3 egészségügyi ok, amiért érdemes több gyereket vállalnod | femina.hu
2012. május 25. | Orbán
Éden Hotel 2Gyerekszáj
rss
Címoldal   /   Egészség
kisebb normál nagyobb

3 egészségügyi ok, amiért érdemes több gyereket vállalnod

Számos kutatás bizonyítja, hogy a gyermekvállalás pozitív hatással van az egészségi állapotra.
Szerző: Németh Andrea
Forrás: Femina.hu
2011.12.25.

Külföldi kutatók szerint a gyermekek érkezése nemcsak örömöt hozhat az életedbe, hanem egészséget is. Egyfelől jobban odafigyelsz, hogy mit eszel, hogyan élsz a terhesség alatt, és az új szokások hosszú távon is az életed részévé válhatnak. Másfelől a szervezeted olyan változásokon megy keresztül, melyek ellenállóbbá teszik a súlyos betegségekkel szemben. Sőt, egyes kutatások szerint már a szülővé válástól egészségesebb lehetsz.

Védelem stroke ellen

A Kaliforniai Egyetem munkatársai kutatásuk során azt találták, hogy azoknak a nőknek, akiknek négy vagy több gyermekük született, 50%-kal kisebb esélye van stroke-ra. 1300 édesanyát vizsgáltak meg, és az eredmények alapján valószínűsíthető, hogy a szélütés kockázata a felére csökken a nagycsaládosoknál.

Hormonális változások és szeretet

A kutatást készítő tudósok véleménye szerint ezt egyrészt a terhesség során a szervezetben végbemenő hormonális változások okozhatják.

Minél többször éli át a női test a másállapotot, annál erősebbé válik. Emellett valószínűleg nem elhanyagolható a családi összetartás és szeretet ereje sem. Az általános megfigyelés ugyanis az, hogy a nagycsaládos anyukák jobb egészségnek örvendenek. Van olyan kutató is, aki a terhességgel kapcsolatos pszichológiai változásoknak tulajdonítja ezt a hatást.

Jobb keringés és vérnyomás

A Kaliforniai Egyetem kutatói szerint több gyermek vállalása nemcsak a stroke-tól véd meg, hanem az egész érhálózatnak jót tesz. A vizsgálatban részt vevő édesanyák adatai alapján azt állítják, hogy egyharmaddal kisebb a szív-és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázata is.

Véletlenszerű mérések

Julianne Holt-Lunstad pszichológus az emberi kapcsolatok és az egészség összefüggését vizsgálja. A doktornő kutatása során úgy találta, hogy azoknak, akik családot alapítottak, alacsonyabb a vérnyomása. A tanulmányt 198 felnőtt bevonásával készítette. Az alanyok hordozható vérnyomásmérőt viseltek egy napon keresztül, ami véletlenszerűen készített méréseket.

15 hatékony szívvédő táplálék
15 hatékony szívvédő táplálék
Antioxidáns gyümölcsökRákellenes zöldségekA 15 legjobb vitaminforrás8 dolog, ami biztosan meghosszabbítja az életedRák ellen! Íme, a tavasz 8 legerősebb antioxidáns csemegéjeÍme, a világ 8 legegészségesebb reggelijeA 18 legerősebb baktérium- és vírusölő növényA 8 legerősebb őszi méregtelenítő gyümölcs10 létfontosságú ásványi anyag és nyomelemA cukorbetegség természetes gyógymódjai

Ez a legtökéletesebb módszer arra, hogy a valós eredmények szülessenek, mert laboratóriumi körülmények között sokaknak felugrik a vérnyomása. A napközben mért legmagasabb értékek összevetése alapján elmondható, hogy azoknál, akiknek nincs gyermekük, 4,5 ponttal magasabb a szisztolés vérnyomás értéke, és 3 ponttal a diasztolés vérnyomásé.

Csökken a mellrák kockázata

Két hatás is segíti az anyukákat a mellrákkal szemben. Egyfelől kimutatták, hogy minél kevesebb alkalommal menstruálsz, annál kisebb az esélyed a mellrákra. A kutatók azt találták, hogy ennek az egyik női nemi hormon, az ösztrogén oka.

Ugyanis a rosszindulatú daganatok egyik fajtája gyorsabban növekszik a hormon hatására. A várandós nők szervezetében azonban megváltozik a hormonok aránya, és a menstruáció is elmarad.

A mellrák kockázatát csökkentő másik tényező az anyatej termelésével függ össze. A tej kiválasztódása és a szoptatás ugyanis olyan gyulladásos folyamatoktól véd meg, amelyek a mellrák kialakulásához vezethetnek.

Ezt a felfedezést az Észak-karolinai Egyetem munkatársai tették, miközben a menopauza előtti mellrák, valamint a szoptatás összefüggését vizsgálták. A tanulmány eredményei alapján elmondható, hogy a genetikailag hajlamos nők között több mint 50%-kal mérsékelte a mellrák kialakulását a szoptatás.

Te hány gyereket szeretnél?

5 hozzászólás
Tobzocska       2012-01-10 14:34
6.
Nekem még csak 2 van, tervben a 3., de nem írom alá, hogy jótékony az egészségre. azóta nem bírom a hosszas álldogálást, sokat fáj a méhem. Bár állítólag császár után is ugyan olyan minden. ezt nem írom alá.    Az érzés az viszont nagyon jó. az tut... tovább »
Tobzocska       2012-01-10 14:33
5.
Nekem még csak 2 van, tervben a 3., de nem írom alá, hogy jótékony az egészségre. azóta nem bírom a hosszas álldogálást, sokat fáj a méhem. Bár állítólag császár után is ugyan olyan minden. ezt nem írom alá.    Az érzés az viszont nagyon jó. az tut... tovább »
gerzso       2012-01-04 14:45
4.
Nekem négy van:-))));   1.Fiú:36 éves; 2-3;lányok(ök ikrek:))34 évesek);4.Fiú:23 éves;:) Nem voltam GYES-en mert az első háromnál nem volt előzmény(munkaviszony:|)a negyediknél pedig muszáj volt visszamenem dolgozni(GYED-en voltam) Egészséges vag... tovább »

Mostanában olvasott cikkeim

Egy új Facebook-os közösségi alkalmazást ajánlunk neked, a Readert. Tovább az alkalmazás leírásához »

Ha engedélyezed a Facebookos alkalmazást, megnézheted, mit olvasnak a barátaid, és visszakeresheted a legutóbb olvasott cikkeidet.

Olvasott cikkeim
Olvasd el ezt is!

Top cikkek

hirdetés

Femina Fórum

Nézd meg, miről csevegnek a többiek!

Mai névnap Eliza, Eszter

Még több képeslap »

Népszerű videók

Gyerekszáj - 4. heti videó
Imádnivaló gyerekdumák
hirdetés
6 hét 6 kiló fogyókúraprogram
Egészség tesztek

Partnereink

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.