kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Diéta és fitnesz   /  

Kávé és fogyás

Német kutatók állítják: ez a hétköznapi ital gyorsítja a fogyást!

Mennyit és hogyan érdemes fogyasztanod belőle, ha szeretnél megszabadulni pár kilótól?

Forrás: Femina.hu

A koffein a legszélesebb körben alkalmazott stimuláns a világon. Sokáig elsősorban az egészségügyi kockázatokat emelték ki fogyasztásával kapcsolatban, ám ma már tudjuk, hogy mértékkel fogyasztva számos jótékony tulajdonsága van.

Ilyen például az anyagcserére gyakorolt serkentő hatása, melyet német kutatók szerint a fogyókúra idején is érdemes kihasználni.

Így hat a kávé a fogyásra

A Hannoveri Orvosi Egyetem szakemberei 494 nőt és férfit vontak be abba a tanulmányba, mely során a kávéfogyasztás kalóriafelhasználásra gyakorolt hatását vizsgálták. A kutatás a European Journal of Clinical Nutrition című szaklapban is megjelent.

Eredményeik azt mutatták, hogy napi két csésze eszpresszó fogyasztásával akár 5%-kal is növelheted a szervezet energiafogyasztását, vagyis felpörgetheted testedben a kalóriaégetést. Fontos azonban, hogy cukor, illetve tej nélkül fogyaszd: ellenkező esetben túl sok kalóriát viszel be a szervezetedbe.

Segít formában maradni

Természetesen önmagában kevés, ha napi két csésze kávét fogyasztasz, miközben semmilyen más életmódbeli változtatás nem történik. A kutatók a kávé mellett javasolják még a rendszeres - legalább heti három-négy alkalommal beiktatott - testmozgást is. Emellett felhívják rá a figyelmet, hogy nemcsak a fogyásban segít a hétköznapi ital, de a célsúly megtartásában is.

Heti ajánlott mozgás

Az alábbi videóban meghallgathatod a szakértő véleményét arról, hogy mennyi a minimálisan javasolható mozgásmennyiség fogyókúra idején.

Létezik sikeres fogyás kevés mozgással? - A fogyókúra szakértőt kérdeztük

Ahhoz, hogy formában tartsd magad, fontos a rendszeres mozgás, de ezt kiegészítve figyelned kell az étkezésre is. Videónkból megtudhatod, mennyit érdemes sportolni a fogyás érdekében.

Dátum: 2013. január 10.
Készítette: Femina.hu

Hogyan hatnak más koffeintartalmú italok?

Ha nem szereted a kávét, valószínűleg felmerült benned, hogy milyen más koffeintartalmú italokat érdemes még fogyasztanod fogyás céljából. Bár az energiaitalokban nem kevés koffein van - akár háromszorosa is lehet egy sima eszpresszóénak -, ez a dózis már sok esetben veszélyes lehet a szervezetre nézve, így fogyasztásuk még abban az esetben sem javasolt, ha cukormentesek.

A kóla ugyancsak koffeintartalmú ital, de cseppet sem diétás. Erről korábbi cikkünkben olvashatsz. Mivel a benne lévő mesterséges vegyületek negatív hatással vannak az anyagcserére, még a light változatok fogyasztása sem javasolt.

A kávé mellett leginkább a tea ajánlható, ha szeretnél leadni pár kilót. Egy korábbi kutatás szerint az Earl Grey teák például nemcsak serkentik az anyagcserét, de koleszterincsökkentő hatással is bírnak.

5 perc a gyönyörű lábakért

Íme, néhány egyszerű, de hatásos gyakorlat a feszes combokért és formás vádliért, amit akár mindennap elvégezhetsz.

Még nincs hozzászólás
Letölthető edzéstervek
hirdetés
hirdetés
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.