kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Diéta és fitnesz   /  

A cukor kiiktatása

Fogyni szeretnél? Iktasd ki a cukrot az étrendedből 5 lépésben

Ha édesszájú vagy, nem lesz könnyű lemondani a cukorról, de egy megfelelő terv sokat segít.

Forrás: Femina.hu

Senkit nem ér meglepetésként, hogy az elhízás egyik fő oka a túlzásba vitt cukorfogyasztás. A finomított kristálycukor azonban nem csupán a reggeli kávédban és a süteményekben van jelen. Számos olyan táplálék is bővelkedik benne, amelyről először talán eszedbe sem jutna. Ilyen az egészségesnek hitt müzliszelet vagy akár a különféle gyümölcsjoghurtok.

A hazánkban még ismeretlen szerző, David Gillespie nemrégiben megjelent Sweet poison - Édes méreg - című könyve hasznos útmutatást ad azzal kapcsolatban, hogyan csökkentheted lépcsőzetesen a cukorfogyasztásodat.

Így hízol a cukortól napról napra

A szervezet működéséhez szükséges megfelelő energiaszint fenntartásához szénhidrátokra van szükség. A szénhidrátokat a test glükózra - vagyis egyszerű cukorra - bontja. Nem mindegy azonban, hogy ez a folyamat milyen gyorsan megy végbe.

Amennyiben finomított szénhidrátot - fehér lisztet, kristálycukrot, barna cukrot - fogyasztasz, úgy vércukorszinted hirtelen megemelkedik, a hasnyálmirigyedet pedig fokozott inzulintermelésre készteti.

A testnek az esetek többségében nincs szüksége akkora mennyiségű energiabevitelre, melyet a magas glikémiás indexű finomított szénhidrátokkal biztosítasz számára, így a plusz kalóriákat zsírpárnák formájában raktározza el.

Mivel a fokozott inzulintermelés kivonja a cukrot a vérből, vércukorszinted gyorsan visszazuhan, elveszíted a hirtelen jött energialöketet, ennek eredményeképpen fáradságot tapasztalsz. A hirtelen leesett vércukorszint pedig újbóli éhségérzetet vált ki - és ezzel be is zárult a bűvös szénhidrátkör.

Egészségügyi következmény

A fokozott cukorfogyasztás nem csupán a plusz kilóidon látszik meg. Fontos megemlíteni, hogy a finomítottszénhidrát-fogyasztás eredményeképpen termelt plusz inzulinmennyiséget a szervezet nem képes akármeddig prezentálni. Első lépésben kialakul az inzulinrezisztencia - mely többek között nőgyógyászati problémák kialakulásához vezet -, a hasnyálmirigy kimerülésével pedig létrejön cukorbetegség.

15 táplálék, amit iktass ki az étrendedből, ha fogyni akarsz
15 táplálék, amit iktass ki az étrendedből, ha fogyni akarsz
Azt hiszed, nem hizlalnak! 10 hétköznapi étel, ami centiket ragaszt rádA leghatékonyabb diéták +15 kiló felettEzek a túlsúly leggyakoribb okai!Jojózó sztárok: 8 híresség kövéren és soványan8 extrém magas kalóriatartalmú ital2014 legjobb zsírapasztó mozgásformáiKépeken 8 egészséges köret, krumpli és rizs helyettMinden idők 15 legnépszerűbb diétájaNem bírod az aszfaltot? 8 budapesti zöld terep futáshozA 9 legerősebb zsírégető mag

Iktasd ki a cukrot!

A cukorról lemondani azonban mindezek ellenére nem egyszerű dolog - ezt David Gillespie is belátta. Ha egyik napról a másikra próbálsz túl nagy változtatásokat eszközölni, valószínűleg beletörik a bicskád az életmódváltásba.

Öt lépésben a finomított cukormentes életért

Elsőként fontos, hogy az életmódváltás ne csupán hóbort legyen, hanem komoly belső elhatározásból fakadjon. Kellő eltökéltség nélkül bele sem érdemes vágni, hiszen az első nehézségek könnyen elvehetik a kedvedet.

Második lépésben számolj le azokkal a szokásokkal, amelyek szigorúan a cukorfogyasztáshoz kötődnek. Ha például tudod magadról, hogy megeszel egy doboz fagyit vagy tábla csokit, amikor szomorú vagy, igyekezz átállni a gyümölcsökre vagy valamilyen rágcsálnivalóra - például olajos magvakra. Amennyiben nem tudod elképzelni a reggeli kávédat cukor nélkül, próbáld ki a nyírfacukrot.

Cukor helyett

Kattints az alábbi videóra, ha kíváncsi vagy, milyen természetes alternatívát javasol a dietetikus cukor helyett.

Használd ezeket édesítésre cukor helyett

A cukorfogyasztás akár egészségkárosító hatású is lehet. Ne ijedj meg, nem kell lemondanod az édes ízekről, hiszen léteznek mesterséges és természetes cukorpótlók is. Szakértőnk mindent elmond róluk.

Dátum: 2011. szeptember 25.
Készítette: Femina.hu

A harmadik lépcsőfok a finomított cukor teljes kirekesztése az étrendedből. Vásárláskor nézd meg az áru hátoldalán lévő összetevők listáját és, ha cukrot látsz közöttük, inkább helyezd vissza a polcra. Iktasd ki a különféle cukros üdítőket - fogyassz helyettük ásványvizet, herbateákat. A cukrozott müzlik helyett egyél zabpelyhet -, a tejcsokoládé helyett pedig fogyassz inkább friss gyümölcsöt vagy magas kakaótartalmú étcsokoládét.

Negyedik lépésként az általad készített ételekből is iktasd ki a cukrot. Ez valójában nem olyan nehéz, mint gondolod, a legtöbb receptben ugyanis remekül pótolható a finomított kristálycukor sztíviával vagy nyírfacukorral.

Végül töltsd fel a spájzot és a konyhaszekrényt finomítottszénhidrát-mentes alapanyagokkal, élelmiszerekkel. Fehér kenyér helyett fogyassz teljes kiőrlésű változatot, és érdemes a fehér lisztet is lecserélned teljes kiőrlésű, illetve durumlisztre. A száraztésztákból ugyancsak a durum és teljes kiőrlésű változatokat keresd. A gyümölcsjoghurtok helyett pedig válaszd az élőflórás natúr változatokat.

Még nincs hozzászólás

A nyírfacukor hatásai

A nyírfacukor számos egészségügyi szempontból előnyös tulajdonsággal bír, ráadásul a fogyásban is segítségedre van.
Diéta és fitnesz
4 hét 4 kiló fogyókúraprogram
    hirdetés
    hirdetés
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.