kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Diéta és fitnesz   /  

Tartós fogyás 80/20-as diétával, ezek a szabályok

Minden plusz kilót lefarag rólad: a 80/20-as diétától végleg lefogyhatsz
Erre figyelj!

Ha egyetlen dologra odafigyelsz, a süti is belefér néha.

Szerző: Jász Virág
Forrás: Femina.hu

Sokan vágnak bele időről időre valamilyen konkrét diétába, amitől a zavaró zsírpárnák leadását várják. Egy-egy villámdiéta valóban hatékony is, és segít, hogy a bélrendszer fellélegezzen, de a hosszú távú fogyáshoz elengedhetetlen egy működőképes, tartható étrend.

Ha nem szeretnéd kihagyni az étrendedből a finom falatokat, és szeretsz időnként nassolni, jó hírünk van: ebben a diétában szabad. Persze nem mértéktelenül.

Ezt jelenti a 80/20

A kampányszerű fogyókúrák után nem ritka, hogy a plusz kilók ismét visszatérnek hosszabb vagy rövidebb időn belül. Hiszen a siker mindig addig tart, ameddig a szuper étrend - utána viszont minden visszaáll a régi kerékvágásba. A 80/20-as diéta ettől más: ha egyszer elkezded, utána nem térsz vissza a régi étkezésedhez, mivel egyáltalán nem kell nélkülöznöd semmilyen ételt.

A 80/20 a százalékokra vonatkozik: az étkezések 80%-a egészséges, diétás ételekből álljon, például:

  • teljes kiőrlésű gabonákból,
  • fehérjében gazdag élelmiszerekből, mint amilyenek a kemény sajtok vagy a túró,
  • zöldségekből, gyümölcsökből,
  • sovány húsokból.
Képeken 8 egészséges köret, krumpli és rizs helyett
Képeken 8 egészséges köret, krumpli és rizs helyett
8 erős lúgosító étel a fogyásértEzeket edd, ha fogyni akarsz! 8 alacsony glikémiás indexű táplálék8 zsírégető, salaktalanító leves fogyókúráhozMotiváló gondolatok a fogyókúrához8 durva anyagcsere-lassító táplálék, ami tönkreteszi a fogyókúrádatÍme, a legerősebb konyhai zsírégetők8 bevált úszógumigyilkos hasi zsírpárna ellenVitaminok és nyomelemek, melyek nélkül nem megy a fogyásA legjobb salaktalanító, laktató ételek15 ínycsiklandó, karcsúsító nassolnivaló

Kerüld a gyorséttermi ételeket, a finomított szénhidrátokat, a fehér lisztes, cukros ételeket és a növényi olajban sütött ételeket, például a rántott dolgokat. 20%-ban viszont megengedettek a bűnösebb falatok is. Hétvégén például ehetsz ebédre egy-egy szelet rántott húst, és utána egy szelet sütit is. Persze a legjobb, ha igyekszel ilyenkor is egészséges alternatívákat választani - a tévé előtt például egy marék mandulát a zacskó chips helyett, a rántott húst pedig készítheted például zabliszttel is a fehér helyett.

Így számold az arányokat!

Ha naponta ötször eszel kis adagokban, abból egy étkezés tartalmazhat olyan ételt, ami nem kifejezetten illeszkedik a diétádba. Amennyiben napi három főétkezéssel számolsz csak, akkor körülbelül heti három alkalommal bűnözhetsz.

Miért jó választás?

A hosszú távon is karcsú alak titka az, hogy következetes tudj lenni, és mértéktartó, nem pedig a lemondás, a koplalás vagy a nyúlkoszt. Az egészséges, kiegyensúlyozott étrend és bizonyos kártékony élelmiszerek mérséklése elengedhetetlen a vékonyabb testhez, de nem kell mindenről lemondani, amit korábban szerettél. Jól hangzik, ugye?

Még nincs hozzászólás

Egy tábla csoki kalória

Jó, ha tisztában vagy vele, mennyi sport szükséges ahhoz, hogy ledolgozz 500-600 kalóriát.
Diéta és fitnesz
Letölthető edzéstervek
    hirdetés
    hirdetés
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.