kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Egészség   /  

Nem reggelizel?

Nem reggelizel?
3 súlyos betegség, ami gyorsan utolér

A hajnali rohanás miatt vagy a reggeli lustálkodásért cserébe lemondasz a reggeliről? Nem jó megoldás!

Forrás: Femina.hu
2010.05.14.

Mivel éjszaka jellemzően nem nyitogatod a hűtőszekrény ajtaját, a reggeli ébredéskor szervezeted már körülbelül 10 órája táplálék nélkül tengődik. Ha ebbe belegondolsz, máris világossá válik, miért olyan fontos a reggeli. Ráadásul a test a délelőtti órákban a legaktívabb, így, ha a napirendedből kimarad a reggeli, nem lesz elegendő energiája sem a fizikai, sem a szellemi feladatok elvégzéséhez.

Tested rendszeres kiéheztetése pedig az évek múlásával számos betegség rizikóját növeli.

Nem csupán az elhízás és a koncentrációs zavarok, de a daganatos betegségek, valamint a szív- és érrendszeri problémák kialakulása is szoros összefüggésben áll a táplálkozási szokásokkal, a reggeli elmulasztásával.

A kutatások tükrében

Reggelizz úgy, mint egy király - tartja a mondás. Noha a táplálkozástudományi szakemberek régóta hangsúlyozzák a reggeli étkezés fontosságát, az időhiányra hivatkozva hazánkban több mint 800 ezren éhgyomorral vágnak neki a napnak. A McReggeli Gyorsjelentése szerint a felnőttek 30%-a egyáltalán nem, illetve nem mindennap szokott reggelizni.

Emésztőrendszeri betegségek

Szinte bármilyen gyomor- és bélrendszeri betegség kialakulásának nagyobb a kockázata, ha kihagyod a reggeli étkezést. Emésztésed lelassul, ha reggel nem jut táplálékhoz, elegendő rostmennyiséghez. Ennek pedig egyenes következménye lehet a székrekedés.

A legjobb tippek székrekedés ellen
A legjobb tippek székrekedés ellen
Ezek a leggyakoribb irodai ártalmakHétköznapi mérgek: 10 veszélyes vegyület, mellyel naponta találkozolKépeken 13 durva rákkeltő!Képeken 8 házi gyógymód felfázás ellenA cukorbetegség természetes gyógymódjai15 tipp a pihentető alvásértPuffadás, hasi görcsök? Ez a 7 hétköznapi bűnös állhat mögötte10 akupresszúrás pont, ami meggyógyítŐk élnek a legrövidebb ideig EurópábanA 7 leghatékonyabb természetes fogfehérítő

Emellett, ha az ebéd az első alkalom, amikor táplálékot veszel magadhoz, gyakran tapasztalhatsz kellemetlen gyomorfájást, idővel pedig könnyebben alakulhat ki gyomorfekélyed.

Emésztőrendszeri daganatok

A statisztikai adatok szerint azokat az embereket, akik reggelire rendszeresen teljes kiőrlésű gabonaféléket fogyasztanak, kisebb valószínűséggel érik utol az emésztőrendszeri daganatos megbetegedések. Ha azonban már megindult a rákos sejtburjánzás, a teljes kiőrlésű gabonatermékek daganatellenes hatása már minimális mértékű.

Betöltés...

Túlsúly és cukorbetegség

Ha szeretnél megszabadulni néhány kilótól, a legrosszabb, amit tehetsz, hogy kihagyod a reggelit. A londoni Imperial College kutatócsoportja arra az eredményre jutott, hogy a reggeli elmaradása arra készteti az agyat, hogy kalóriadús, vagyis hizlaló ételeket válasszon a nap további részében.

Ha azonban bőségesen megreggelizel, a szervezetednek elegendő energiája lesz a déli órákig. Ráadásul a kalóriákat nem kell számolgatnod reggel hat-hét óra tájban, hiszen a nap folyamán úgyis ledolgozod.

Talán különösen hangzik, de a birminghami Alabama Egyetem kutatói kimondottan a szénhidrátban gazdag élelmiszerek fogyasztását tartják egészségesnek. A vizsgálatokat vezető Dr. Martin Young szerint az adott napi anyagcserét a reggeli étkezés határozza meg. Kísérleteik tanulságai szerint amennyiben reggel nehezebb ételeket - például húsféléket - fogyasztasz, ám az ebéd és a vacsora könnyebb fogásokból áll, kisebb lesz a cukorbetegség kialakulásának kockázata.

Előzd meg a szívrohamot!

Európában hazánk vezeti a szív- és érrendszeri betegségekkel összefüggő halálozási statisztikát. Körülbelül 2,5 millió ember szenved magas vérnyomásban, a lakosság fele túlsúlyos, egymillióan pedig cukorbetegek. Természetesen a kardiológiai problémák megelőzéséhez az első lépés a dohányzás elhagyása, a rendszeres testmozgás beiktatása a napirendbe, illetve az alkoholfogyasztás mérséklése lenne.

15 hatékony szívvédő táplálék
15 hatékony szívvédő táplálék
A 15 legjobb vitaminforrásRákellenes zöldségekEz a világ 8 legegészségesebb reggelije!8 dolog, ami biztosan meghosszabbítja az életedAntioxidáns gyümölcsök16 agypörgető táplálékRák ellen! A tavasz 8 legerősebb antioxidáns csemegéjeÍme, a legerősebb náthaűző gyógynövényekA 8 legerősebb őszi méregtelenítő gyümölcsÍme, a legerősebb baktérium- és vírusölő növények

Ugyanakkor a rendszeres reggelivel is csökkentheted a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát. Ezt egy érdekes tudományos kutatás is alátámasztotta, mely szerint a szívrohamok jelentős hányada reggel 7 és 12 óra között következik be.

A vérlemezkék ugyanis a reggeli órákban hajlamosabbak az összetapadásra, a vérrögképződésre - ami szívrohamot válthat ki. A vizsgálat eredményei szerint a reggelizés kevésbé tapadóssá teszi a vérlemezkéket, minek köszönhetően csökken a reggeli szívroham rizikója.

Még nincs hozzászólás

Az 5 leghatékonyabb zsírégető reggeli - Ezekkel kezdd a napot!

Ha szeretnél megszabadulni a kilóktól, semmiképp se hagyd ki a reggelit. Eláruljuk, mit egyél.
Diéta és fitnesz

Bőrszépítő, szívvédő, termékenységnövelő - Mi az?

A lenmagolaj többek között a rák és a szívbetegségek megelőzésére is alkalmas.
Egészség
hirdetés
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.