A 6 legerősebb táplálék méhnyakrák és mellrák ellen | femina.hu
2012. május 25. | Orbán
Éden Hotel 2Gyerekszáj
rss
Címoldal   /   Egészség
kisebb normál nagyobb

A 6 legerősebb táplálék méhnyakrák és mellrák ellen

Ha szeretnéd elkerülni a nőket érintő legveszélyesebb betegségeket, táplálkozz tudatosan!
Szerző: H.E.
Forrás: Femina.hu
2010.03.30.

A legtöbb betegség kialakulása kellő odafigyeléssel és egészséges táplálkozással megelőzhető. Bizonyos élelmiszerek pedig kimondottan hatékonyak a nőket érintő megbetegedések kivédésében.

Egyes zöldségek és gyümölcsök még alakjukat tekintve is emlékeztetnek azokra a szervekre, melyeknek védelmét szolgálják. Az alább felsorolt táplálékok nem csodaszerek, de hozzájárulhatnak ahhoz, hogy kisebb valószínűséggel alakuljanak ki a női szerveket érintő daganatos, illetve cisztás megbetegedések.

Méhvédő táplálékok

Avokádó

Az avokádó formáját tekintve hasonlít a méhre. Az egzotikus déligyümölcs folsavtartalmának köszönhetően segít a méhnyakrák megelőzésében. Ezenkívül magas magnéziumtartalma miatt fogyasztásával enyhítheted a premenstruációs szindróma kellemetlen tüneteit.

Keresztesvirágzatúak

Számos kutatás bizonyította, hogy a keresztesvirágzatúak fogyasztása más gyümölcsökkel és zöldségekkel összevetve hatékonyabb segítséget nyújthat a rákmegelőzésben. Az Institute of Food Research - egy amerikai táplálkozástani kutatásokkal foglalkozó szervezet - vizsgálatai szerint például a karfiol, a káposzta vagy a brokkoli emésztése során egy AITC nevű vegyület szabadul fel a szervezetben.

A legdurvább rákkeltők
A legdurvább rákkeltők
A 7 legveszélyesebb E-szám az élelmiszerekben8 dolog, ami biztosan meghosszabbítja az életedRákellenes zöldségekŐk élnek a világon a legtovább8 egyszerű trükk, amivel megúszod az influenzaszezont7 hétköznapi bűnös a gyakori puffadás mögöttHétköznapi mérgek, melyekről nem is sejted10 veszélyes hely, ahol hemzsegnek a kórokozókA leggyakoribb irodai ártalmakA leggyakoribb női fertőzések természetes ellenszerei

Ez az enzim pedig a kutatások szerint pusztítja a rákos sejteket, így a keresztesvirágzatúak fogyasztása melegen ajánlott, ha szeretnéd megelőzni például a méhnyakrák kialakulását.

Oltás
A méhnyakrák jelenleg legbiztosabb megelőzési módja a HPV elleni oltás. Ha ide kattintasz, többet is megtudhatsz róla!

A petefészek védelmében

Olajbogyó

Az olajbogyó tojásdad alakjával emlékeztet a petefészekre. A formai hasonlóság mellett azonban más kapcsolat is felfedezhető a női szerv és a mediterrán csemege között.

Egyes szakemberek szerint fitovegyületeinek köszönhetően az olajbogyó rendszeres fogyasztása bizonyos fokú védelmet biztosít a petefészekciszta vagy a petefészek daganatos megbetegedéseivel szemben. Magas E-vitamin-tartalmának köszönhetően pedig segít a hormonháztartás egyensúlyának fenntartásában.

Búzacsíraolaj

A búzacsíra az egyik legbiztosabb természetes E-vitamin-forrás, két evőkanál olaj körülbelül 40 mg-ot tartalmaz ebből a létfontosságú vitaminból. Számos kutatás rámutatott, hogy az E-vitamin segít a hormonháztartás egyensúlyának megtartásában, ezáltal pedig a petefészek egészséges működését is elősegíti.

Emellett antioxidáns hatásának köszönhetően védi a sejtfalat és a sejtmembránt a káros szabadgyökök hatásaival szemben. Így az E-vitaminban gazdag táplálékok, például a búzacsíra, de a mogyoró, a mandula - és általában az olajos magvak - is hatékony segítséget nyújthatnak a petefészket érintő megbetegedésekkel szemben.

Mellvédő táplálékok

Szója

A mellrák ösztrogénfüggő daganat. A szójatermékekben lévő izoflavonoidok olyan enyhe ösztrogénszerű hatással bíró vegyületek, melyek megakadályozzák a mellrákkal összefüggésbe hozott ösztrogén hatását. A tudományos kutatások szerint érdemes szójalisztet használnod, de a tofu és a szójatej is hasznos lehet a megelőzés szempontjából.

Citrusfélék

A mandarin, a narancs, a citrom vagy a grépfrút gömbölyű alakja mintha a mellet szimbolizálná. A formai hasonlóság nem véletlen: a citrusfélék fogyasztása egészségügyi szempontból pozitív hatással van a mell mirigyállományára, valamint nyirokrendszerére. Emellett magas C-vitamin- és tangeretin nevű flavonidtartalmuknak köszönhetően segítenek megelőzni a mellrák kialakulását.

Cikkünk a Reader's Digest Törődjön többet az egészségével! című könyve alapján készült.

Még nincs hozzászólás

Mostanában olvasott cikkeim

Egy új Facebook-os közösségi alkalmazást ajánlunk neked, a Readert. Tovább az alkalmazás leírásához »

Ha engedélyezed a Facebookos alkalmazást, megnézheted, mit olvasnak a barátaid, és visszakeresheted a legutóbb olvasott cikkeidet.

Olvasott cikkeim
Olvasd el ezt is!

Top cikkek

hirdetés

Femina Fórum

Nézd meg, miről csevegnek a többiek!

Mai névnap Eliza, Eszter

Még több képeslap »

Népszerű videók

Gyerekszáj - 4. heti videó
Imádnivaló gyerekdumák
hirdetés
6 hét 6 kiló fogyókúraprogram
Betegséglexikon

Partnereink

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.