
Száz évvel ezelőtt még hittek az életelixírben, melynek segítségével az ember örökké fiatal maradhat. Ma már tudjuk, hogy nem létezik ilyen csodaszer, de, ha teszel érte, könnyebben őrizheted meg az egészségedet, és meghosszabbíthatod az életedet.

Sokan tudatosan keresik a zsírszegény tejkészítményeket, mert egy tévhit szerint egészségügyi szempontból előnyösebb tulajdonsággal bírnak, mint a zsíros változatok.
Nem kell azonban vízzel hígított, kevésbé ízletes termékeket fogyasztanod, ha szem előtt tartod Jolieke van der Pols felfedezését, aki rámutatott arra, hogy nincs káros hatása a zsírosabb tejkészítményeknek. A kutató és csapata 1300 angliai és skóciai családban végzett hosszú távú felmérést, mely szerint a kalciumbevitellel megelőzhető a szélütés.
A Queenslandi Orvosi Kutatóintézet munkatársai biztosítanak róla, hogy nem vezet szív- és érrendszeri betegségekhez a zsírban gazdagabb vaj-, tej- és sajtevés. Fogyassz rendszeresen ezekből a tejtermékekből, és segítségükkel meghosszabbíthatod az életedet.
Sokáig csak sejtették, de a Washington Egyetem tudósai néhány évvel ezelőtt alá is támasztották azt az elméletet, mely szerint az öregedésért a szabadgyökök felelősek.
Az antioxidánsok és a szabadgyökök egyensúlyban vannak a szervezetedben, ha egészséges vagy. Ennek az aránynak a felborulása vezethet betegségek kialakulásához, valamint a sejtek öregedéséhez.
A leghatásosabban úgy tudsz küzdeni ellenük, ha több dolgot kombinálsz. A mozgás azért nagyon fontos, mert fokozza az oxigénszállítást a szervezetedben, ami a legnagyobb segítség az egészséges működéshez. A vitaminok és az ásványi anyagok is közösen, együttes erővel fejtik ki a megfelelő hatást, segítik egymás beépülését, felhasználását. Kiemelt gyökfogó hatással bír a C-, A- és E-vitamin, valamint a béta-karotin.
A mértékletesség a kulcs a hosszabb élethez, állítja Richard Weindruch professzor. Lehet, hogy tudtodon kívül alkalmazod ezt a praktikát, ami az Egyesült Államok Országos Öregedéstudományi Intézetének igazgatója szerint abban áll, hogy a normálisnál kicsit kevesebb kalóriát veszel magadhoz.
Húszévnyi kutatás után úgy gondolják, hogy ez a módszer segíti lassítani az öregedési folyamatot, illetve elkerülni a cukorbetegséget, és a mentális képességeket is szinten tartja. A mértékletességen - és nem a gyors fogyáson - alapuló diéták így nem csupán a jó alakhoz, hanem egy hosszabb élethez is hozzásegítenek.
Még mit tehetsz azért, hogy minél egészségesebb legyen az étrended? Dietetikus szakértőnk elmondja.
Vajon mindent megteszel, hogy megóvd az egészséged? Hallgasd meg dietetikus szakértőnket, aki elmondja, minek érdemes még nagyobb figyelmet szentelned.
Anoop Shankar amerikai kutató kereken hét óra alvást javasol. Kutatása szerint így jó eséllyel elkerülhetőek az szív- és érrendszeri betegségek. Azzal, ha pont megfelelő ideig alszol, megelőzheted az infarktust és a szélütést is, így akár több mint tíz évvel meghosszabbíthatod az életedet.
A Nyugat-Virginiai Egyetem kutatói 30 ezer felnőttet vizsgáltak meg ahhoz, hogy megtudják, mennyi ideig tart az optimális pihenés. Állításuk szerint, ha csak egy órával alszol kevesebbet vagy akár többet hét óránál, máris megnövelted annak a kockázatát, hogy valamilyen szív- és érrendszeri betegség jelentkezzen nálad. A legnagyobb rizikójú csoportba azok a 60 évnél fiatalabb felnőttek tartoztak, akik napi öt vagy annál kevesebb órát aludtak. Esetükben több mint háromszor nagyobb volt a kardiovaszkuláris betegségek kialakulásának valószínűsége, mint a hét órát alvóknál.
Természetesen egyénenként eltérő lehet az alvással töltött órák száma és az emberre gyakorolt hatás is, hiszen az életritmus is jelentős tényező, amit itt a kutatók nem említenek.
| Nyerj egy éjszakát az ötcsillagos sárvári Spirit Hotelbe! |
| Színesítsd meg az életed 100 000 forint költőpénzzel! |
| Nyerj 70 000 forint értékű, csúcsminőségű Gorenje terméket! |
