kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Diéta és fitnesz   /  

Minél többet eszel, annál többet fogysz!

Minél többet eszel, annál többet fogysz!
Negatív kalóriás ételek

Szeretnél több kalóriát elégetni, mint amit elfogyasztasz? Nem nehéz! Próbáld ki a negatív kalóriás diétát!

Forrás: Femina.hu
2008.01.29.

A negatív kalóriák titka

Igencsak természetellenes lenne, ha a karcsúság és az egészség zálogát kizárólag a folyamatos éhezés jelentené – vélik a negatív kalóriás diéta megalkotói.

Szerintük igenis kell enni, sőt minél többet eszel, annál jobb – azonban csak negatív kalóriás ételekből! Hogy léteznek-e olyan ételek, melyek nem tartalmaznak kalóriát, sőt „negatív kalória” található bennük? Nem léteznek… Azonban olyan ételek igen, melyeknek a megemésztése és feldolgozása sokkal több kalóriát éget el, mint amennyit az étel eredetileg tartalmaz.

A diéta kiötlői szerint ha fogyókúrád ideje alatt keveset eszel, anyagcseréd lelassul, és eleve kudarcra vagy ítélve, így a sikeres fogyás egyetlen módja az, ha több kalóriát égetsz el, mint amennyit elfogyasztasz. A testednek nem csak egy kemény edzés során van szüksége energiára, hanem magához az emésztéshez is. Ha például megeszel egy 25 kalóriás brokkolit, a feldolgozásához tested 80 kalóriát éget el, a 80 kalóriás alma esetében pedig 100 kalóriát.

A negatív kalóriás ételek többsége zöldség és gyümölcs, melyeket gazdag rosttartalmuknak köszönhetően a szervezet nehezebben dolgoz fel, így nehezebben alakulnak át zsírokká; a bennük található ásványi anyag és vitamintartalom pedig hozzájárul a kalóriabontó, zsírégető enzimek termeléséhez. A negatív kalóriás ételek mindemellett felpörgetik anyagcserédet, így tovább fokozzák a zsírégetés hatékonyságát. Fontos azonban, hogy a gyümölcsöket és zöldségeket nyersen fogyaszd, ugyanis a főzés vagy az egyéb feldolgozási módok pluszkalóriákat adhatnak az ételhez, továbbá a vitamin- és ásványi anyag tartalom is csökkenhet.

A negatív kalóriás ételek
Gyümölcsök: áfonya, alma, ananász, citrom, eper, görögdinnye, grépfrút, málna, mandarin, mangó, papaya, sárgadinnye, barack, szeder, cseresznye, szőlő, kivi, narancs, ribizli.
Zöldségek: brokkoli, zeller, céklafélék, fehérrépa, cukkini, erőspaprika, káposzta, fejessaláta, fokhagyma, karfiol, paradicsom, retek, sárgarépa, spárga, spenót, uborka, vöröshagyma, zöldbab, kelbimbó, petrezselyemlevél.

 

Mit érhetsz el a diétával?

  • Gyors és biztos fogyás − egy hét alatt 3-4 kiló,
  • anyagcseréd nagymértékben felgyorsul,
  • biztosítod a szervezeted számára szükséges vitaminokat és ásványi anyagokat,
  • feltöltődsz energiával,
  • megszabadulsz a méreganyagoktól.

Mintaétrend

A negatív kalóriás diéta alapja, hogy az egyes étkezések során annyit egyél, amennyi jólesik!

1. nap

Reggeli: mandarin
Tízórai: egy nagy pohár víz, alma.
Ebéd: zöldségleves, zöldsaláta almaecettel.
Uzsonna: egy nagy pohár víz, alma.
Vacsora: zöldségleves, mandarin.

2. nap

Reggeli: kivi.
Tízórai: egy nagy pohár víz, alma, egy tál müzli.
Ebéd: zöldségleves, egy csésze aszalt barack.
Uzsonna: egy nagy pohár víz, alma, egy tál müzli.
Vacsora: zöldségleves, főtt krumpli pirospaprikával és céklával.

3. nap

Reggeli: narancs.
Tízórai: alma, müzliszelet.
Ebéd: gyümölcsleves.
Uzsonna: alma vagy egy tál müzli.
Vacsora: gyümölcsleves, gyümölcssaláta szederből és áfonyából.

4. nap

Reggeli: ananász.
Tízórai: müzliszelet, ananász.
Ebéd: káposztaleves, ananász.
Uzsonna: müzli, egy nagy pohár víz.
Vacsora: káposztaleves.

5. nap

Reggeli: papaya.
Tízórai: egy nagy pohár víz, egy tál gabonapehely.
Ebéd: zöldségleves, saláta paradicsomból, uborkából és spenótból, almaecettel.
Uzsonna: egy nagy pohár víz, egy tál gabonapehely.
Vacsora: zöldségleves, egy szelet sovány csirkemell grillezve, pirospaprikával megszórva, paradicsomsalátával.

6. nap

Reggeli: mandarin vagy narancs.
Tízórai: egy nagy pohár víz, alma.
Ebéd: gyümölcsleves, mangó.
Uzsonna: egy nagy pohár víz, alma, müzliszelet.
Vacsora: zöldségleves, párolt lazac citrommal, brokkolival és zellerrel.

7. nap

Reggeli: meggybefőtt.
Tízórai: egy nagy pohár víz, egy tál gabonapehely.
Ebéd: gyümölcsleves, mandarin.
Uzsonna: egy nagy pohár víz, egy tál gabonapehely, alma.
Vacsora: gyümölcsleves, egy kevés gyümölcs, zöldségsaláta, ízlés szerinti fűszerek, öntet.

Fontos!
A diéta egy hétig tartható. A kúrát várandós és szoptató kismamák, tinédzserek és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. A kúra során naponta minimum 2 liter szénsavmentes ásványvíz vagy gyógytea elfogyasztása ajánlott. Mielőtt elkezdenéd, kérd ki háziorvosod véleményét!

Még nincs hozzászólás
hirdetés
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.