kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Diéta és fitnesz   /  

Cseresznye és diéta

Napi 2 marék, 1 kiló mínusz hetente: így fogyj a cseresznyével
Pontos mintaétrend

A cseresznye alacsony kalória- és magas rosttartalommal bír.

Forrás: Femina.hu
2014.06.20.

Nehéz favoritot választani a nyári idénygyümölcsök közül, de a cseresznye biztosan sokaknál benne van az első három kedvencben.

Amellett, hogy finom és frissítő ízével az esős napokon is a napfényt juttatja eszedbe, a fogyókúrában is segítségedre lehet.

Fogyj cseresznyével!

A cseresznye piros vagy bíbor színét a benne lévő antocianinoknak köszönheti. Az erős antioxidáns hatással bíró vegyület számos krónikus betegség - köztük a rák és a szívbetegségek - ellen is védelmet nyújt.

100 gramm cseresznye tápértéke

  • 63 kcal
  • 0,5 g zsír
  • 14 g szénhidrát
  • 0,8 g fehérje

A cseresznye nemcsak alacsony kalóriatartalmú, de lúgosító hatású, rostban gazdag - így kellő mennyiségű folyadék fogyasztása mellett - segít a szervezet salaktalanításában. Káliumtartalmának köszönhetően vízhajtó, így fogyasztásával megszabadulhatsz a hasi tájékon felgyülemlő víztől.

Még mit tud a cseresznye?

Egy, az Arthritis & Rheumatism című szakfolyóiratban megjelent kutatás tanúsága szerint segíti az ízületi gyulladások gyógyulását. A cseresznye 37%-kal csökkenti a köszvényes rohamok kockázatát. Jótékony hatását antioxidáns tulajdonságának - a benne lévő gyulladásgátló hatású antocianinoknak - köszönheti. A kutatók szerint már napi 15 szem cseresznye esetén is kimutatható ez a hatás.

A legfinomabb zsírégető gyümölcsök
A legfinomabb zsírégető gyümölcsök
Képeken 8 egészséges köret, krumpli és rizs helyett8 erős lúgosító étel a fogyásértEzeket edd, ha fogyni akarsz! 8 alacsony glikémiás indexű táplálék8 zsírégető, salaktalanító leves fogyókúrához8 durva anyagcsere-lassító táplálék, ami tönkreteszi a fogyókúrádatÍme, a legerősebb konyhai zsírégetők8 bevált úszógumigyilkos hasi zsírpárna ellenLaktató, fogyasztó, béltisztító gyümölcsök12 villámgyors fogyasztó tipp15 ínycsiklandó, karcsúsító nassolnivaló

Mintaétrend

Egy csökkentett energiatartalmú - 1200-1500 kalória - étrend mellett a cseresznye segít, hogy hetente egy kiló feleslegtől szabadulj meg. Az alábbi mintaétrendet nem kell túl szigorúan venned, de ügyelj arra, hogy sok rostban gazdag és cukorban szegény étel szerepeljen az étrendedben.

1. nap

Reggeli: két lágy tojás, egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, egy paradicsom.
Tízórai: egy marék cseresznye.
Ebéd: egy tányér rakott cukkini.
Uzsonna: egy marék cseresznye.
Vacsora: három-négy túrógombóc - nyírfacukorral, Graham-liszttel készítve.

2. nap

Reggeli: 3 dl turmix tejből és egy marék cseresznyéből.
Tízórai: egy adag zabkása - fahéjjal, reszelt almával, olajos magvakkal.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell barna rizzsel, uborkasalátával.
Uzsonna: egy marék cseresznye.
Vacsora: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós csicseriborsókrémmel.

Gyümölcsnap

Időnként érdemes egy-egy gyümölcsnapot is beiktatnod az életedbe. Kattints az az alábbi videóra, és hallgasd meg a szakértő vélményét.

Gyümölcsnap hetente egyszer: tartós fogyást remélhetsz tőle?

A gyümölcs önmagában nem elég a tartós fogyáshoz, de segít a kilók leadásában. Szakértőnk elmondja, milyen hatással van a szervezetre.

Dátum: 2013. május 29.
Készítette: Femina.hu

3. nap

Reggeli: egy adag gyümölcssaláta - cseresznyével.
Tízórai: cseresznyés zabpelyhes süti - nyírfacukorral.
Ebéd: egy tányér spenótfőzelék - önmagával sűrítve - főtt tojással.
Uzsonna: egy marék cseresznye.
Vacsora: egy kis tányér görögsaláta.

Még nincs hozzászólás

A 4 legerősebb rákellenes nyári gyümölcs

A vitaminban és rostban gazdag, mézédes gyümölcsök fogyasztásával csökkentheted a rák kialakulásának kockázatát.
Egészség
Letölthető edzéstervek
hirdetés
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.