femina.hu
Jóban Rosszban
2010. szeptember 3. | Hilda
Címoldal   /   Egészség
kisebb normál nagyobb

A 3 legjobb táplálék, ha meg akarod állítani az öregedést

Ha szeretnéd lelassítani az idő múlását, nem mindegy, milyen ételeket és italokat fogyasztasz.
Forrás: femina.hu
2010. március 15.

Bizonyos táplálékok nem csupán a betegségmegelőzés szempontjából hasznosak, de rendszeres fogyasztásukkal az öregedés lelassítható, a szervezeten belüli káros folyamatok elindulása visszafordítható.

A Harvard Egyetem tudósainak vizsgálatai szerint a zöld tea, az étcsokoládé és a vörösbor biztosan ebbe a kategóriába tartozik.

Zöld tea - A flavonoidok dicsérete

Te milyen szülési módot választanál? (x)
Éld át az élet meghitt csodáját úgy, ahogy arra mindig is vágytál, hogy örök emlék lehessen az egész családnak.

Nem csak akkor érdemes zöld teát fogyasztanod, ha épp fogyókúrázol. Bár zsírégető hatása is említésre méltó, egy, a i egészségvédelemmel foglakozó amerikai folyóirat, a Harvard Women's Health Watch 2009. októberi számában megjelent tanulmány szerint további előnyökre is számíthatsz, ha a zöld tea mellett teszed le a voksodat.

A zöld tea egészségvédő és fiatalító hatása a benne található nagy mennyiségű flavonoidnak köszönhető. A növényi vegyületek egyik csoportját a katekinek képezik, melyek a kísérletek szerint a sejtek oxidáció hatására bekövetkező sérüléseit eredményesen állítják helyre. A katekinek hatékonysága vetekszik a C- és az E-vitamin egészségvédő tulajdonságával.
Ráadásul a kutatók összefüggést találtak a zöld tea rendszeres fogyasztása és egyes rákfajták kialakulásának csökkenő kockázata között. Emellett a zöld tea nemcsak fiatalon tartja a testet, de antioxidáns hatásának köszönhetően segít csökkenteni az LDL-koleszterin szintjét a vérben - így szívvédő tulajdonsággal is bír.

Étcsokoládé - A legjobb antioxidáns-forrás

Az antioxidánsokról régóta tudjuk, hogy a környezetből a szervezetbe kerülő káros szabadgyökök legbiztosabb ellenségei. A szabadgyökök olyan nagy reakcióképességű, ám viszonylag rövid élettartamú molekulák, melyek a test bármely anyagában kárt okozhatnak. Hatásukat úgy fejtik ki, hogy a szervezet ép sejtjeihez kapcsolódva elektront vonnak el azoktól. Így különböző betegségeket idéznek elő, valamint gyorsítják az öregedés folyamatát. Az antioxidánsokban bővelkedő táplálékok fogyasztása hatékony és egyszerű módja a szabadgyökök elleni harcnak. Ám nem csupán a gyümölcsök és zöldségek bővelkednek antioxidánsokban.

Antioxidáns gyümölcsök
Antioxidáns gyümölcsök
15 hatékony szívvédő táplálékRákellenes zöldségekA 15 legjobb vitaminforrásA 16 legjobb lúgosító táplálékGyógyító virágokA 16 legerősebb baktérium- és vírusölő növény16 agypörgető táplálék13 tipp, hogyan állítsd meg a bőröregedést13 egészségre veszélyes ruhadarabA 10 legjobb tipp másnaposság ellen

A Harvard Egyetem tudósainak vizsgálatai rámutattak, hogy az egyik legjobb természetes antioxidáns-forrás a tiszta kakaókivonat. Ez nem jelenti, hogy egész nap csokoládét kell enned, de napi 50 gramm étcsokoládé elfogyasztása egészségvédő hatású, illetve öregedésgátló. Ekkora mennyiség körülbelül 10%-kal csökkenti a szívbetegségek kialakulásának kockázatát. Természetesen nem mindegy, hogy milyen minőségű csokoládét fogyasztasz, ide kattintva megtudhatod, milyen paraméterek alapján érdemes válogatnod a boltok kínálatából.

Vörösbor - Fiatalító resveratrol

Ismert tény, hogy az alkoholfogyasztásnak nem csupán árnyoldalai vannak, a vörösbor pedig mértékkel fogyasztva kimondottan egészséges lehet. Védi a szervezetet a káros LDL-koleszterin hatásaitól: az elhízástól, valamint a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásától. Mindez a benne található - a szőlőszemek héjából származó - polifenoloknak köszönhető.

Emellett egy másik anyag, a resveratrol nevű antioxidáns flavonoid is sokat tehet egészséged védelmében. A Harvard Egyetem kutatásai azt mutatták, hogy a resveratrol öregedésgátló hatása szinte minden élő szervezet esetében jelentős. A muslicáknál vagy a penészgombáknál éppúgy kimutatható, mint az embernél.

A fiatalító hatású csodaszer már táplálékkiegészítők formájában is kapható - ezeket azonban óvatosan kell megválasztanod, mert sokuk minősége kifogásolható. Ráadásul egy igazán jó vörösbor nemcsak természetesebb anyagokat tartalmaz, hanem finomabb is. Tehát napi egy-két deciliter vörösbor elfogyasztása kimondottan jó hatással van az egészségedre.

Cikk információ
Küldés
Kedvencekhez ad
Nyomtatás képpel kép nélkül

Közösség

Hozzászólok »
hirdetés

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Értesülj legfrissebb híreinkről, a legújabb nyereményjátékokról és olvasd el a legjobb cikkeinket! Minden hétfőn!
feliratkozom

Kövess minket!

Partnereink