kisebb normál nagyobb
Címoldal   /   Egészség   /  

5 természetes praktika erős másnaposság ellen

5 természetes praktika erős másnaposság ellen

Az esti buliban többet ittál a kelleténél, és kínzó émelygés gyötör? Ne hagyd, hogy a macskajaj tönkretegye a napodat, űzd el természetesen!

Szerző: Bárdos E.
Forrás: Ideál
2008.08.02.

Haitin a vudu-kultusz követői 13 fekete fejű tűt szúrnak annak a palacknak a dugójába, amelynek tartalmát a másnaposságért felelősnek vélik. Vajon segít? Valószínűleg csak akkor, ha nagyon határozottan hisznek benne. Ehelyett mi inkább olyan módszereket, szereket ajánlunk figyelmedbe, amelyek hatása élettanilag is megmagyarázható.

Frissítő ásványok

Már az ünneplés során riaszd el a másnaposságot! Ehhez tudnod kell, hogy minél tovább időzik az alkohol a gyomrodban, annál inkább le is bomlik ott, és így kevesebb kerül a vérbe. Ezért nagy ivászatok előtt nyugodtan egyél valami nehezebb ételt, akár olyat is, amit egyébként túlságosan laktatónak tartasz. Az egészséget azonban tartsd szem előtt: disznó vagy marha helyett inkább zsírban gazdag halhúst fogyassz, lazacot vagy makrélát.

Ha már összejött a társaság, nagyon lényeges az is, hogy lassan igyál. Ami éppen a poharadban van, azt élvezd lassan, kortyonként fogyasztva! Ezzel többre mész, mint ha egymás után ürítenéd a poharakat, ugyanis így májadnak is több időt adsz az alkohol lebontására.
Ne csak alkohollal próbáld oltani a szomjad, ugyanis vízhajtó hatású, amitől könnyen kiszáradhatsz, ha időről-időre nem iktatsz be két bor közé egy pohár vizet is. A gyakori WC-re járással ásványi anyagokat is veszítesz, úgyhogy a legjobb, ha csapvíz helyett ásványvizet iszol, ami az ásványi anyagokat és a folyadékot is pótolja, megelőzve ezáltal a macskajajt.

Gyümölcsös másnaposságűző

Ha mégsem sikerült megúsznod a gyomorforgatóan fájdalmas reggelt, próbáld ki ezt a gyümölcsös macskajajűző italt, amitől máris szebb színben látod a világot!

Hozzávalók

  • 200 ml frissen préselt narancslé
  • 1 evőkanál fruktóz
  • 1 csipet só
  • fél teáskanál magnézium

Ha nehéz fejjel ébredsz, ez a koktél garantáltan helyreráz! A fruktóz - vagyis a gyümölcscukor - serkenti a máj működését, a C-vitamin stabilizálja az agyműködést, a magnéziummal pedig az izomgyengeséget okozó magnéziumveszteségedet kompenzálhatod.

Savanyú és sós

Ha sok alkoholt iszol, ásványi anyagokat veszítesz. Emiatt gyakran ösztönösen is érzi szervezeted, hogy mire van szüksége. Ilyenkor hirtelen megkívánhatod a savanyú uborkát, vagy valami sós harapnivalót, azonban a leves is segíthet, ami különösen akkor jótékony hatású, ha erősen fűszerezett.

Józanító gyümölcsök

Másnaposság ellen egyél vagy igyál C-vitaminban gazdag gyümölcsöket, kivit, citromot, grépfrútot vagy narancslét. Egy végigmulatott éjszaka után ugyanis szervezetednek C-vitamin utánpótlásra lesz szüksége, hogy agyad jobban megbirkózhasson az alkoholterheléssel.

Ha rosszul vagy, nyugodtan igyál akár több pohár ásványvizet is egy-egy késhegynyi aszkorbin-savval. A gyümölcs azonban a legütőképesebb másnaposság elleni szer, ugyanis nemcsak a vitaminok hatékonyságát elősegítő másodlagos növényi anyagokat tartalmaz, hanem fruktóz is található benne, ami pedig gyorsítja a fejfájást okozó anyagok lebontását!

Levegőt!

Akármennyire lehetetlen küldetésnek érzed, próbálj magadra erőltetni egy sétát a szabadban. Agyad így jobb oxigénellátásban részesül, és gyorsabban kipiheni magát. Ha egész nap az ágyban heversz, attól nem leszel jobban.

Ha szívesen olvasnál életmódról, egészségről, fogyókúrákról, és érdekel a wellness világa, itt az ideje, hogy megvásárold az Ideál Magazin júliusi számát.
Ízelítő a tartalomból:
  • Strandsportok
  • Hellinger-terápia
  • Hűsítő nyári koktélok
  • Fogyj matek nélkül!
  • Mérgező nyári ínyencségek
  • Prognos teszt - Tested energetikai tükre
Olvass bele a júliusi szám tartalmába:
Ideál Magazin 2008. július »

Még nincs hozzászólás
hirdetés
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.