kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Diéta és fitnesz   /  

Zsírégető, emésztésserkentő, salaktalanító

Zsírégető, emésztésserkentő, salaktalanító
Mi az?

A következő táplálékokkal látványos lesz a súlyvesztés, fogyaszd őket bátran.

Szerző: Dr. Sz. I., Dr. Sz. M.
Forrás: Femina.hu
2009.11.07.

Megfelelően elkészítve és kombinálva szinte minden természetes táplálék egészséges, amennyiben a mértékletességet is szem előtt tartod. Így van ez a következő három értékes, fogyókúrás szempontból ritkán emlegetett élelmiszer esetében is: ha beépíted őket étrendedbe, salaktalaníthatod szervezeted, miközben beindítod a zsírégetést, és emésztésed működését is optimalizálod.

Olajbogyó

Az olajfa, melynek gyümölcse az érett, 56% olajat tartalmazó olajbogyó, a mediterrán világ egyik legkorábban nemesített gyümölcsfája, története mintegy hatezer évre tekint vissza. Mind az olívabogyó, mind pedig olaja igen fontos szerepet játszhat az egészséges étkezési szokások kialakításában, amennyiben szeretnéd hasznos, telítetlen zsírsavak segítségével felvenni a versenyt a szív- és érrendszeri problémák, valamint az azokkal ördögi kört alkotó elhízással szemben.

Az olívában található telítetlen zsírsavak gátolják a zsírok lerakódását, védik az érrendszert a meszesedéstől, csökkentik a magas vérnyomást, és a trombózis megelőzésére is alkalmasak. Mindemellett az olívabogyó fogyasztása a fogyókúra során is hasznos lehet, ugyanis amellett, hogy értékes tápanyagokkal látja el testedet, energiát biztosít, fokozza az anyagcsere-működést, lényegesen javítja az emésztést, továbbá gyorsan eltelít, így nem fenyeget az a veszély, hogy többet eszel a kelleténél.

Az olívabogyónak továbbá nyugtató hatása van, illetve gyomor- és bélpanaszok, görcsök csillapítására is bevetheted. A szakemberek szerint szervezetednek ezen jótékony hatások érdekében, illetve az ártalmas folyamatos megelőzéséért naponta körülbelül kettő-három evőkanál olívaolajra lenne szüksége.

Gomba

Az ehető gombák, közülük pedig elsősorban a termesztett csiperkegomba a konyhák egyik leghasznosabb élelmiszere és ízesítője, mely akár önálló ételként is fogyasztható, sőt, a legjobb, ha például húsokkal nem variálod, ha csak nem szeretnéd túlságosan megterhelni emésztőrendszered.

Ezek nélkül nem indul be a fogyás! 15 nélkülözhetetlen kellék
Ezek nélkül nem indul be a fogyás! 15 nélkülözhetetlen kellék
15 hatékony emésztésserkentőFilléres zsírgyilkosok! Képeken a legerősebb fogyasztó fűszerekA legerősebb karcsúsító, méregtelenítő gyógynövények15 ínycsiklandó, karcsúsító nassolnivalóA 6 legfinomabb zsírbontó italVitaminok és nyomelemek, melyek nélkül nem megy a fogyásA legmeglepőbb zsírégetők, amikről talán nem is hallottálA legveszélyesebb fogyókúrás tévhitekA 15 leghatékonyabb negatív kalóriás étel15 biztos tipp farkaséhség ellen

Önállóan fogyasztva, levesként vagy saláták összetevőjeként azonban igen hasznos. A gombák nagyon gazdagok különféle tápanyagokban, például fehérjében, azonban mindez csak a hőkezelés után hasznosítható, ugyanis nyersen a sejtfalak kitintartalma miatt nehezen hozzáférhető.

A gombák magas rosttartalommal bírnak, ami segíti a bélműködést, és telítő hatása van, méghozzá anélkül, hogy félned kellene az elhízástól, a gombának ugyanis a legnagyobb része víz. A fennmaradó részben található íz- és zamatanyagok serkentik az emésztőenzimek termelését, és segítik a gombával együtt fogyasztott ételek tápanyagainak hasznosítását.

Mit vetnél be a fogyásért?
Mit vetnél be a fogyásért?

A termesztett csiperkegomba 89% vizet és 5,9% fehérjét tartalmaz, emellett a vitaminok közül is több megtalálható benne, többek között a B-vitaminok, a riboflavin, a tiamin, a folsav, a biotin, az ásványi anyagok közül pedig vízhajtó káliumot, foszfort, kalciumot, magnéziumot, valamint vasat, rezet, cinket és mangánt tartalmaz, így fogyasztása mindenképp előnyös szervezeted számára.

Burgonya

A burgonya táplálkozásunk nélkülözhetetlen eleme, melynek jelenlétéhez olyannyira hozzászoktunk, hogy szinte észre sem vesszük, pedig korábban nem is volt jelen ez európai étrendben - az akkor még ritkaságnak számító, több ezer éves indián nemesítéssel előállított növény Amerika felfedezése után áramlott be a kontinensre.

A burgonyában többek között szénhidrátok találhatók, de nagy mennyiségben tartalmaz fehérjét, vasat, valamint jelentős mértékben C- és B-vitamint, továbbá káliumot és foszfort. Bár a legtöbben azt hiszik, hizlal, ha megfelelően készíted el, például héjában főzöd meg, ez a veszély egyáltalán nem fenyeget, ugyanis a testsúlygyarapodásért elsősorban a hozzáadott, hevített zsiradék a felelős.

Betöltés...

Káliumtartalmának köszönhetően fogyasztása csökkenti szervezetedben a vízvisszatartás mértékét, ugyanakkor a burgonya kiváló salaktalanító élelmiszer. Ballasztanyagai segítenek megtisztítani emésztőrendszered, emellett fogyasztásával helyreállíthatod szervezeted sav-lúg egyensúlyát is. Mindemellett újabban felfigyeltek a burgonya jelentős Q10-tartalmára is, melynek több, biológiailag értékes tulajdonsága van, és elengedhetetlen a sejtek optimális működéséhez.

Cikkünk Dr. Százados Imre és Dr. Százados Miklós Útikönyv a táplálékok világához című könyve alapján készült.

Még nincs hozzászólás
hirdetés
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.