kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Diéta és fitnesz   /  

Agystimuláló diéta

Totálisan átformálja a tested ez a diéta! Ráadásul az agyat is stimulálja

Nemcsak karcsúbb leszel, de az agyad egészségét is óvod vele.

Szerző: Bugya Brigi
Forrás: Femina.hu

Létezik egy diéta, amit nemrég fejlesztettek ki Amerikában, és nemcsak gyönyörű alakot eredményez, de kifejezetten az agy egészséges működését biztosító tápanyagokra helyezi a hangsúlyt.

Ha te is azok közé az emberek közé tartozol, akik nemcsak hirtelen le akarnak adni 5-10 kilót, hanem hosszú távon az egészségmegőrzés is a céljuk, akkor ez a diéta tökéletes választás. Az alapelv az okosító diétához az, hogy tíz, az agy működését serkentő ételcsoportból állítja össze a napi étrendet.

Tíz agyműködést serkentő ételcsoport

  • Első helyen a zöld leveles zöldségek állnak, ezekből kell a legtöbbet fogyasztani. Az ajánlott mennyiség napi két étkezést jelöl meg, melyekben hangsúlyosan kell szerepelnie a zöld leveleseknek - gondolj itt többek között a spenótra, a sóskára, a különböző kelkáposztafélékre, a káposztákra, a mángoldra, a kerti salátákra, a jégsalátára - de legalább hetente hat alkalommal kell ezeket fogyasztani.
  • Minden további zöldségféle.
  • Olajos magvak.
  • Bogyós gyümölcsök: málna, eper, ribizli, fekete ribizli, áfonya, piszke, szeder, szedermálna.
  • Hüvelyesek: a különböző babfajták, lencsék, csicseriborsó, zöldborsó, sárgaborsó.
  • Teljes értékű gabonafélék - finomítás és fehérítés nélkül.
  • Halak.
  • Fehér húsok.
  • Olívaolaj - használd ezt minden főzéshez.
  • Bor - nőknek napi egy pohár, férfiaknak maximum két pohár.

Így építsd be az étrendedbe a diétát!

Naponta három alkalommal ajánlott teljes kiőrlésű gabonából készült pékárut vagy teljes értékű gabonát fogyasztanod. Ez lehet zabkása vagy köretként köles, hajdina, barna rizs, bulgur. Szintén naponta három alkalommal fogyassz zöldségeket - természetesen ez is lehet köret a gabonafélék mellett.

A hüvelyesekből minden másnap egy fél bögrével ajánlott fogyasztanod, míg a magvakból minden nap fogyaszthatsz nassolásképpen tízóraira és uzsonnára. A fehér húsokból hetente két alkalommal készíts ebédet vagy vacsorát, míg a halból legalább hetente egyszer. A bogyós gyümölcsökből pedig hetente legalább egyszer félbögrényi mennyiséget kell elfogyasztanod a gyors agyműködéshez.

Ezeket edd, ha fogyni akarsz! 8 alacsony glikémiás indexű táplálék
Ezeket edd, ha fogyni akarsz! 8 alacsony glikémiás indexű táplálék
Képeken 8 egészséges köret, krumpli és rizs helyett8 erős lúgosító étel a fogyásért8 zsírégető, salaktalanító leves fogyókúrához15 extra hatékony, filléres zsírégetőA 15 leghatékonyabb negatív kalóriás étel8 durva anyagcsere-lassító táplálék, ami tönkreteszi a fogyókúrádatÍme, a legerősebb konyhai zsírégetőkA leghatékonyabb vízhajtó szerek listája8 bevált úszógumigyilkos hasi zsírpárna ellenNapi 5 pohár, heti 2 kiló mínusz: 7 otthon is elkészíthető fogyókúrás víz

Amit kerülnöd kell

A vörös húsok, a vaj, a sajtfélék csak ritkán kerüljenek az asztalodra, míg a gyorséttermi ételeket, a cukros édességeket, a fehér lisztből készült kenyereket, tésztákat örökre felejtsd el. Emellett a konyhából a fritőzt is száműznöd kell, mivel az olajfürdőben sütött ételek nincsenek jó hatással sem az alakodra, sem az agyműködésedre. Vagyis ints búcsút a rántott húsoknak, zöldségeknek és a sült krumplinak is. Tartós fogyás, szép alak és frissebb gondolkodás lesz a jutalmad!

Fehér helyett teljes kiőrlésű kenyér – Ezért fogyhatsz vele

Tudod, mi a szerepük a hántolatlan gabonamagvaknak a diétád szempontjából?

Még nincs hozzászólás
Letölthető edzéstervek
    hirdetés
    hirdetés
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.