kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Diéta és fitnesz   /  

Fogyókúrás táplálkozáskiegészítők

Az összes testzsírt leszedi, mégis sok tévképzet kering róla
Alig páran próbálják ki

Nem csak akkor válik hasznodra, ha rendszeresen edzel.

Szerző: Ambróz Nóra
Forrás: Femina.hu

A helyes táplálkozás kulcsfontosságú, hiszen az alakodért nagyjából 70%-ban az étkezés, 30%-ban pedig a mozgás felelős. Az étrendet azonban a tévhitekkel ellentétben időnként érdemes a kornak, nemnek, céloknak és egészségi állapotnak megfelelő táplálékkiegészítő készítményekkel teljessé tenni, melyek kiválasztásban egy szakértő segíthet.

Németh Sándor, a BioTechUSA táplálékkiegészítő-specialistája és oktatási referense elmondta, milyen táplálékkiegészítőket próbálj ki, ha sportolsz, fogyni szeretnél, vagy egyszerűen csak egészségtudatos életmódot akarsz folytatni.

Fehérjekiegészítők

A fehérje az emberi test fontos építőeleme, hiszen a benne lévő anyagok építik fel az izomzatot. A szénhidráttal ellentétben azonban nem raktározódik, ezért rendszeresen, napi szinten kell fogyasztanod.

Bevitele különösen akkor fontos, ha rendszeresen edzel, ilyenkor ugyanis mikrosérülések alakulnak ki, melyek regenerációjához hosszú időre, illetve fehérjére van szükség. Az edzés után elfogyasztott fehérjeturmix könnyen és hatékonyan felszívódik, így felgyorsíthatja ezt a folyamatot.

Fogyassz ezekből naponta egy-két adagot, akár egy gyors étkezésként, és edzés után. A fehérjekészítmények a gyakori tévhittel ellentétben nemcsak az izomtömeg növelésében segítenek nagyon intenzív edzés mellett, de sok más különböző cél elérésében is hasznosak, ráadásul cukor-, laktóz- és gluténmentes változat is kapható már belőlük. Ugyanígy elérhető ilyen változat a proteinszeletekből is, melyek egészséges és finom alternatívái lehetnek a csokinak.

Testsúlykontroll-formulák

Ezek a készítmények egyaránt lehetnek koffeinmentes vagy koffeintartalmú termékek. A koffeinmentes változatokat főként nagyobb súlyfelesleg esetén ajánlott kipróbálni, hiszen hosszabb idő alatt segítenek elérni a kívánt súlyt. Fogyasztásuk általában több hónapig szükséges az étkezésekhez igazított ritmusban.

A koffeintartalmú készítmények ennél gyorsabban hozzák meg a kívánt eredményt, azonban csak nagyjából egy hónapig szedhetőek. Ha 15 kilogramm feletti súlytöbbleted vagy keringési problémád van, akkor inkább válaszd a koffeinmentes változatokat. A koffeines készítményeket reggel, éhgyomorra vagy edzés előtt fogyaszd, ám legkésőbb lefekvés előtt hat órával.

Esszenciális zsírok

Az Omega-3 állati eredetű, hasznos zsírsavakat tartalmaz, melyek az idegrendszer, az anyagcsere, a szívizom és a keringési rendszer támogatásában vesznek részt. A CLA növényi forrású, esszenciális omega-6-tartalmú zsírsav hatása pedig a gyulladáscsökkentéstől egészen az optimális testsúly eléréséig terjed. Fogyasztásuk étkezés után javasolt, hiszen így szívódnak fel a leghatékonyabban.

L-karnitin

Az L-karnitin egy, a zsírok szállítását végző, több aminosavból álló vegyület. Kifejezetten edzés előtt javasolt nagyobb dózisban fogyasztani, így az edzés alatt fokozottabb lesz a zsírtartalékok elhasználása. Ráadásul az L-karnitin növeli az állóképességet, sőt, csökkenti az izomlázat és gátolja a savasodást.

Vitaminok, multivitaminok, ásványi anyagok

Egy 18-50 év közötti felnőttnek ahhoz, hogy elegendő mennyiségű vitamint vigyen be a szervezetébe, naponta rengeteg zöldséget és gyümölcsöt kellene elfogyasztania, ám ezt nagyban egyszerűsítik a jól megválasztott étrend-kiegészítők.

A multivitaminok komplex formában tartalmazzák a legfontosabb vitaminokat, ásványi anyagokat és nyomelemeket, melyek mennyiségét így pontosan nyomon követheted a termékeken található hatóanyag-táblázat segítségével. Válassz igényeidnek megfelelően alap multivitamin-készítmények és sportolói igényekhez igazított, magasabb dózist tartalmazó termékek közül, melyek bevitele jellemzően reggel, étkezés előtt javasolt.

Ami a C-vitamin, kalcium és magnézium bevitelét illeti, ezekből a szervezeted általában többet igényel, mint amennyi egy multivitamin-készítményben található, így ezekből további kiegészítőket is választhatsz. A napi ajánlott kalciumbevitel 800-1000 milligramm, a magnézium 350-500 milligramm, míg a C-vitamin 500-3000 milligramm.

Még nincs hozzászólás
Letölthető edzéstervek
    hirdetés
    hirdetés
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.