassú tempójú úszás is, vagy bármilyen edzőtermi, csoportosan végezhető aerobik. Az alacsony pulzusszám tartására a mozgás teljes időtartamára azért van szükség, mert ilyenkor használja fel a tested a zsírszöveteket arra, hogy energiához jusson.

Még nincs hozzászólás

Köretek fogyókúrázóknak

Mutatunk egy sor köretet, ami sokkal egészségesebb, mint a krumpli vagy a tészta.
Diéta és fitnesz
Letölthető edzéstervek
    hirdetés
    hirdetés
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.