kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Diéta és fitnesz   /  

Intenzív, 5 napos béltakarító diéta

Intenzív, 5 napos béltakarító diéta

Szeretnél villámgyorsan megszabadulni a kilóidat szaporító salakanyagoktól? Tisztítsd meg bélrendszered, és beindul a fogyás.

Forrás: Femina.hu
2010.02.14.

Ha az elmúlt hetekben gyakran szerepeltek tányérodon zsiradékban gazdag, finomlisztben és cukorban bővelkedő táplálékok, nem csoda, ha növekvő túlsúlyod mellett puffadást és fáradékonyságot tapasztalsz. Ezek az élelmiszerek alig tartalmaznak hasznosítható tápanyagokat, ellenben rengeteg felesleges és káros anyagot hagynak maguk után a bélcsatornában.

A nagy mennyiségű, nehezen emészthető ételeket az enzimek nem tudják megfelelően lebontani. A felszabaduló méreganyagok egy részét szervezeted védekezésképpen a zsírsejtekbe burkolja, a maradék pedig vastag bevonatot képez a bélfalon. Így nemcsak derekad körfogata növekszik, de a hiányosan felszívódó vitaminok hatására állandóvá válik az ételek utáni sóvárgás is.

Egy intenzív nagytakarítás segítségével azonban villámgyorsan felszabadíthatod emésztésed. Ha kitartóan követed diétánkat, öt nap után két kilóval is könnyebb lehetsz.

Bontsd meg a salakréteget!

A béltisztítás első lépése, hogy a makacs lerakódásokat minél előbb feloldd. Erre a feladatra a száraz, tömény élelmiszerek helyett lédús, természetes savakban gazdag táplálékokat válassz.

A gyümölcsök közül az apró magvas változatok, melyeket fagyasztva is megvásárolhatsz, finoman lesodorják a megtapadt salakréteget.

Ha citrusfélékkel egészíted ki őket, a gyümölcssavak megbontják az emésztés útjában álló tömör gátakat, a leveles zöldségfélék, a gabonamagvak csírái és a búzafűlé pedig emésztőenzimekkel lát el, melyek megakadályozzák, hogy az elfogyasztott táplálékból ismét káros anyagok halmozódjanak fel. Az uborka és a paradicsom valósággal átmossa a tápcsatornát. Szervezeted tisztító folyamatai reggel a leghatékonyabbak, így érdemes egy gyümölcs- vagy zöldséglevekből préselt itallal kezdened a napot.

A legfinomabb zsírégető gyümölcsök
A legfinomabb zsírégető gyümölcsök
Béltisztító táplálékok: képeken a 12 legerősebbA legerősebb karcsúsító, méregtelenítő gyógynövényekA legjobb őszi salaktalanítókÍme, a legerősebb konyhai zsírégetőkLaktató, fogyasztó, béltisztító gyümölcsökA legjobb nyári salaktalanítókA legjobb salaktalanító, laktató ételek15 hatékony emésztésserkentőEzeket edd, ha fogyni akarsz! 8 alacsony glikémiás indexű táplálék8 erős lúgosító étel a fogyásért

Távolítsd el a mérgeket!

Miután fellazítottad a tápcsatornát eltömítő salakanyagokat, gondoskodj róla, hogy mielőbb kiűzd őket a szervezetedből. Míg az erősen feldolgozott élelmiszerek szinte ellehetetlenítik a megfelelő bélmozgást, a rostdús zöldségek fokozottabb összehúzódásokra ingerlik az emésztőrendszer ezen részét. Az oldható rostfajtát, a pektint nagy mennyiségben tartalmazó táplálékok, mint az alma, a sárgarépa és a sütőtök, kíméletesen támogatják a bélcsatorna mozgását.

Mit vetnél be a fogyásért?
Mit vetnél be a fogyásért?

A cellulóz, mely egy oldhatatlan rostfajta, folyadék hatására sokszorosára duzzad, így szintén képes jókora lökést adni a salakanyagok távozásához. Bőségesen hozzájuthatsz a káposztafélékből, a narancs és grépfrút gerezdek közötti hártyáiból, a hüvelyesekből és a hántolatlan gabonafajtákból. Ha a rostok munkáját nem akadályozod meg további finomított élelmiszerek fogyasztásával, felgyorsíthatod a salakanyagok távozását, és megszüntetheted a kellemetlen székrekedést is.

Ne adj esélyt az újabb felhalmozódásra!

Ha hosszabb távon is szeretnéd megőrizni bélrendszered egészségét, esélyt kell adnod megfelelő működéséhez. Mivel az emésztőrendszer falát hosszú ideig lerakódások vonták be, a vitaminok felszívódásáért felelős bélbolyhok lelapultak, így az értékes tápanyagok nem tudtak megfelelően hasznosulni. Amint azonban ellátod testedet a létfontosságú anyagokkal, a tápcsatorna is új életre kel. A vitaminokat és nyomelemeket legtökéletesebb formában a nyers élelmiszerek tartalmazzák, közöttük is kiemelkedő tápanyagbomba a csipkebogyó, a cékla, a szőlő és az olajos magvak.

Az ép bélflóra védelmet jelent a káros anyagok újabb támadása ellen. A hasznos bélbaktériumok megsemmisítik a mérgeket, és lehetőséget adnak a táplálékok tökéletes lebontásához. Az élőflórás tejtermékekkel, a savanyú káposztával szaporíthatod ezeknek a jótékony baktériumoknak a számát. Az inulin, mely egy növényi rostfajta, szintén segít megőrizni az újjáépített bélflóra egyensúlyát. Leggazdagabb forrásai a spárga és az édesburgonya, melyek remek kiegészítői a gabonából készült fogásoknak.

Hogyan kövesd a diétát?

  • Minél többféle béltisztító gyümölcs és zöldség közül válogass, így kiegészítik egymás kedvező hatását, és étrended is változatos marad.
  • A béltakarító rostok növelése érdekében a gyümölcslevekbe és savanyított tejtermékekbe keverj egy-két evőkanál zabkorpát.
  • Ne feledkezz meg a bőséges folyadékfogyasztásról, mivel a salakanyagokat elűző rostok csak így fejtik ki hatásukat.
  • Kerüld az olajban sütést, a hosszas főzést, ehelyett nyers vagy enyhén párolt formában fogyaszd a táplálékokat.
  • A hidegen sajtolt növényi olajok sejtvédő anyagokkal látnak el, védőbevonatot képeznek a bélfalon. Válaszd az olíva-, a len- és a csírákból készült olajokat!
Fontos!
A diétát öt napig tarthatod. Az adagok kiméréséhez használj két decis bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy bögre uborka-paradicsom lé, egy bögre zsírszegény joghurt, három evőkanál zabpehely, egy marék mazsola.
Tízórai: egy narancs, öt szem dió.
Ebéd: egy bögre párolt kelkáposzta, egy bögre főtt köles, egy marék szezámmag.
Uzsonna: 10 dkg csemegekukorica.
Vacsora: 10 dkg zsírszegény túró, két közepes, héjában főtt burgonya petrezselyemmel, egy paradicsom.

2. nap

Reggeli: egy bögre zabkása rizstejjel, 15 dkg bogyósgyümölcs, egy kávéskanál méz.
Tízórai: egy bögre sárgarépa-cékla saláta citromlével, egy marék búzacsíra.
Ebéd: 15 dkg tengeri hal, egy bögre párolt zöldborsó, 10 dkg savanyú káposzta.
Uzsonna: két szelet sütőtök.
Vacsora: egy bögre főtt hajdina, egy bögre párolt spárga, 10 dkg fekete retek.

3. nap

Reggeli: egy bögre narancs-alma turmix két evőkanál zabkorpával, egy marék aszalt szilva.
Tízórai: egy bögre zöldsaláta, egy marék napraforgómag.
Ebéd: egy bögre zöldségleves, egy bögre kelbimbó, egy marék szójakocka.
Uzsonna: egy bögre uborka-paradicsom lé, egy bögre natúr pattogatott kukorica.
Vacsora: egy bögre tönkölyliszttel sűrített lencsefőzelék, egy szelet rozskenyér, egy alma.

Betöltés...

4. nap

Reggeli: egy bögre zsírszegény joghurt, három evőkanál natúr müzli, egy marék áfonya.
Tízórai: két mandarin, három zabpelyhes keksz.
Ebéd: egy bögre paradicsomleves, egy bögre zöldbabbal rakott barnarizs, egy evőkanál olívaolaj, egy marék lucernacsíra.
Uzsonna: egy bögre savanyú káposzta, két marék kölesgolyó.
Vacsora: 15 dkg grillezett hal, egy közepes burgonya, egy bögre zöldsaláta.

5. nap

Reggeli: egy bögre cékla-sárgarépa lé, egy korpás kifli, egy paradicsom.
Tízórai: egy grépfrút.
Ebéd: egy bögre héjában főtt édesburgonya, három evőkanál zöldfűszeres joghurtöntet, egy bögre párolt káposzta.
Uzsonna: egy bögre gyümölcs.
Vacsora: két paprika petrezselymes túróval töltve, egy szelet rozskenyér, egy bögre vegyes zöldséglé.

Még nincs hozzászólás
hirdetés
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.