kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Diéta és fitnesz   /  

DASH-diéta

DASH-diéta: 2 hét alatt 4 kiló mínusz
2012 top étrendje

Hozd formába magad a gabonaféléken és zöldségeken, gyümölcsökön alapuló diétával!

Forrás: Femina.hu
2012.07.30.

Az Amerikai Egyesült Államokban kidolgozott DASH-diétát - Dietary Approaches to Stop Hypertension -, ahogy a neve is mutatja, eredetileg magas vérnyomással küzdő betegek számára találták ki.

A U.S. News & World Report magazin 2012-es diétarangsorában ez az étrend végzett az összesített lista első helyén. Vagyis táplálkozástudományi szakemberek véleménye alapján a fogyókúra hatásos - és nem csak magasvérnyomás-betegségben szenvedők számára ajánlott.

Így működik a DASH-diéta!

Az étrend elsősorban teljes kiőrlésű gabonafélékre, zöldségekre és gyümölcsökre épül. A diéta során háttérbe kell szorítanod a magas koleszterin- és telítettzsír-tartalmú ételeket, illetve minimalizálnod kell a sófogyasztást.

Tejtermékeket és húsféléket fogyaszthatsz, de részesítsd előnyben az alacsony zsírtartalmú termékeket, illetve a fehér húsokat. Az étrend ezen kívül tartalmaz még olajos magvakat: mandulát, diót, pisztáciát - sózatlan változatban.

A DASH-diéta a versenyben nem csupán a legjobb és legegészségesebb fogyókúrás étrend lett, de a legjobb cukorbetegség elleni diéta címet is elnyerte - bár ezt megosztva kapta egy másik, ugyancsak sovány fehérjéken alapuló étrenddel.

Minden idők 15 legnépszerűbb diétája
Minden idők 15 legnépszerűbb diétája
A leghatékonyabb diéták +15 kiló felett15 egészséges diéta a tartós fogyásértMotiváló gondolatok a fogyókúráhozJojózó sztárok: 8 híresség kövéren és soványanEzeket edd, ha fogyni akarsz! 8 alacsony glikémiás indexű táplálék8 extrém magas kalóriatartalmú ital8 erős lúgosító étel a fogyásért2014 legjobb zsírapasztó mozgásformái8 zsírégető, salaktalanító leves fogyókúráhozKépeken 8 egészséges köret, krumpli és rizs helyett

Tervezz hosszú távra!

Két hét alatt akár négy kiló súlyfeleslegtől is megszabadulhatsz a diéta segítségével. Ugyanakkor tartsd szem előtt, hogy az étrend elsősorban hosszú távon lehet sikeres, tehát nem érdemes pár hét után abbahagynod.

Betöltés...

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy tányér zabpehely, egy csésze zöld tea.
Tízórai: egy marék áfonya.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal párolt zöldséggel.
Uzsonna: egy marék dió.
Vacsora: egy adag Waldorf-saláta.

Fontos!
A diétát több hétig folytathatod. Az étrendet várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem tarthatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

2. nap

Reggeli: egy adag müzli teljes kiőrlésű gabonafélékből, egy pohár frissen facsart narancslé.
Tízórai: két nektarin.
Ebéd: egy adag spenótfőzelék főt tojással, tört krumplival.
Uzsonna: egy pohár élőflórás kefir.
Vacsora: egy adag wokban sült zöldség.

Diétás vacsora: melyikre szavazol?

3. nap

Reggeli: két paradicsom, egy teljes kiőrlésű kenyérből készült pirítós vékonyan megvajazva.
Tízórai: egy marék mandula.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, görög saláta.
Uzsonna: három sárgabarack.
Vacsora: egy tányér zöldségleves.

2 hozzászólás
LaciMarti       2012-07-31 16:47
3.
A kérdés jó!  Szerintem kérik a következőt!
majuci       2012-07-30 20:49
2.
És mi a megosztott díjas diéta? ;)

Jobb, mint a 90 napos! Így fogyj erőlködés nélkül a Select diétával

Az elv ugyanaz, mint a 90 napos diéta esetében, a Select azonban sokkal változatosabb és könnyebben tartható.
Diéta és fitnesz

Topdiéták 2012-re: az orvosok is ezeket ajánlják!

Ismerd meg az idei év négy legjobb, hosszú távon is eredményes fogyókúráját. Külföldi szakemberek ajánlásával.
Diéta és fitnesz
hirdetés
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.