kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Diéta és fitnesz   /  

DASH-diéta

DASH-diéta: 2 hét alatt 4 kiló mínusz
2012 top étrendje

Hozd formába magad a gabonaféléken és zöldségeken, gyümölcsökön alapuló diétával!

Forrás: Femina.hu
2012.07.30.

Az Amerikai Egyesült Államokban kidolgozott DASH-diétát - Dietary Approaches to Stop Hypertension -, ahogy a neve is mutatja, eredetileg magas vérnyomással küzdő betegek számára találták ki.

A U.S. News & World Report magazin 2012-es diétarangsorában ez az étrend végzett az összesített lista első helyén. Vagyis táplálkozástudományi szakemberek véleménye alapján a fogyókúra hatásos - és nem csak magasvérnyomás-betegségben szenvedők számára ajánlott.

Így működik a DASH-diéta!

Az étrend elsősorban teljes kiőrlésű gabonafélékre, zöldségekre és gyümölcsökre épül. A diéta során háttérbe kell szorítanod a magas koleszterin- és telítettzsír-tartalmú ételeket, illetve minimalizálnod kell a sófogyasztást.

Tejtermékeket és húsféléket fogyaszthatsz, de részesítsd előnyben az alacsony zsírtartalmú termékeket, illetve a fehér húsokat. Az étrend ezen kívül tartalmaz még olajos magvakat: mandulát, diót, pisztáciát - sózatlan változatban.

A DASH-diéta a versenyben nem csupán a legjobb és legegészségesebb fogyókúrás étrend lett, de a legjobb cukorbetegség elleni diéta címet is elnyerte - bár ezt megosztva kapta egy másik, ugyancsak sovány fehérjéken alapuló étrenddel.

Minden idők 15 legnépszerűbb diétája
Minden idők 15 legnépszerűbb diétája
A leghatékonyabb diéták +15 kiló felett15 egészséges diéta a tartós fogyásértMotiváló gondolatok a fogyókúráhozJojózó sztárok: 8 híresség kövéren és soványanEzeket edd, ha fogyni akarsz! 8 alacsony glikémiás indexű táplálék8 extrém magas kalóriatartalmú ital8 erős lúgosító étel a fogyásért2014 legjobb zsírapasztó mozgásformái8 zsírégető, salaktalanító leves fogyókúráhozKépeken 8 egészséges köret, krumpli és rizs helyett

Tervezz hosszú távra!

Két hét alatt akár négy kiló súlyfeleslegtől is megszabadulhatsz a diéta segítségével. Ugyanakkor tartsd szem előtt, hogy az étrend elsősorban hosszú távon lehet sikeres, tehát nem érdemes pár hét után abbahagynod.

Betöltés...

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy tányér zabpehely, egy csésze zöld tea.
Tízórai: egy marék áfonya.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal párolt zöldséggel.
Uzsonna: egy marék dió.
Vacsora: egy adag Waldorf-saláta.

Fontos!
A diétát több hétig folytathatod. Az étrendet várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem tarthatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

2. nap

Reggeli: egy adag müzli teljes kiőrlésű gabonafélékből, egy pohár frissen facsart narancslé.
Tízórai: két nektarin.
Ebéd: egy adag spenótfőzelék főt tojással, tört krumplival.
Uzsonna: egy pohár élőflórás kefir.
Vacsora: egy adag wokban sült zöldség.

Diétás vacsora: melyikre szavazol?

3. nap

Reggeli: két paradicsom, egy teljes kiőrlésű kenyérből készült pirítós vékonyan megvajazva.
Tízórai: egy marék mandula.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, görög saláta.
Uzsonna: három sárgabarack.
Vacsora: egy tányér zöldségleves.

2 hozzászólás
LaciMarti       2012-07-31 16:47
3.
A kérdés jó!  Szerintem kérik a következőt!
majuci       2012-07-30 20:49
2.
És mi a megosztott díjas diéta? ;)
hirdetés
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.