kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Diéta és fitnesz   /  

A sikeres fogyókúra titka

3 egyszerű szabály a sikeres fogyókúra érdekében
Zsírfaló ötletek a szakértőktől

Érdemes étkezési naplót vezetned a biztos fogyás érdekében.

Szerző: Kerekes Flóra
Forrás: Femina.hu

Jelentős túlsúly esetén komoly feladatnak tűnhet a pluszkilóktól való megszabadulás, ám ha betartasz néhány egyszerű szabályt, megkönnyítheted az életedet.

Dr. Anne McTiernan, a Seattle-i Fred Hutchinson Rákkutató Központ munkatársa és kollégái kutatásuk során 123 nő táplálkozási szokásait követték nyomon egy éven át. A vizsgált nők átlagos testtömegindexe 31,1 volt - vagyis elhízottak voltak.

Egy év alatt azonban a kutatásban részt vevő nők testsúlyuk átlag 10,7%-ától szabadultak meg. A kutatók szerint legtöbbjük az alábbi három fontos szabály betartásának köszönheti az eredményt.

Ne hagyj ki étkezést!

Ha kihagysz egy étkezést, egyfelől éhesebb leszel, mire elérkezik a következő étkezésideje, így jóval többet fogsz enni - ezzel pedig nagyobb terhet rósz az emésztőrendszeredre.

Másfelől szervezeted az éhezés következtében tartalékoló üzemmódra áll át: úgy értékeli a helyzetet, hogy jöhetnek még a korábbihoz hasonló ínséges idők, és a következő táplálkozás alkalmával többet kell elraktároznia.

Vagyis nemcsak nehezebb lesz az emésztési folyamat, illetve lelassul az anyagcsere, de a zsírsejtek is nőnek, hiszen a szervezet tartalékol.

8 durva anyagcsere-lassító táplálék, ami tönkreteszi a fogyókúrádat
8 durva anyagcsere-lassító táplálék, ami tönkreteszi a fogyókúrádat
Vitaminok és nyomelemek, melyek nélkül nem megy a fogyás8 extrém magas kalóriatartalmú italKépeken 8 egészséges köret, krumpli és rizs helyett8 erős lúgosító étel a fogyásértEzeket edd, ha fogyni akarsz! 8 alacsony glikémiás indexű táplálékAzt hiszed, nem hizlalnak! 10 hétköznapi étel, ami centiket ragaszt rád8 zsírégető, salaktalanító leves fogyókúráhozMotiváló gondolatok a fogyókúráhozA 15 leghatékonyabb negatív kalóriás ételÍme, a legerősebb konyhai zsírégetők

A kutatás során a szakemberek megállapították, hogy azok a nők, akik rendszeresen, napi háromszor ettek, átlag nyolc kilóval többet fogytak, mint azok, akik időként kihagytak egy-egy étkezést.

Ha ugyanis többször eszel keveset, az anyagcseréd nem lassul le, hiszen folyamatos az utánpótlás. Ráadásul, mivel nem vagy farkaséhes, nem kívánsz egyszerre túl nagy adagokat.

Így kerüld el a falásrohamokat!

Kattints az alábbi videóra, és nézd végig, ha érdekel, hogy kerülheted el a falásrohamokat.

Falásrohamok: ezek a lelki okok húzódnak a háttérben a pszichológus szerint

Stresszes helyzetekben megoldásként az evés jó ötletnek tűnhet, de sajnos csak ideiglenesen segít, sőt hosszú távon ronthat a helyzeten. 

Dátum: 2012. november 9.
Készítette: Femina.hu

Főzz magadra!

Mint a tanulmány vezetője, dr. Anne McTiernan elmondta, a fogyás egyik legfontosabb kulcsa a kalóriaszámlálás. Ha azonban étteremben eszel, jóval nehezebb megállapítani, hogy pontosan hány kalória is van a tányérodon. Érdemes tehát magadnak elkészíteni a diétás fogásokat, így nem kell azon gondolkoznod, vajon miből mennyit ehetsz. Minden túlsúlyos embernek szüksége van arra, hogy megtalálja a számára megfelelő kalóriacsökkentő megoldást. Lehet, hogy neked az alacsony szénhidráttartalmú étrend válik be, míg más számára az alacsony zsírtartalmú tűnik megvalósíthatóbbnak.

Válassz!
Válassz diétát!
Ha komolyan gondolod, hogy megszabadulnál pár fölös kilótól, válassz az alábbi étrendek közül!

Vezess étkezési naplót!

Talán kicsit szigorúnak hat, de ha jelentős túlsúlytól szeretnél megszabadulni, érdemes étkezési naplót vezetni. Nyiss egy füzetet, amibe felvezeted, hogy mit ettél reggelire, ebédre, vacsorára, és mennyi kalóriát tartalmaztak ezek a táplálékok.
Számold ki, hogy naponta mennyi kalóriát szeretnél bevinni a szervezetedbe, és igyekezz tartani magad ahhoz. Természetesen nem jó átesni a ló túlsó oldalára, korábbi cikkünkből megtudhatod, mennyi a minimális kalóriaadag naponta.

A kutatók azt találták, hogy azok a nők, aki vizsgálatuk során étkezési naplót vezettek, átlagosan hat kilóval több súlyfeleslegtől szabadultak meg, mint azok, aki nem írtak táplálkozási szokásaikról.

Még nincs hozzászólás

3 bevált, filléres zsírapasztó ital

Ha a legegyszerűbb módszerek segítségével szeretnéd elősegíteni a súlycsökkenést, a következő három hatékony italt mindenképp próbáld ki.
Diéta és fitnesz

Íme, az igazság a diétás italokról: meglepő eredménnyel zárult egy orvosi kutatás

Kíváncsi vagy, valóban segítik-e a fogyókúrát a diétás üdítők?
Diéta és fitnesz
6 hét 6 kiló fogyókúraprogram
    hirdetés
    hirdetés
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.