kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Egészség   /  

Tedd meg, és 6 évvel tovább fogsz élni: meglepő eredményt hozott egy új kutatás

Tedd meg, és 6 évvel tovább fogsz élni: meglepő eredményt hozott egy új kutatás

Már a heti egyszeri kocogásnak is komoly egészségügyi hatása van.

Forrás: Femina.hu
2012.05.14.

A koppenhágai Bispebjerg Egyetemi Kórház kutatója, dr. Peter Schnohr nemrégiben meglepő kutatási eredményre jutott. Vizsgálatai szerint a rendszeres - akár csak heti egyszeri - kocogás akár hat évvel is meghosszabbíthatja az emberi életet.

Dr. Schnohr eredményeit a 2012-es Európai Kardiológus Társaság dublini konferenciáján tette közzé.

Hosszabbítsd meg az életed!

A vizsgálatokba dr. Peter Schnohr kardiológus 20 ezer, 20-93 év közötti nőt és férfit vont be. A kutatás során arra a kérdésre kerestek választ, hogy a rendszeres, nem túl megerőltető kocogás milyen hatással van az egészségi állapotra, illetve a várható élettartamra.

A kocogás egészségügyi előnyei

  • Javítja a szívműködést.
  • Javítja az oxigénfelvételt.
  • Fokozza az állóképességet.
  • Segít megelőzni az elhízást.
  • Hosszabb távon csökkenti a vérnyomást.
  • Támogatja az immunrendszer működését.

A kutatás eredménye

A vizsgálatok során a szakemberek arra a megállapításra jutottak, hogy a rendszeres kocogás - még akkor is, ha csak heti egy-két órát szánsz rá - növeli a várható élettartamot. Ez a pozitív hatás mindkét nem esetében megfigyelhető volt: míg a nőknél 5,6 évet, addig a férfiaknál 6,2 pluszévet jelent.

8 dolog, ami biztosan meghosszabbítja az életed
8 dolog, ami biztosan meghosszabbítja az életed
Íme, a világ leghosszabb életű népei!Hétköznapi mérgek: 10 veszélyes vegyület, mellyel naponta találkozolKépeken 13 durva rákkeltő!A 15 legjobb természetes gyulladáscsökkentőA 15 legjobb vitaminforrásEzek a leggyakoribb irodai ártalmakRákellenes zöldségekPuffadás, hasi görcsök? Ez a 7 hétköznapi bűnös állhat mögötteŐk élnek a legrövidebb ideig EurópábanEz a 7 legveszélyesebb E-szám az élelmiszerekben

Ezt a mozgásformát korábban nem javasolták a szív- és érrendszeri betegségekben szenvedőknek, mára azonban kiderült, hogy a nem megerőltető kocogás kortól és nemtől, valamint szinte egészségi állapottól függetlenül bárki számára ajánlott. A keringési rendellenességekkel küzdők számára is hasznos lehet a rendszeres, könnyű kocogás, hiszen pozitív hatással van a vérnyomásra és az erek állapotára is.

Betöltés...

Dr. Schnohr az eredményekről

A hangsúly a mértéken van. A várható élettartam hosszabb a rendszeresen kocogók esetében, mint az egyáltalán nem sportolóknál, illetve az extrém sportot űzőknél. A kutató szerint tehát, mint az élet legtöbb területén, itt is az arany középút a kifizetődő. Azt ajánlja, ha szeretnéd kihasználni a kocogás élethosszabbító hatását, csak az a cél, hogy kicsit lihegj, nem szükséges túlságosan kifulladnod. A rendszerességről azonban ne feledkezz el!

Milyen sportra szavazol?

Még nincs hozzászólás

A halhatatlanság kulcsa: így állítható le a sejtöregedés kutatók szerint

Az osztódással szaporodó laposférgek akár örökké is élhetnek.
Egészség

Ezt tedd 20 évesen, hogy 40 évesen egészséges légy! - Képeken a megoldások

A rendszeres mozgás és az óvatos alkoholfogyasztás is sokat segít.
Egészség
hirdetés
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.