kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Diéta és fitnesz   /  

A leghatásosabb természetes étvágycsökkentők

A leghatásosabb természetes étvágycsökkentők

Majd' éhen halsz, de nincs időd ebédelni? Nemrég ettél, de ismét valami nassolnivalón jár az eszed? Édességek helyett csökkentsd az étvágyad természetesen!

Szerző: Tamás, É.
Forrás: Informed
2007.07.14.

Klasszikusok délidőben

  • Hogy két étkezés között ne éhezz meg, egyél francia aszalt szilvát, így nem esik le a vércukorszinted. Ráadásul egy szem csak 8 kalória!
  • Evés közben hallgass klasszikus zenét! Vizsgálatok során ugyanis bebizonyosodott, hogy ha valaki evés közben popzenét hallgat, akkor nemcsak gyorsabban eszik, hanem többet is. Ezzel szemben azonban Mozart zenéjét hallva az ember automatikusan lassabban eszik, és így tovább is élvezi az ízeket.
  • Az albumin nevű fehérje javítja a közérzetet, és megfékezi az étvágyat. Hogy miben találod meg? Albumint főként a földimogyoró, a borsó és a bab tartalmaz. Esténként nyugodtan rágcsálj el egy marék mogyorót! Ha azonban ez nem elég, és többre vágysz, főzz egy kevés babot körülbelül 20 percig sós vízben! Mikor már majdnem kész, adj hozzá fehérborecetet, borsot, kevés sót és keverj bele tejfölt!
  • Aperitifként étkezés előtt igyál meg egy pohár paradicsomlevet. Nemcsak egészséges, hanem telít is, miközben csupán 34 kalória. Ráadásul felér egy előétellel!
  • A Matetea megszünteti az éhségérzetet. Ebből a legérdemesebb a pörkölt változatot választanod, a benne található keserűanyagok ugyanis csillapítják az éhséget.

Enni még, vagy sem?

Hogy mit jelent pontosan a jóllakottság? Azt, hogy a hasi közérzeted kellemes. Nem feszül a gyomrod, és nem nyom, nem érzed úgy, hogy legszívesebben lefeküdnél, és úgy is maradnál. Ezért mielőtt teljesen kiürítenéd a tányérodat, vizsgáld meg, hogy valóban éhes vagy-e még, és hogy valóban mindent el szeretnél-e fogyasztani...

Hering és mély lélegzet

  • Minél korábban vacsorázol, annál jobb, 18 óra után ugyanis az anyagcsere-folyamatok jelentős mértékben lelassulnak, így akkor már az emésztés is lassabb. Ügyelj arra, hogy 20 óra után már lehetőleg semmit se egyél!
  • Nassolhatod, ráadásul karcsúvá is tesz esténként 5 hajszálvékony(!) füstöltsajt szeletelt paradicsommal és 3 levél oregánóval. Mind a sajtban található fehérje, mind pedig a paradicsomban jelen lévő enzimek serkentik a zsír lebontását a szövetekben.
  • Nemcsak csökkenti az étvágyat, de jódtartalmának köszönhetően a hering befolyásolja a pajzsmirigyek működését, és gyorsítja az anyagcserét. Kenyérre kenve vagy zöldsalátával, narancs- és kiviszeletekkel fogyasztva kiváló és még finom is!
  • Ha farkaséhes vagy, végezz légzésgyakorlatokat! Ha teheted, menj ki a friss levegőre, és lélegezz be 15-ször jó mélyen! Így kalóriamentes energiához juthatsz.
  • Csökkentsd a sófogyasztást, mivel a só megköti a vizet! Helyette bőségesen használhatsz friss fűszereket, ezek ugyanis vitamint és illóolajokat is tartalmaznak, ezáltal serkentik az anyagcserét.

Még nincs hozzászólás
Címkék: fogyókúra

Hizlaló, addiktív ételek

Az úgynevezett jutalmazó ételek befolyásolják a dopamintermelést, és addikciót okozhatnak.
Diéta és fitnesz

Hibák az edzőteremben

Sem az egyenletes tempó, sem a túl sok szöveg nem kedvez igazán az alakformálásnak.
Diéta és fitnesz
hirdetés
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.